COMARCA
La presidenta de la Diputació defensa un turisme que generi aliances entre veïns i visitants
Lluïsa Moret ha assistir al Saló Fitur de Feria de Madrid
![[Img #58005]](https://elfar.cat/upload/images/01_2025/7583_fitur2025-4.jpeg)
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha defensat un model de turisme que generi aliances entre veïns i visitants i ha reconegut el seu potencial com a motor econòmic. Moret ha inaugurat aquesta setmana l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur, el saló referent en turisme que té lloc a Feria de Madrid.
Moret ha reivindicat un turisme “que genera una gran activitat econòmica al territori però que a més està compromès amb valors com la sostenibilitat econòmica, ambiental i social, respectant la diversitat i l’equilibri” dels diversos territoris de la província.
Sota el lema This is Barcelona, tota una experiència, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona comparteixen a Fitur 2025 un estand per promocionar conjuntament la Destinació Barcelona (que inclou la ciutat i comarques).
Moret ha posat en valor l’aliança entre la Diputació de Barcelona i el Consorci Turisme de Barcelona “per projectar conjuntament que Barcelona es relaciona amb multitud de comarques molt diverses geogràficament amb tresors forestals, fluvials, costaners, culturals i enogastornòmics, i visibilitzar-la com una de les metròpolis més importants del món”.
Enguany, la Destinació Barcelona presenta a Fitur un estand diàfan envoltat de pantalles per proposar al visitant una experiència immersiva on els mateixos ciutadans de la província fan de prescriptors de la destinació. Mitjançant vídeos i àudios, els veïns transmeten l’experiència quotidiana de viure els carrers, els mercats, els museus, els festivals, la gastronomia o els parcs naturals, entre d’altres, brillant per sobre dels estereotips turístics i evocant valors com la tradició, la singularitat o l’autenticitat, amb especial èmfasi en la gastronomia i l’enoturisme, cultura, esports, benestar i la Costa Barcelona.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació ha recordat la necessitat de “desconcentrar, diversificar i descentralitzar” l'oferta turística més enllà de la ciutat de Barcelona, redistribuint l'impacte positiu de les visites, reduint la massificació i enriquint l'experiència dels visitants.
A Fitur es mostraran alguns d’aquests atractius, com ara l’oferta enogastronòmica de la demarcació, els recursos per al turisme del benestar o el potencial del turisme de pantalla. De fet, durant la fira es presentarà un estudi que mostra que 167 municipis barcelonins han acollit 500 rodatges de pel·lícules i sèries des de l’any 2000.
La Diputació de Barcelona treballa actualment en un projecte de sostenibilitat social amb accions com ara un protocol contra les violències masclistes en allotjaments turístics, que es preveu vegi la llum durant el primer semestre de l’any.
També lligat a la perspectiva de gènere, en el marc de Fitur la Diputació de Barcelona signarà un acord de col·laboració amb Queer Destinations, amb l’objectiu de contribuir a la professionalització i sensibilització del sector per crear espais turístics segurs i inclusius per a tothom, a partir d'un estàndard internacional de seguretat i excel·lència.
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha defensat un model de turisme que generi aliances entre veïns i visitants i ha reconegut el seu potencial com a motor econòmic. Moret ha inaugurat aquesta setmana l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur, el saló referent en turisme que té lloc a Feria de Madrid.
Moret ha reivindicat un turisme “que genera una gran activitat econòmica al territori però que a més està compromès amb valors com la sostenibilitat econòmica, ambiental i social, respectant la diversitat i l’equilibri” dels diversos territoris de la província.
Sota el lema This is Barcelona, tota una experiència, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona comparteixen a Fitur 2025 un estand per promocionar conjuntament la Destinació Barcelona (que inclou la ciutat i comarques).
Moret ha posat en valor l’aliança entre la Diputació de Barcelona i el Consorci Turisme de Barcelona “per projectar conjuntament que Barcelona es relaciona amb multitud de comarques molt diverses geogràficament amb tresors forestals, fluvials, costaners, culturals i enogastornòmics, i visibilitzar-la com una de les metròpolis més importants del món”.
Enguany, la Destinació Barcelona presenta a Fitur un estand diàfan envoltat de pantalles per proposar al visitant una experiència immersiva on els mateixos ciutadans de la província fan de prescriptors de la destinació. Mitjançant vídeos i àudios, els veïns transmeten l’experiència quotidiana de viure els carrers, els mercats, els museus, els festivals, la gastronomia o els parcs naturals, entre d’altres, brillant per sobre dels estereotips turístics i evocant valors com la tradició, la singularitat o l’autenticitat, amb especial èmfasi en la gastronomia i l’enoturisme, cultura, esports, benestar i la Costa Barcelona.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació ha recordat la necessitat de “desconcentrar, diversificar i descentralitzar” l'oferta turística més enllà de la ciutat de Barcelona, redistribuint l'impacte positiu de les visites, reduint la massificació i enriquint l'experiència dels visitants.
A Fitur es mostraran alguns d’aquests atractius, com ara l’oferta enogastronòmica de la demarcació, els recursos per al turisme del benestar o el potencial del turisme de pantalla. De fet, durant la fira es presentarà un estudi que mostra que 167 municipis barcelonins han acollit 500 rodatges de pel·lícules i sèries des de l’any 2000.
La Diputació de Barcelona treballa actualment en un projecte de sostenibilitat social amb accions com ara un protocol contra les violències masclistes en allotjaments turístics, que es preveu vegi la llum durant el primer semestre de l’any.
També lligat a la perspectiva de gènere, en el marc de Fitur la Diputació de Barcelona signarà un acord de col·laboració amb Queer Destinations, amb l’objectiu de contribuir a la professionalització i sensibilització del sector per crear espais turístics segurs i inclusius per a tothom, a partir d'un estàndard internacional de seguretat i excel·lència.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1