COMARCA
La Diputació fa de mediadora entre les famÃlies i els grans tenidors
El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) arriba a prop de 22.000 expedients oberts
![[Img #57969]](https://elfar.cat/upload/images/01_2025/5312_mediacio_dintre.jpg)
La xarxa d’oficines del Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsada per la Diputació de Barcelona, atén situacions de sobreendeutament, fent la mediació entre les famÃlies i els grans tenidors i assolint un 57% d’èxit.
Â
L’organisme provincial també impulsa els Serveis de Mediació Ciutadana, amb més de 6.000 casos atesos el 2023, el 62,1% dels quals, per conflictes veïnals, aixà com una prova pilot de mediació en consum.
Â
La corporació fa balanç d’aquests serveis en el marc de la celebració, avui dimarts, 21 de gener, del Dia Internacional de la Mediació.
Â
El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsat per la Diputació de Barcelona i concertat amb els ajuntaments, els consells comarcals, els col·legis d’advocats i la Generalitat de Catalunya a la demarcació de Barcelona, ha iniciat 21.899 expedients des de l’inici del programa el 2012.
Â
El servei està adreçat a aquelles persones o famÃlies dels municipis que es troben en dificultats per pagar el préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, o preveuen que no el podran fer efectiu en el futur. En aquest cas s’atenen situacions de sobreendeutament a través de intermediació amb les entitats financeres.
Â
"La intermediació sempre es fa amb grans tenidors, mai entre particulars, i tot i ser complexes, ja que no són els bancs els interlocutors sinó grans fons d’inversió que tenen les seves seus centrals a l’estranger, s’assoleix un 57% d’èxit", asseguren des de la corporació.
Â
Actualment, hi han 45 punts d'atenció SIDH oferint servei a tota la provÃncia, i el 2024 es van obrir 2.191 expedients per atendre casos de famÃlies.
Â
D’altra banda, segons es desprèn del darrer informe de l’estat de la mediació a la provÃncia a partir de les dades recollides pels Serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, l’any 2023 es van atendre 6.121 casos, arribant a 16.303 persones.
Â
Els conflictes veïnals (62,1%), sovint relacionats amb sorolls, ús i neteja d’espais comuns, o dificultats de relació, van ser els més habituals. Altres à mbits destacats van ser les molèsties derivades d’activitats econòmiques (11,3%) i els conflictes familiars, com ara desavinences intergeneracionals o la gestió de cures a persones en situació de dependència (11%).
Â
Els serveis de mediació ciutadana també aborden dificultats de convivència per l’incompliment de les ordenances municipals (un 6,8% dels casos) i conflictes que es generen en l’à mbit escolar (un 4,8%), aixà com els conflictes dins el món associatiu (un 0,6%).
Â
La xarxa d’oficines del Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsada per la Diputació de Barcelona, atén situacions de sobreendeutament, fent la mediació entre les famÃlies i els grans tenidors i assolint un 57% d’èxit.
Â
L’organisme provincial també impulsa els Serveis de Mediació Ciutadana, amb més de 6.000 casos atesos el 2023, el 62,1% dels quals, per conflictes veïnals, aixà com una prova pilot de mediació en consum.
Â
La corporació fa balanç d’aquests serveis en el marc de la celebració, avui dimarts, 21 de gener, del Dia Internacional de la Mediació.
Â
El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), impulsat per la Diputació de Barcelona i concertat amb els ajuntaments, els consells comarcals, els col·legis d’advocats i la Generalitat de Catalunya a la demarcació de Barcelona, ha iniciat 21.899 expedients des de l’inici del programa el 2012.
Â
El servei està adreçat a aquelles persones o famÃlies dels municipis que es troben en dificultats per pagar el préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, o preveuen que no el podran fer efectiu en el futur. En aquest cas s’atenen situacions de sobreendeutament a través de intermediació amb les entitats financeres.
Â
"La intermediació sempre es fa amb grans tenidors, mai entre particulars, i tot i ser complexes, ja que no són els bancs els interlocutors sinó grans fons d’inversió que tenen les seves seus centrals a l’estranger, s’assoleix un 57% d’èxit", asseguren des de la corporació.
Â
Actualment, hi han 45 punts d'atenció SIDH oferint servei a tota la provÃncia, i el 2024 es van obrir 2.191 expedients per atendre casos de famÃlies.
Â
D’altra banda, segons es desprèn del darrer informe de l’estat de la mediació a la provÃncia a partir de les dades recollides pels Serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, l’any 2023 es van atendre 6.121 casos, arribant a 16.303 persones.
Â
Els conflictes veïnals (62,1%), sovint relacionats amb sorolls, ús i neteja d’espais comuns, o dificultats de relació, van ser els més habituals. Altres à mbits destacats van ser les molèsties derivades d’activitats econòmiques (11,3%) i els conflictes familiars, com ara desavinences intergeneracionals o la gestió de cures a persones en situació de dependència (11%).
Â
Els serveis de mediació ciutadana també aborden dificultats de convivència per l’incompliment de les ordenances municipals (un 6,8% dels casos) i conflictes que es generen en l’à mbit escolar (un 4,8%), aixà com els conflictes dins el món associatiu (un 0,6%).
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190