Sábado, 20 de Septiembre de 2025

Actualizada

Sábado, 20 de Septiembre de 2025 a las 16:04:54 horas

| 201
Jueves, 05 de Diciembre de 2024
COMARCA

L’oferta gastronòmica de les comarques de Barcelona és ben valorada pels turistes

La dada s’extreu d’un estudi de la Diputació de Barcelona, que vol promoure aquest tipus de visitants a la destinació per captar turisme de qualitat i desestacionalitzat

[Img #57417]

Els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents amb valoracions publicades a internet en els darrers cinc anys.  Així ho recull l’estudi Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals, encarregat per la Diputació de Barcelona i presentat aquesta setmana al Vinseum-VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya durant els Matins del Cercle.

 

El cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.

 

A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).

 

Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025. La Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, producte estratègic donat que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la demarcació.

 

La majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.