VILADECANS
La Seu Electrònica municipal es renova incorporant la visió ciutadana
L’espai a Internet permet fer més trà mits en lÃnia des de casa i de manera més senzilla
![[Img #57911]](https://elfar.cat/upload/images/01_2025/1226_3107-d850-060.jpg)
L’Ajuntament de Viladecans ha renovat la seva Seu Electrònica, l'espai a Internet perquè ciutadania, empreses i entitats facin els trà mits oficials amb l’administració. El procés d’elaboració de la nova Seu ha incorporat la visió ciutadana a través del programa municipal Testers, persones voluntà ries que avaluen les eines de relació de l’Ajuntament amb la ciutadania per millorar els serveis fent-los intuïtius i eficients.
Â
El nou web ha millorat l’accessibilitat, en especial a través dels dispositius mòbils. Amb un disseny visual i una estructura ara més senzills, facilita l’ús a les persones usuà ries. A més de fer trà mits, a la Seu també es troba informació d’interès públic, per exemple, sobre els òrgans de govern, les ordenances, el calendari fiscal o l’oferta pública d’ocupació. Abans d'acabar l'any 2025 es preveu incorporar a la pà gina un xatbot (assistent virtual) per ajudar en la navegació.
Â
Els principals nous trà mits que ja es poden fer en lÃnia són: el justificant d’empadronament, la comunicació d’obres, l’autorització d’ocupació de la via pública, la sol·licitud d’ajudes per cedir l’habitatge per a lloguer social, els duplicats de rebuts dels tributs del 2023 o anys anteriors, la sol·licitud de subvencions per a entitats, la comunicació prèvia d’obertura o modificació d’activitat econòmica i la sol·licitud genèrica per a incidències o peticions.
Â
El nou programa municipal Testers, aplicat a la Seu Electrònica, ha comptat amb la participació d’una vintena de ciutadans i ciutadanes que han detectat 45 punts de millora. A més, els testers han fet altres dues avaluacions: a l’aplicació mòbil municipal Viladecans&Tu i en el web municipal per introduir-hi millores. En total han participat 60 persones.
Â
Testers és una de les accions impulsades per l’Ajuntament per a la millora del model d’atenció ciutadana. Qualsevol persona interessada es pot apuntar en el programa a viladecans.cat/testers.
Â
L’Ajuntament està innovant enguany en el seu model d’atenció ciutadana. El 3 de març es posarà en marxa el servei de videoatenció, és a dir, la possibilitat de fer trà mits a través d’una videotrucada segura. Els primers trà mits en aquest servei seran les altes per naixement i el suport de l’Oficina Municipal d’Escolarització. Més endavant el catà leg de trà mits s'ampliarà .
Â
També al març es renovarà el sistema de sol·licitud de cita prèvia a través d’Internet. D’una banda, s’incorporaran nous serveis amb cita, com les denúncies a la Policia Local o les atencions a l’Oficina d’Habitatge (OLH) i a l’Oficina de Consum (OMIC).Â
Â
D’altra banda, les sol·licituds a l’oficina d’atenció ciutadana Viladecans Informació es desglossaran segons el trà mit. Això incrementarà l’eficiència del servei, ja que cada tipus de gestió comptarà amb un temps reservat d’atenció especÃfic, i permetrà reajustar el nombre de cites ofertes cada dia, tot reduint el temps entre la data de sol·licitud i la d’atenció.
L’Ajuntament de Viladecans ha renovat la seva Seu Electrònica, l'espai a Internet perquè ciutadania, empreses i entitats facin els trà mits oficials amb l’administració. El procés d’elaboració de la nova Seu ha incorporat la visió ciutadana a través del programa municipal Testers, persones voluntà ries que avaluen les eines de relació de l’Ajuntament amb la ciutadania per millorar els serveis fent-los intuïtius i eficients.
Â
El nou web ha millorat l’accessibilitat, en especial a través dels dispositius mòbils. Amb un disseny visual i una estructura ara més senzills, facilita l’ús a les persones usuà ries. A més de fer trà mits, a la Seu també es troba informació d’interès públic, per exemple, sobre els òrgans de govern, les ordenances, el calendari fiscal o l’oferta pública d’ocupació. Abans d'acabar l'any 2025 es preveu incorporar a la pà gina un xatbot (assistent virtual) per ajudar en la navegació.
Â
Els principals nous trà mits que ja es poden fer en lÃnia són: el justificant d’empadronament, la comunicació d’obres, l’autorització d’ocupació de la via pública, la sol·licitud d’ajudes per cedir l’habitatge per a lloguer social, els duplicats de rebuts dels tributs del 2023 o anys anteriors, la sol·licitud de subvencions per a entitats, la comunicació prèvia d’obertura o modificació d’activitat econòmica i la sol·licitud genèrica per a incidències o peticions.
Â
El nou programa municipal Testers, aplicat a la Seu Electrònica, ha comptat amb la participació d’una vintena de ciutadans i ciutadanes que han detectat 45 punts de millora. A més, els testers han fet altres dues avaluacions: a l’aplicació mòbil municipal Viladecans&Tu i en el web municipal per introduir-hi millores. En total han participat 60 persones.
Â
Testers és una de les accions impulsades per l’Ajuntament per a la millora del model d’atenció ciutadana. Qualsevol persona interessada es pot apuntar en el programa a viladecans.cat/testers.
Â
L’Ajuntament està innovant enguany en el seu model d’atenció ciutadana. El 3 de març es posarà en marxa el servei de videoatenció, és a dir, la possibilitat de fer trà mits a través d’una videotrucada segura. Els primers trà mits en aquest servei seran les altes per naixement i el suport de l’Oficina Municipal d’Escolarització. Més endavant el catà leg de trà mits s'ampliarà .
Â
També al març es renovarà el sistema de sol·licitud de cita prèvia a través d’Internet. D’una banda, s’incorporaran nous serveis amb cita, com les denúncies a la Policia Local o les atencions a l’Oficina d’Habitatge (OLH) i a l’Oficina de Consum (OMIC).Â
Â
D’altra banda, les sol·licituds a l’oficina d’atenció ciutadana Viladecans Informació es desglossaran segons el trà mit. Això incrementarà l’eficiència del servei, ja que cada tipus de gestió comptarà amb un temps reservat d’atenció especÃfic, i permetrà reajustar el nombre de cites ofertes cada dia, tot reduint el temps entre la data de sol·licitud i la d’atenció.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23