Martes, 23 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 22 de Septiembre de 2025 a las 21:48:53 horas

| 130
Lunes, 10 de Febrero de 2025
OLESA DE MONTSERRAT

L'Oficina d'Atenció Ciutadana va atendre més de 17.600 consultes durant el 2024

El servei també es trasllada als barris per facilitar els tràmits a la ciutadania sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament

[Img #58307]

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d'Olesa de Montserrat va atendre durant el 2024 un total de 17.685 persones i 28.437 trucades. A més, va fer 20.726 registres telemàtics i 7.440 registres presencials.

 

El responsable tècnic del departament, Andreu Llusà, explica que “l’any passat la mitjana d’atencions va ser de 70-75 persones al dia". Les peticions telemàtiques representen el 75% i les presencials el 25%. "Amb l’entrada en funcionament de l’administració electrònica pensàvem que disminuirien les consultes presencials, però a Olesa encara hi ha un bon nombre de persones que fan la consulta presencial”, assegura.


Pel que a fa les trucades, es va atendre una mitjana de 100 trucades diàries. “El telèfon de l’Ajuntament està operatiu 12 hores de manera continuada, des de les 8 a les 20 hores; i sobretot atenem consultes i notificacions d’incidències que passen a la via pública”, apunta el responsable de l’OAC.


Per tipologies, els tràmits més habituals són validacions de certificats digitals idCAT (1.755), alta de padró (1.390), sol·licituds de volants i certificats de padró (1.135), altes de serveis municipals com d’esports (708), llicències d’obres d’urbanisme (445) o canvis de domicili al padró (352).

 

Al 2024, es va fer 12.000 atencions amb cita prèvia i 4.600 sense cita prèvia. La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, explica que  “no és obligatori demanar cita prèvia però sí recomanable per una qüestió d’eficàcia i eficiència".


Des del gener de 2024 el servei també es trasllada als locals d’associacions de veïns per a que la ciutadania pugui fer els tràmits sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament. L’OAC als barris es fa cada 15 dies a un barri diferent, en horari de 9 a 13 hores. Per aquest servei no cal cita prèvia ni tampoc pertànyer al barri on es fa l’atenció.

 

A part de l’atenció presencial i telefònica, l'OAC permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. El 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.