COMARCA
Les trucades al telèfon d’emergències 112 van augmentar un 2,8% durant el 2024
La majoria van ser per motius de seguretat i per demanar assistència sanitària
![[Img #58855]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/8829_1_a32rxhl.jpeg)
Des del Baix Llobregat l’any passat es van fer 175.195 trucades al telèfon d’emergències 112, un 2,8% més que l’any 2023 (170.513 trucades). La majoria d’aquestes trucades van ser per motius de seguretat, amb 61.718 trucades (35,2%); per demanar assistència sanitària amb 60.375 avisos (34,5%); 25.012 trucades (el 14,3%) van ser per motius de trànsit; per civisme van ser 8.446 trucades (4,8%) i per incendis van ser 6.463 trucades (3,7% del total).
Per municipis, Cornellà és el que va generar més trucades al 112 l’any 2024 (el 12% de les trucades: 21.169). A continuació se situen Sant Boi (20.020 trucades, l'equivalent a l’11,4%), el Prat (19.714 trucades, l’11,2%), Viladecans (13.960 trucades, el 8%) i Castelldefels (13.739 trucades, el 7,8%).
La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz, ha recordat que "darrere de cada trucada hi ha una situació que requereix atenció immediata, i la feina dels equips d'emergència i els cossos de seguretat és clau per garantir la seguretat i l’atenció a la ciutadania”. Romero ha assegurat que "des del Govern de la Generalitat reafirmem el nostre compromís per continuar reforçant i millorant aquest servei essencial".
Per la seva banda, la directora del CAT112, Irene Fornós, ha destacat "la rellevància d'un servei essencial com el telèfon 112 d'emergències en un territori tan complex i amb realitats diverses com la vegueria de Barcelona, amb grans ciutats i vies de circulació, infraestructures aeroportuàries i milions de residents i visitants".
"El fet que el CAT112 pugui atendre les trucades de forma ràpida i eficaç garanteix un bon servei a la ciutadania del sistema d'emergències", ha afegit.
Des del Baix Llobregat l’any passat es van fer 175.195 trucades al telèfon d’emergències 112, un 2,8% més que l’any 2023 (170.513 trucades). La majoria d’aquestes trucades van ser per motius de seguretat, amb 61.718 trucades (35,2%); per demanar assistència sanitària amb 60.375 avisos (34,5%); 25.012 trucades (el 14,3%) van ser per motius de trànsit; per civisme van ser 8.446 trucades (4,8%) i per incendis van ser 6.463 trucades (3,7% del total).
Per municipis, Cornellà és el que va generar més trucades al 112 l’any 2024 (el 12% de les trucades: 21.169). A continuació se situen Sant Boi (20.020 trucades, l'equivalent a l’11,4%), el Prat (19.714 trucades, l’11,2%), Viladecans (13.960 trucades, el 8%) i Castelldefels (13.739 trucades, el 7,8%).
La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz, ha recordat que "darrere de cada trucada hi ha una situació que requereix atenció immediata, i la feina dels equips d'emergència i els cossos de seguretat és clau per garantir la seguretat i l’atenció a la ciutadania”. Romero ha assegurat que "des del Govern de la Generalitat reafirmem el nostre compromís per continuar reforçant i millorant aquest servei essencial".
Per la seva banda, la directora del CAT112, Irene Fornós, ha destacat "la rellevància d'un servei essencial com el telèfon 112 d'emergències en un territori tan complex i amb realitats diverses com la vegueria de Barcelona, amb grans ciutats i vies de circulació, infraestructures aeroportuàries i milions de residents i visitants".
"El fet que el CAT112 pugui atendre les trucades de forma ràpida i eficaç garanteix un bon servei a la ciutadania del sistema d'emergències", ha afegit.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190