Miércoles, 24 de Septiembre de 2025

Actualizada

Martes, 23 de Septiembre de 2025 a las 18:15:34 horas

| 137
Martes, 21 de Enero de 2025
COMARCA

La Diputació fa de mediadora entre les famílies i els grans tenidors

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) arriba a prop de 22.000 expedients oberts

[Img #57969]

La xarxa d’oficines del Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsada per la Diputació de Barcelona, atén situacions de sobreendeutament, fent la mediació entre les famílies i els grans tenidors i assolint un 57% d’èxit.

 

L’organisme provincial també impulsa els Serveis de Mediació Ciutadana, amb més de 6.000 casos atesos el 2023, el 62,1% dels quals, per conflictes veïnals, així com una prova pilot de mediació en consum.

 

La corporació fa balanç d’aquests serveis en el marc de la celebració, avui dimarts, 21 de gener, del Dia Internacional de la Mediació.

 

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsat per la Diputació de Barcelona i concertat amb els ajuntaments, els consells comarcals, els col·legis d’advocats i la Generalitat de Catalunya a la demarcació de Barcelona, ha iniciat 21.899 expedients des de l’inici del programa el 2012.

 

El servei està adreçat a aquelles persones o famílies dels municipis que es troben en dificultats per pagar el préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, o preveuen que no el podran fer efectiu en el futur. En aquest cas s’atenen situacions de sobreendeutament a través de intermediació amb les entitats financeres.

 

"La intermediació sempre es fa amb grans tenidors, mai entre particulars, i tot i ser complexes, ja que no són els bancs els interlocutors sinó grans fons d’inversió que tenen les seves seus centrals a l’estranger, s’assoleix un 57% d’èxit", asseguren des de la corporació.

 

Actualment, hi han 45 punts d'atenció SIDH oferint servei a tota la província, i el 2024 es van obrir 2.191 expedients per atendre casos de famílies.

 

D’altra banda, segons es desprèn del darrer informe de l’estat de la mediació a la província a partir de les dades recollides pels Serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, l’any 2023 es van atendre 6.121 casos, arribant a 16.303 persones.

 

Els conflictes veïnals (62,1%), sovint relacionats amb sorolls, ús i neteja d’espais comuns, o dificultats de relació, van ser els més habituals. Altres àmbits destacats van ser les molèsties derivades d’activitats econòmiques (11,3%) i els conflictes familiars, com ara desavinences intergeneracionals o la gestió de cures a persones en situació de dependència (11%).

 

Els serveis de mediació ciutadana també aborden dificultats de convivència per l’incompliment de les ordenances municipals (un 6,8% dels casos) i conflictes que es generen en l’àmbit escolar (un 4,8%), així com els conflictes dins el món associatiu (un 0,6%).

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.