OLESA DE MONTSERRAT
L'Oficina d'Atenció Ciutadana va atendre més de 17.600 consultes durant el 2024
El servei també es trasllada als barris per facilitar els tràmits a la ciutadania sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament
![[Img #58307]](https://elfar.cat/upload/images/02_2025/4241_aa.jpeg)
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d'Olesa de Montserrat va atendre durant el 2024 un total de 17.685 persones i 28.437 trucades. A més, va fer 20.726 registres telemàtics i 7.440 registres presencials.
El responsable tècnic del departament, Andreu Llusà, explica que “l’any passat la mitjana d’atencions va ser de 70-75 persones al dia". Les peticions telemàtiques representen el 75% i les presencials el 25%. "Amb l’entrada en funcionament de l’administració electrònica pensàvem que disminuirien les consultes presencials, però a Olesa encara hi ha un bon nombre de persones que fan la consulta presencial”, assegura.
Pel que a fa les trucades, es va atendre una mitjana de 100 trucades diàries. “El telèfon de l’Ajuntament està operatiu 12 hores de manera continuada, des de les 8 a les 20 hores; i sobretot atenem consultes i notificacions d’incidències que passen a la via pública”, apunta el responsable de l’OAC.
Per tipologies, els tràmits més habituals són validacions de certificats digitals idCAT (1.755), alta de padró (1.390), sol·licituds de volants i certificats de padró (1.135), altes de serveis municipals com d’esports (708), llicències d’obres d’urbanisme (445) o canvis de domicili al padró (352).
Al 2024, es va fer 12.000 atencions amb cita prèvia i 4.600 sense cita prèvia. La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, explica que “no és obligatori demanar cita prèvia però sí recomanable per una qüestió d’eficàcia i eficiència".
Des del gener de 2024 el servei també es trasllada als locals d’associacions de veïns per a que la ciutadania pugui fer els tràmits sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament. L’OAC als barris es fa cada 15 dies a un barri diferent, en horari de 9 a 13 hores. Per aquest servei no cal cita prèvia ni tampoc pertànyer al barri on es fa l’atenció.
A part de l’atenció presencial i telefònica, l'OAC permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. El 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica.
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d'Olesa de Montserrat va atendre durant el 2024 un total de 17.685 persones i 28.437 trucades. A més, va fer 20.726 registres telemàtics i 7.440 registres presencials.
El responsable tècnic del departament, Andreu Llusà, explica que “l’any passat la mitjana d’atencions va ser de 70-75 persones al dia". Les peticions telemàtiques representen el 75% i les presencials el 25%. "Amb l’entrada en funcionament de l’administració electrònica pensàvem que disminuirien les consultes presencials, però a Olesa encara hi ha un bon nombre de persones que fan la consulta presencial”, assegura.
Pel que a fa les trucades, es va atendre una mitjana de 100 trucades diàries. “El telèfon de l’Ajuntament està operatiu 12 hores de manera continuada, des de les 8 a les 20 hores; i sobretot atenem consultes i notificacions d’incidències que passen a la via pública”, apunta el responsable de l’OAC.
Per tipologies, els tràmits més habituals són validacions de certificats digitals idCAT (1.755), alta de padró (1.390), sol·licituds de volants i certificats de padró (1.135), altes de serveis municipals com d’esports (708), llicències d’obres d’urbanisme (445) o canvis de domicili al padró (352).
Al 2024, es va fer 12.000 atencions amb cita prèvia i 4.600 sense cita prèvia. La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, explica que “no és obligatori demanar cita prèvia però sí recomanable per una qüestió d’eficàcia i eficiència".
Des del gener de 2024 el servei també es trasllada als locals d’associacions de veïns per a que la ciutadania pugui fer els tràmits sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament. L’OAC als barris es fa cada 15 dies a un barri diferent, en horari de 9 a 13 hores. Per aquest servei no cal cita prèvia ni tampoc pertànyer al barri on es fa l’atenció.
A part de l’atenció presencial i telefònica, l'OAC permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. El 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190