L'HOSPITALET
El 112 ja és l’únic telèfon d’emergències de la ciutat
Unifica les trucades a la Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Bombers i Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM)
![[Img #58444]](https://elfar.cat/upload/images/02_2025/6072_guardia-urbana-carrer.jpg)
El 112 ja és l’únic telèfon d’emergències de l'Hospitalet després que la Guàrdia Urbana de la ciutat s’hagi integrat en el sistema d’emergències CAT 112. A partir d’ara, qualsevol persona que visqui al municipi i es trobi en una situació d’emergència pot sol·licitar els serveis públics d'emergències sanitàries, extinció d’incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil trucant al telèfon 112.
D’aquesta manera, l’Hospitalet es converteix en la segona ciutat de Catalunya, després de Barcelona, que s’integra completament en el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya. A partir d’ara, les més de 70.000 trucades anuals que rep la Guàrdia Urbana s’integren en el nou sistema i el 112 serà l’únic telèfon per comunicar les emergències a Guàrdia Urbana de L’Hospitalet, Mossos d’Esquadra, Bombers, Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i la resta de cossos policials de la ciutat, simplificant l’accés al ciutadà.
Aquesta integració, que culmina un procés de tres anys de treball per unificar procediments i eines informàtiques i de telecomunicacions, facilitarà l’agilitat en la resposta i una major eficàcia dels recursos disponibles. Així mateix, es fa un pas més en la coordinació, cooperació, integració i eficiència a l’hora de respondre a les demandes ciutadanes.
El telèfon 112 dóna resposta immediata les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. És d’accés universal i gratuït fins i tot sense SIM, sempre que hi hagi cobertura d’almenys una operadora, i a més, es pot geolocalitzar la trucada— des de qualsevol telèfon, fix o mòbil.
El 112 ja és l’únic telèfon d’emergències de l'Hospitalet després que la Guàrdia Urbana de la ciutat s’hagi integrat en el sistema d’emergències CAT 112. A partir d’ara, qualsevol persona que visqui al municipi i es trobi en una situació d’emergència pot sol·licitar els serveis públics d'emergències sanitàries, extinció d’incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil trucant al telèfon 112.
D’aquesta manera, l’Hospitalet es converteix en la segona ciutat de Catalunya, després de Barcelona, que s’integra completament en el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya. A partir d’ara, les més de 70.000 trucades anuals que rep la Guàrdia Urbana s’integren en el nou sistema i el 112 serà l’únic telèfon per comunicar les emergències a Guàrdia Urbana de L’Hospitalet, Mossos d’Esquadra, Bombers, Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i la resta de cossos policials de la ciutat, simplificant l’accés al ciutadà.
Aquesta integració, que culmina un procés de tres anys de treball per unificar procediments i eines informàtiques i de telecomunicacions, facilitarà l’agilitat en la resposta i una major eficàcia dels recursos disponibles. Així mateix, es fa un pas més en la coordinació, cooperació, integració i eficiència a l’hora de respondre a les demandes ciutadanes.
El telèfon 112 dóna resposta immediata les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. És d’accés universal i gratuït fins i tot sense SIM, sempre que hi hagi cobertura d’almenys una operadora, i a més, es pot geolocalitzar la trucada— des de qualsevol telèfon, fix o mòbil.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190