Jueves, 18 de Septiembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 17 de Septiembre de 2025 a las 20:41:57 horas

| 140
Martes, 11 de Marzo de 2025
ESPARREGUERA

El Servei Públic de Consum va atendre prop de 600 persones durant el 2024

Els casos vinculats als subministraments bàsics representen un 30% del total de les consultes

[Img #58807]

El Servei Públic de Consum d’Esparreguera va atendre, durant el 2024, un total de 576 persones usuàries i 485 sol·licituds, de les quals 354 atencions es van canalitzar a través l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC); mentre que el Servei de Mediació en matèria de consum va rebre 131 sol·licituds.

 

Així es desprèn de les dades que ha donat a conèixer la Regidoria de Promoció Econòmica en motiu de la celebració aquest proper dissabte, 15 de març, del Dia Mundial de les Persones Consumidores. 

 

Des d’aquest servei també es realitzen activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, que engloben tant campanyes específiques com xerrades i tallers a les escoles, i de les quals es van realitzar 11 actuacions al llarg de l’any passat.

 

Paral·lelament, per a commemorar el Dia Mundial de les Persones Consumidores, aquesta setmana Ràdio Esparreguera emetrà una programació especial amb un seguit d’entrevistes diàries vinculades als drets dels consumidors i consumidores.

 

En la memòria d’actuació del Servei Públic de Consum d’Esparreguera 2024, s’indica que el sector que ha rebut més consultes a l’OMIC ha estat el dels subministraments bàsics, que representa un 30% del total de les consultes, mentre que un 14% correspon a casos vinculats al comerç i també hi ha un 52% de consultes que engloben altres serveis, entre els quals destaquen les consultes sobre entitats bancàries i d’altres serveis professionals.

 

Pel que fa a les vies d’atenció, la majoria, el 59%, s’han realitzat de manera digital, a través del correu electrònic; les atencions presencials a les oficines de Cal Trempat representen el 38,4% del total i les atencions per via telefònica el 2,5%. Aquest servei rep una aportació econòmica en el marc per part del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona que, per al 2024, va ser de 19.998 euros.

 

En referència al Servei de Mediació en matèria de consum ha gestionat 1.165 interaccions amb persones usuàries corresponents a 131 expedients de mediació oberts el 2024. Del total de consultes rebudes, la majoria estan vinculades als subministraments bàsics, un 25%, i, dins d’aquest àmbit els temes més demanats han estat vinculats a la llum i la telefonia. També hi ha un 15,3% d’atencions vinculades a l’àmbit del comerç i un 59,5% d’atencions que s’engloben a casos d’altres serveis, entre els quals destaquen els vinculats a entitats bancàries i reparació d’automòbils.  

 

La regidora de Promoció Econòmica, Montserrat Vilardosa, ha explicat que “els temes que ens consulta la ciutadania al Servei Públic de Consum varien en funció dels anys i les modes o l’actualitat, l’any passat per exemple hi hagut moltes demandes sobre hipoteques, interessos bancaris i també sobre el preu d’energia”. 

 

En referència al Servei de Mediació el 32% de les mediacions realitzades han arribat a un acord entre les parts, mentre que el 33% no han arribat a acord i en el 195 dels casos no s’ha acceptat la mediació. En aquest sentit, Vilardosa ha valorat positivament “el nombre de mediacions que han arribat a bon port, perquè des del servei només es fa d’intermediari, la decisió final és de les persones usuàries”.  Així mateix, la regidora també ha destacat que de les 576 persones usuàries ateses pel servei durant el 2024, el 57,64% han estat dones i el 42,36% homes.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.