COMARCA
L'Hospital de Martorell posa en marxa un nou servei de gestió d’infermeria per a la demanda aguda a Urgències
Es pretén agilitzar els processos d’atenció, reduir els temps d’espera i millorar la satisfacció dels pacients
![[Img #57587]](https://elfar.cat/upload/images/12_2024/8683_imatge-gid-2024_fhsjdm-696x645.jpeg)
La Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM) ha posat en marxa aquest mes de desembre un nou model de gestió d’infermeria per a la demanda aguda (GIDA) a Urgències.
Aquest model, consensuat amb el cap de servei i la cap d’infermeria d’Urgències, i amb les Direccions d’Infermeria, Mèdica i Assistencial del centre, permet que els professionals infermers i infermeres prenguin un rol actiu en la gestió de pacients amb motius de consulta específics que no requereixen una valoració mèdica immediata. Amb això, es pretén agilitzar els processos d’atenció, reduir els temps d’espera i millorar la satisfacció dels pacients, per donar resposta a l’augment de la demanda assistencial.
En aquesta primera fase, el projecte cobreix 12 motius de consulta, com petites ferides, cremades superficials o dolors lleus, i es preveu ampliar aquest ventall a mesura que el programa s’assenti i els protocols siguin validats.
Per garantir l’èxit de la iniciativa, la FHSJDM ha format 16 professionals de l’equip d’infermeria que cobriran tots els torns del Servei d’Urgències. La formació està centrada en protocols d’actuació, criteris d’avaluació i presa de decisions, assegurant que els professionals disposin de les competències necessàries per actuar amb eficiència i seguretat per als pacients.
![[Img #57587]](https://elfar.cat/upload/images/12_2024/8683_imatge-gid-2024_fhsjdm-696x645.jpeg)
La Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM) ha posat en marxa aquest mes de desembre un nou model de gestió d’infermeria per a la demanda aguda (GIDA) a Urgències.
Aquest model, consensuat amb el cap de servei i la cap d’infermeria d’Urgències, i amb les Direccions d’Infermeria, Mèdica i Assistencial del centre, permet que els professionals infermers i infermeres prenguin un rol actiu en la gestió de pacients amb motius de consulta específics que no requereixen una valoració mèdica immediata. Amb això, es pretén agilitzar els processos d’atenció, reduir els temps d’espera i millorar la satisfacció dels pacients, per donar resposta a l’augment de la demanda assistencial.
En aquesta primera fase, el projecte cobreix 12 motius de consulta, com petites ferides, cremades superficials o dolors lleus, i es preveu ampliar aquest ventall a mesura que el programa s’assenti i els protocols siguin validats.
Per garantir l’èxit de la iniciativa, la FHSJDM ha format 16 professionals de l’equip d’infermeria que cobriran tots els torns del Servei d’Urgències. La formació està centrada en protocols d’actuació, criteris d’avaluació i presa de decisions, assegurant que els professionals disposin de les competències necessàries per actuar amb eficiència i seguretat per als pacients.


















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.112