COMARCA
Els autobusos d'enllaç de Ferrocarrils incrementen un 33% els transbordaments amb estacions de tren durant l'any 2024
L’augment s’ha registrat a totes les línies de bus, especialment la que connecta els nuclis urbans d'Esparreguera i Olesa
![[Img #58314]](https://elfar.cat/upload/images/02_2025/8191_aa.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha incrementat en un 33% durant l’any 2024 el nombre de viatgers que utilitzen les línies d’autobús d’enllaç d’FGC per fer transbordaments amb estacions de tren de la mateixa companyia. En total, en el conjunt d’aquestes línies es van comptabilitzar 573.988 transbordaments durant el 2024, 142.000 més que el 2023.
El president d’FGC, Carles Ruiz Novella, explica que aquestes dades “ens tornen a demostrar que el 2024 ha estat un any d’èxit per al transport públic i, molt especialment, per a Ferrocarrils" i afegeix que "no només hem tingut un rècord de demanda a totes les línies ferroviàries d’FGC i a pràcticament a totes les estacions, sinó que també hem crescut en nombre de passatgers a les línies d’autobús d’enllaç, gràcies a les connexions ràpides que ofereixen amb les estacions de tren de la nostra xarxa”. A més, destaca, “la majoria d’aquestes línies de bus estan electrificades, la qual cosa ens acosta més a l’objectiu final de descarbonitzar la mobilitat”.
L’increment més destacat, del 143%, s’ha produït a la línia de bus que connecta els nuclis urbans d’Esparreguera i Olesa de Montserrat amb l’estació d’FGC d’Olesa, tot passant dels 28.442 transbordaments del 2023 als 69.205 del 2024. El conjunt d’aquesta línia de bus, que disposa de diverses parades a les dues poblacions, va registrar durant el 2024 un total de 245.365 usuaris, un 24% més que el 2023.
També hi ha hagut un augment de transbordaments a la línia entre l’estació de Sant Vicenç dels Horts d’FGC i Torrelles, que vaa registrar 24.915, un 10% més que el 2023.
Ferrocarrils col·labora amb diferents operadors en el finançament de línies d’autobús interurbanes, competència de la Generalitat de Catalunya (a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat), ja que són línies de bus que, en part o en la seva totalitat, aporten viatgers a Ferrocarrils. D’aquesta manera, es fomenta la intermodalitat bus-tren, coordinant horaris, establint uns horaris de qualitat i promovent a la vegada el transport públic.
En els darrers anys, els operadors que operen les diferents concessions, amb la participació de Ferrocarrils, ja han electrificat quatre de les seves línies d’autobús d’enllaç. "En l’actualitat, queden per electrificar les línies servides per microbusos, tenint en compte que el mercat no ofereix encara amb prou garantia d’autonomia i fiabilitat aquest tipus de vehicles", expliquen des de FGC.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha incrementat en un 33% durant l’any 2024 el nombre de viatgers que utilitzen les línies d’autobús d’enllaç d’FGC per fer transbordaments amb estacions de tren de la mateixa companyia. En total, en el conjunt d’aquestes línies es van comptabilitzar 573.988 transbordaments durant el 2024, 142.000 més que el 2023.
El president d’FGC, Carles Ruiz Novella, explica que aquestes dades “ens tornen a demostrar que el 2024 ha estat un any d’èxit per al transport públic i, molt especialment, per a Ferrocarrils" i afegeix que "no només hem tingut un rècord de demanda a totes les línies ferroviàries d’FGC i a pràcticament a totes les estacions, sinó que també hem crescut en nombre de passatgers a les línies d’autobús d’enllaç, gràcies a les connexions ràpides que ofereixen amb les estacions de tren de la nostra xarxa”. A més, destaca, “la majoria d’aquestes línies de bus estan electrificades, la qual cosa ens acosta més a l’objectiu final de descarbonitzar la mobilitat”.
L’increment més destacat, del 143%, s’ha produït a la línia de bus que connecta els nuclis urbans d’Esparreguera i Olesa de Montserrat amb l’estació d’FGC d’Olesa, tot passant dels 28.442 transbordaments del 2023 als 69.205 del 2024. El conjunt d’aquesta línia de bus, que disposa de diverses parades a les dues poblacions, va registrar durant el 2024 un total de 245.365 usuaris, un 24% més que el 2023.
També hi ha hagut un augment de transbordaments a la línia entre l’estació de Sant Vicenç dels Horts d’FGC i Torrelles, que vaa registrar 24.915, un 10% més que el 2023.
Ferrocarrils col·labora amb diferents operadors en el finançament de línies d’autobús interurbanes, competència de la Generalitat de Catalunya (a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat), ja que són línies de bus que, en part o en la seva totalitat, aporten viatgers a Ferrocarrils. D’aquesta manera, es fomenta la intermodalitat bus-tren, coordinant horaris, establint uns horaris de qualitat i promovent a la vegada el transport públic.
En els darrers anys, els operadors que operen les diferents concessions, amb la participació de Ferrocarrils, ja han electrificat quatre de les seves línies d’autobús d’enllaç. "En l’actualitat, queden per electrificar les línies servides per microbusos, tenint en compte que el mercat no ofereix encara amb prou garantia d’autonomia i fiabilitat aquest tipus de vehicles", expliquen des de FGC.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190