SANT FELIU
Adif avança en el soterrament i finalitza l’excavació del túnel en mina que travessa la ciutat
El projecte compta amb un pressupost de 120 milions d’euros
![[Img #58993]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/9877_adif1-copia.jpg)
L’empresa pública Adif ha finalitzat l’excavació i sosteniment del tram en mina del nou túnel ferroviari que creua el centre de Sant Feliu. D’aquesta manera, es dona un pas més en les obres d’integració del ferrocarril a la ciutat.
El túnel discorre al llarg de 654 metres, des de la boca situada al carrer de la Sanson (costat Molins de Rei) fins a l’estructura de la futura estació subterrània.
En la seva perforació s’han buidat 65.000 metres cúbics de terres, s’han projectat 9.700 metres cúbics de formigó i s’han executat 15.750 metres de micropilots de recalç i 1.652 metres de micropilots de paraigües de protecció.
El tram en mina es completarà, en pròximes fases, amb l’execució de la contrabòveda, l’inici dels passadissos laterals i el muntatge del carro de encofrat per fer el revestiment interior del túnel.
Amb un pressupost superior a 120 milions d'euros, la integració ferroviària en la capital de la comarca del Baix Llobregat materialitzarà la permeabilitat de la línia Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-l'Hospitalet de Llobregat entre els dos sectors de la trama urbana, eliminant les barreres que històricament han dividit la ciutat, i creant noves zones verdes i espais públics per a l’ús ciutadà.
Les obres ha suposat la supressió del pas a nivell, un fet que ha incrementat la seguretat, en una zona amb una elevada densitat de trànsit rodat i de vianants.
Per part seva, la futura estació, l'edifici d'accés de la qual quedarà integrat amb el tram soterrat, i la urbanització en superfície, promouran nous esquemes, moderns i accessibles, d'explotació de la xarxa ferroviària de proximitat a l'entorn de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
![[Img #58993]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/9877_adif1-copia.jpg)
L’empresa pública Adif ha finalitzat l’excavació i sosteniment del tram en mina del nou túnel ferroviari que creua el centre de Sant Feliu. D’aquesta manera, es dona un pas més en les obres d’integració del ferrocarril a la ciutat.
El túnel discorre al llarg de 654 metres, des de la boca situada al carrer de la Sanson (costat Molins de Rei) fins a l’estructura de la futura estació subterrània.
En la seva perforació s’han buidat 65.000 metres cúbics de terres, s’han projectat 9.700 metres cúbics de formigó i s’han executat 15.750 metres de micropilots de recalç i 1.652 metres de micropilots de paraigües de protecció.
El tram en mina es completarà, en pròximes fases, amb l’execució de la contrabòveda, l’inici dels passadissos laterals i el muntatge del carro de encofrat per fer el revestiment interior del túnel.
Amb un pressupost superior a 120 milions d'euros, la integració ferroviària en la capital de la comarca del Baix Llobregat materialitzarà la permeabilitat de la línia Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-l'Hospitalet de Llobregat entre els dos sectors de la trama urbana, eliminant les barreres que històricament han dividit la ciutat, i creant noves zones verdes i espais públics per a l’ús ciutadà.
Les obres ha suposat la supressió del pas a nivell, un fet que ha incrementat la seguretat, en una zona amb una elevada densitat de trànsit rodat i de vianants.
Per part seva, la futura estació, l'edifici d'accés de la qual quedarà integrat amb el tram soterrat, i la urbanització en superfície, promouran nous esquemes, moderns i accessibles, d'explotació de la xarxa ferroviària de proximitat a l'entorn de Barcelona i la seva àrea metropolitana.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.80