COMARCA
L’oferta gastronòmica de les comarques de Barcelona és ben valorada pels turistes
La dada s’extreu d’un estudi de la Diputació de Barcelona, que vol promoure aquest tipus de visitants a la destinació per captar turisme de qualitat i desestacionalitzat
![[Img #57417]](https://elfar.cat/upload/images/12_2024/1252_turisme-baix-llobregat-10.jpg)
Els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents amb valoracions publicades a internet en els darrers cinc anys. Així ho recull l’estudi Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals, encarregat per la Diputació de Barcelona i presentat aquesta setmana al Vinseum-VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya durant els Matins del Cercle.
El cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.
A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).
Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025. La Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, producte estratègic donat que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la demarcació.
La majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.
Els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents amb valoracions publicades a internet en els darrers cinc anys. Així ho recull l’estudi Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals, encarregat per la Diputació de Barcelona i presentat aquesta setmana al Vinseum-VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya durant els Matins del Cercle.
El cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.
A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).
Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025. La Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, producte estratègic donat que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la demarcació.
La majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23