COMARCA
Ferrocarrils adjudica la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat
Amb un pressupost de 5,2 milions d’euros
![[Img #58954]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/4357_large-4.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat per 5,2 milions d’euros la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat (CTC), que permet la gestió en remot i en temps real la circulació de trens.
El president de FGC, Carles Ruiz, ha explicat que el nou sistema “suposarà un important pas endavant pel que fa a la gestió ferroviària de Ferrocarrils”. Ruiz ha subratllat que “es tractarà d’una solució avançada de control de trànsit adaptada al moment actual, però preparada, també, per als avenços tecnològics que es puguin produir en el futur”. La voluntat és garantir una resposta més àgil i ràpida a les incidències.
El Control de Trànsit Centralitzat és des d’on es controla la circulació ferroviària i les estacions de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC. El CTC, en funcionament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, gestiona la circulació dels trens de viatgers i de mercaderies durant el servei comercial i també dels trens de treballs de manteniment i obres.
El nou sistema gestionarà en temps real més de 2.000 circulacions diàries, tant les comercials com les de maniobres, amb una freqüència de pas d’1 minut i 53 segons en hora punta a la línia Barcelona-Vallès i de quatre minuts a la línia Llobregat-Anoia.
El nou programari comptarà amb una única interfície ajustada a les necessitats detectades i incorpora funcions específiques, disponibles des de telèfon mòbil o tauleta, que els inspectors d’FGC podran realitzar des dels diferents punts de la xarxa.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat per 5,2 milions d’euros la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat (CTC), que permet la gestió en remot i en temps real la circulació de trens.
El president de FGC, Carles Ruiz, ha explicat que el nou sistema “suposarà un important pas endavant pel que fa a la gestió ferroviària de Ferrocarrils”. Ruiz ha subratllat que “es tractarà d’una solució avançada de control de trànsit adaptada al moment actual, però preparada, també, per als avenços tecnològics que es puguin produir en el futur”. La voluntat és garantir una resposta més àgil i ràpida a les incidències.
El Control de Trànsit Centralitzat és des d’on es controla la circulació ferroviària i les estacions de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC. El CTC, en funcionament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, gestiona la circulació dels trens de viatgers i de mercaderies durant el servei comercial i també dels trens de treballs de manteniment i obres.
El nou sistema gestionarà en temps real més de 2.000 circulacions diàries, tant les comercials com les de maniobres, amb una freqüència de pas d’1 minut i 53 segons en hora punta a la línia Barcelona-Vallès i de quatre minuts a la línia Llobregat-Anoia.
El nou programari comptarà amb una única interfície ajustada a les necessitats detectades i incorpora funcions específiques, disponibles des de telèfon mòbil o tauleta, que els inspectors d’FGC podran realitzar des dels diferents punts de la xarxa.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98