OLESA DE MONTSERRAT
S'incrementa el nombre d'incidències urbanes comunicades a través de l'aplicació LÃnia Verda
La ciutadania va realitzar més de 3.000 notificacions durant l'any passat
![[Img #58261]](https://elfar.cat/upload/images/02_2025/8949_imatge_liniaverda_050225.png)
La Regidoria de Gestió de l'Espai Públic i Equipaments de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha destacat l'eficà cia de l'aplicació LÃnia Verda en la comunicació d'incidències a l'espai públic, amb un increment significatiu de l'ús per part de la ciutadania des de la seva implementació, el 2015. Aquell any es van registrar 1.282 incidències, mentre que el 2024 aquesta xifra va ascendir a 3.084. Des del consistori consideren que aquest increment es deu, en part, a l'evolució tecnològica i a la familiarització de la població amb les eines digitals. El regidor d'Espai Públic i Equipaments, Raül Asensio, ha assenyalat que "el resultat és molt satisfactori" i que "l'aplicació ha facilitat una comunicació més fluida entre la ciutadania i el departament".
Â
Pel que fa a la tipologia d'incidències rebudes durant el 2024, el 65% (1.995) corresponen directament al Departament d’Espai Públic i Equipaments i les altres es deriven cap a altres departaments. Les voreres i calçades encapçalen la llista, amb 385 notificacions, seguides per temes vinculats a edificis municipals, parcs i jardins o l'enllumenat públic.
Â
En termes de resolució, el 2024 es van tancar 1.748 incidències, que representa un 57% del total registrat. El temps mitjà de resolució se situa en 33 dies. No obstant, 1.336 incidències romanen pendents degut a limitacions de pressupost, processos jurÃdics o manca de mitjans. Des del departament s'estableix un ordre de priorització per evitar afectacions superiors o que comportin un risc per a la ciutadania. El regidor ha reconegut que "el volum de feina és molt elevat" i per això ha demanat "paciència i comprensió als veïns".
Â
Des de la Regidoria d'Espai Públic i Equipaments es fa una crida a la ciutadania perquè continuï utilitzant l'aplicació LÃnia Verda per comunicar qualsevol incidència. Tanmateix, Asensio ha insistit en la necessitat de promoure un civisme actiu per reduir problemes recurrents com els actes vandà lics o l’abandonament d’objectes voluminosos.
Â
LÃnia Verda és una aplicació mòbil gratuïta, implantada a Olesa de Montserrat el 2015, que permet la ciutadania reportar incidències urbanes de manera georeferenciada i anònima. "Aquesta eina s’ha consolidat com un referent en la participació ciutadana a Catalunya, facilitant la detecció rà pida de problemes com ara desperfectes en infraestructures, enllumenat o neteja", asseguren des de l'Ajuntament. "La seva evolució tecnològica i l’augment d’usuaris després de la pandèmia han reforçat el seu paper en la gestió municipal", apunten.
Â
Â
La Regidoria de Gestió de l'Espai Públic i Equipaments de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha destacat l'eficà cia de l'aplicació LÃnia Verda en la comunicació d'incidències a l'espai públic, amb un increment significatiu de l'ús per part de la ciutadania des de la seva implementació, el 2015. Aquell any es van registrar 1.282 incidències, mentre que el 2024 aquesta xifra va ascendir a 3.084. Des del consistori consideren que aquest increment es deu, en part, a l'evolució tecnològica i a la familiarització de la població amb les eines digitals. El regidor d'Espai Públic i Equipaments, Raül Asensio, ha assenyalat que "el resultat és molt satisfactori" i que "l'aplicació ha facilitat una comunicació més fluida entre la ciutadania i el departament".
Â
Pel que fa a la tipologia d'incidències rebudes durant el 2024, el 65% (1.995) corresponen directament al Departament d’Espai Públic i Equipaments i les altres es deriven cap a altres departaments. Les voreres i calçades encapçalen la llista, amb 385 notificacions, seguides per temes vinculats a edificis municipals, parcs i jardins o l'enllumenat públic.
Â
En termes de resolució, el 2024 es van tancar 1.748 incidències, que representa un 57% del total registrat. El temps mitjà de resolució se situa en 33 dies. No obstant, 1.336 incidències romanen pendents degut a limitacions de pressupost, processos jurÃdics o manca de mitjans. Des del departament s'estableix un ordre de priorització per evitar afectacions superiors o que comportin un risc per a la ciutadania. El regidor ha reconegut que "el volum de feina és molt elevat" i per això ha demanat "paciència i comprensió als veïns".
Â
Des de la Regidoria d'Espai Públic i Equipaments es fa una crida a la ciutadania perquè continuï utilitzant l'aplicació LÃnia Verda per comunicar qualsevol incidència. Tanmateix, Asensio ha insistit en la necessitat de promoure un civisme actiu per reduir problemes recurrents com els actes vandà lics o l’abandonament d’objectes voluminosos.
Â
LÃnia Verda és una aplicació mòbil gratuïta, implantada a Olesa de Montserrat el 2015, que permet la ciutadania reportar incidències urbanes de manera georeferenciada i anònima. "Aquesta eina s’ha consolidat com un referent en la participació ciutadana a Catalunya, facilitant la detecció rà pida de problemes com ara desperfectes en infraestructures, enllumenat o neteja", asseguren des de l'Ajuntament. "La seva evolució tecnològica i l’augment d’usuaris després de la pandèmia han reforçat el seu paper en la gestió municipal", apunten.
Â
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190