EL PRAT
El benestar social centra la XXXII Jornada de reflexió del Consell d'Educació de Catalunya
Aquesta trobada es du a terme anualment per abordar temes de rellevància i actualitat del sector
![[Img #58449]](https://elfar.cat/upload/images/02_2025/1650_20250215_jornadareflexioconselleducacio_marcasensio_baixa-50.jpg)
El Centre Esplai de Fundesplai, ubicat al Prat, va acollir dissabte, 15 de febrer, la XXXII Jornada de reflexió del Consell d'Educació de Catalunya, una trobada que reuneix anualment la comunitat educativa per abordar temes de rellevància i actualitat del sector.
Sota el títol Cuidem l’educació per una educació que ens cuidi, la jornada d’enguany ha inclòs debats sobre l'aprenentatge compartit com a font de benestar emocional i els programes per a la promoció del benestar de la comunitat educativa, així com diversos tallers de presentació d’experiències.
L’acte, que va aplegat 200 assistents presencials, va comptar amb la participació de la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, de l’alcaldessa del Prat de Llobregat, Alba Bou, i del president del Consell, Joan Manuel del Pozo.
En el torn de parlaments inicials, Bou va posar en valor la trajectòria del Prat en l’educació en comunitat, com posen de manifest iniciatives tan consolidades com el Consell d’Educació Municipal, en què participen des de 1988 tant els centres educatius com la xarxa d’educació no formal. L’alcaldessa va subratllar la “importància de millorar i prevenir les situacions de vulnerabilitat emocional que viuen alumnat, professorat i tota la comunitat educativa i de gaudir d’una bona convivència als centres”. Així mateix, va emmarcar en el model de ciutat cuidadora la mobilització de recursos perquè la ciutadania pugui “gaudir d’un benestar emocional imprescindible per viure lliurement i dignament els seus projectes vitals”. Això, va destacar, va fer possible l’impuls d’espais com la Taula Local d’Infància i Adolescència i de nombrosos serveis que tenen per objectiu garantir aquest benestar.
Bou va tancar la seva intervenció referint-se als “desafiaments especialment preocupants” que s’han d’afrontar en els contextos educatius, entre els quals ha destacat el de les noves tecnologies. Sobre aquestes, va dir, caldrà “reflexionar en comú i arribar a consensos socials sobre on, quan i com volem utilitzar-les de forma que siguem capaces i capaços de curtcircuitar el seu potencial negatiu i ens ajudin a avançar”.
El Consell d’Educació de Catalunya (CEC) va fixar el debat de la jornada de reflexió al voltant de tres eixos principals: el benestar en la societat actual, el benestar en els centres educatius i el benestar dels col·lectius de la comunitat educativa. La voluntat és que la reflexió serveixi per orientar estratègies de millora en la prevenció de la vulnerabilitat dels diferents col·lectius de la comunitat educativa i contribueixi a generar una bona convivència en els centres educatius. En aquest sentit, un representant del Consell Nacional d’Infància i Adolescència va remarcar que l’organisme considera cabdal la matèria i que ja l’han tractada en les seves sessions de treball.
El diàleg inaugural de la jornada va plantejar l'observació i diagnòstic de l'actual benestar emocional en l'educació des de l'anàlisi sociològica i antropològica, mentre que la taula rodona que va cloure el matí va abordat els programes de promoció del benestar que l'administració educativa actual està proposant als centres educatius.
El Centre Esplai de Fundesplai, ubicat al Prat, va acollir dissabte, 15 de febrer, la XXXII Jornada de reflexió del Consell d'Educació de Catalunya, una trobada que reuneix anualment la comunitat educativa per abordar temes de rellevància i actualitat del sector.
Sota el títol Cuidem l’educació per una educació que ens cuidi, la jornada d’enguany ha inclòs debats sobre l'aprenentatge compartit com a font de benestar emocional i els programes per a la promoció del benestar de la comunitat educativa, així com diversos tallers de presentació d’experiències.
L’acte, que va aplegat 200 assistents presencials, va comptar amb la participació de la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, de l’alcaldessa del Prat de Llobregat, Alba Bou, i del president del Consell, Joan Manuel del Pozo.
En el torn de parlaments inicials, Bou va posar en valor la trajectòria del Prat en l’educació en comunitat, com posen de manifest iniciatives tan consolidades com el Consell d’Educació Municipal, en què participen des de 1988 tant els centres educatius com la xarxa d’educació no formal. L’alcaldessa va subratllar la “importància de millorar i prevenir les situacions de vulnerabilitat emocional que viuen alumnat, professorat i tota la comunitat educativa i de gaudir d’una bona convivència als centres”. Així mateix, va emmarcar en el model de ciutat cuidadora la mobilització de recursos perquè la ciutadania pugui “gaudir d’un benestar emocional imprescindible per viure lliurement i dignament els seus projectes vitals”. Això, va destacar, va fer possible l’impuls d’espais com la Taula Local d’Infància i Adolescència i de nombrosos serveis que tenen per objectiu garantir aquest benestar.
Bou va tancar la seva intervenció referint-se als “desafiaments especialment preocupants” que s’han d’afrontar en els contextos educatius, entre els quals ha destacat el de les noves tecnologies. Sobre aquestes, va dir, caldrà “reflexionar en comú i arribar a consensos socials sobre on, quan i com volem utilitzar-les de forma que siguem capaces i capaços de curtcircuitar el seu potencial negatiu i ens ajudin a avançar”.
El Consell d’Educació de Catalunya (CEC) va fixar el debat de la jornada de reflexió al voltant de tres eixos principals: el benestar en la societat actual, el benestar en els centres educatius i el benestar dels col·lectius de la comunitat educativa. La voluntat és que la reflexió serveixi per orientar estratègies de millora en la prevenció de la vulnerabilitat dels diferents col·lectius de la comunitat educativa i contribueixi a generar una bona convivència en els centres educatius. En aquest sentit, un representant del Consell Nacional d’Infància i Adolescència va remarcar que l’organisme considera cabdal la matèria i que ja l’han tractada en les seves sessions de treball.
El diàleg inaugural de la jornada va plantejar l'observació i diagnòstic de l'actual benestar emocional en l'educació des de l'anàlisi sociològica i antropològica, mentre que la taula rodona que va cloure el matí va abordat els programes de promoció del benestar que l'administració educativa actual està proposant als centres educatius.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23