Jueves, 18 de Septiembre de 2025

Actualizada

Jueves, 18 de Septiembre de 2025 a las 09:30:25 horas

| 156
Jueves, 30 de Enero de 2025
COMARCA

S’aprova el pla d’actuació anual de l’Oficina Jove

Entre les novetats, destaca la voluntat d'adreçar-se a les famílies i professionals de diferents àmbits com a canals addicionals per arribar indirectament al col·lectiu

[Img #58132]

Aquest mes de gener s'ha aprovat el pla d'actuació anual de l’Oficina Jove 2025, un document que defineix les línies d'acció del servei per a l’any en curs. Entre les novetats d'aquest pla, destaca la voluntat d'adreçar-se a les famílies i professionals de diferents àmbits com a canals addicionals per arribar indirectament a les persones joves. També es busca augmentar la coordinació i les accions en l’àmbit d’habitatge, en resposta al notable interès per aquesta temàtica recollit entre les persones joves ateses. A més, es preveu la millora i actualització de la pàgina web de l’Oficina Jove per consolidar-la com a recurs de consulta de referència per a joves i professionals. El pla també planteja incrementar la comunicació i afavorir els intercanvis d’experiències amb altres Oficines Joves del territori com a recurs per millorar la qualitat del servei.

 

Pel que fa a les dades de les atencions realitzades durant l’any 2024, es van registrar un total de 131 consultes de 116 persones joves. La major part tenia entre 26 i 34 anys, una franja d’edat que representa gairebé el 51% del total de les atencions realitzades. "Un dels objectius del Pla d’Actuació Anual de 2024 era precisament adreçar-se més específicament a aquest grup d’edat, ja que sovint són joves que, per diferents motius, no es troben tan vinculats als serveis locals d’informació juvenil i busquen una atenció més adaptada a les prioritats diferenciades d’aquesta joventut més tardana, com poden ser l’habitatge o els ajuts socials.", expliquen des del Consell Comarcal.

 

En relació amb els canals d’atenció, la majoria de les consultes es van realitzar mitjançant canals telemàtics (45,8% per telèfon i 25,9% per correu electrònic), seguit per l’atenció presencial (11,4%) i telemàtica asincrònica (16%).

 

Quant als àmbits de consulta, s’observa que l’habitatge es va posicionar com el tema més sol·licitat, representant el 42,5% de les consultes, i experimentant un notable creixement respecte a l’any anterior.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.