COMARCA
El TRAM posa en marxa una campanya per evitar el frau
La iniciativa se centra en informar les persones usuàries de com comprar el títol
![[Img #57882]](https://elfar.cat/upload/images/01_2025/6562_dbeb11ad-85c6-193b-dc7f-d1a9a13e1396.jpg)
El TRAM ha posat en marxa una nova campanya antifrau per conscienciar les persones que utilitzen el transport públic de la necessitat de validar el títol en cada viatge. Sota el lema Hem de parlar. Històries d’una relació defraudant, la campanya es basa en diverses històries protagonitzades per la màquina validadora i el suport T-Mobilitat, les quals simulen tenir una relació de parella.
Amb capítols com Ets poc detallista o Ens hauríem de donar un temps, es busca cridar l’atenció de les persones usuàries del transport públic per evidenciar la necessitat de validar el títol en cada viatge.
Tenint en compte que el sistema de validació ha canviat (ara hi ha la T-Mobilitat recarregable), el frau i les raons també ho han fet, per això TRAM ha volgut fer una campanya més informativa que punitiva, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Així, a diferència de la campanya del 2023, en aquesta ocasió no s’esmenta directament les conseqüències de cometre frau (haver de pagar una multa de 100 euros) sinó que s’incideix en informar com s’ha de comprar i validar correctament el títol de viatge amb els nous suports.
Les validacions al tramvia han augmentat durant el 2024, concretament un 8,84% a la xarxa Trambaix. Pel que fa al frau, del total d’inspeccions realitzades durant tot l’any passat, un 0,99% van acabar en un expedient sancionador.
![[Img #57882]](https://elfar.cat/upload/images/01_2025/6562_dbeb11ad-85c6-193b-dc7f-d1a9a13e1396.jpg)
El TRAM ha posat en marxa una nova campanya antifrau per conscienciar les persones que utilitzen el transport públic de la necessitat de validar el títol en cada viatge. Sota el lema Hem de parlar. Històries d’una relació defraudant, la campanya es basa en diverses històries protagonitzades per la màquina validadora i el suport T-Mobilitat, les quals simulen tenir una relació de parella.
Amb capítols com Ets poc detallista o Ens hauríem de donar un temps, es busca cridar l’atenció de les persones usuàries del transport públic per evidenciar la necessitat de validar el títol en cada viatge.
Tenint en compte que el sistema de validació ha canviat (ara hi ha la T-Mobilitat recarregable), el frau i les raons també ho han fet, per això TRAM ha volgut fer una campanya més informativa que punitiva, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Així, a diferència de la campanya del 2023, en aquesta ocasió no s’esmenta directament les conseqüències de cometre frau (haver de pagar una multa de 100 euros) sinó que s’incideix en informar com s’ha de comprar i validar correctament el títol de viatge amb els nous suports.
Les validacions al tramvia han augmentat durant el 2024, concretament un 8,84% a la xarxa Trambaix. Pel que fa al frau, del total d’inspeccions realitzades durant tot l’any passat, un 0,99% van acabar en un expedient sancionador.













Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.91