COMARCA
Finalitza la vuitena edició del programa Comerç21
La iniciativa, impulsada per la Diputació de Barcelona i PIMEC Comerç, ha acompanyat 13 micropimes del Baix Llobregat
![[Img #59033]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/8865_aa.jpeg)
Una cinquantena de micropimes del sector comercial i de serveis de la demarcació de Barcelona han participat en la vuitena edició del programa Comerç 21, que impulsen la Diputació de Barcelona i PIMEC Comerç per millorar l’oferta comercial dels municipis de la provincia. De les 50 empreses, 13 són del Baix Llobregat.
La iniciativa ha ajudat aquestes empreses a redefinir el seu model de negoci, comercialització i màrqueting, digitalització, equip humà, professionalització i gestió, entre d’altres aspectes. Durant el programa, els participants han gaudit de 24 hores de formació col·lectiva i 18 hores d’assessorament individual, i d’aquí a sis mesos faran un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat. Com ja es va fer com a novetat en la sisena edició, s’han incorporat dues hores de formació col·lectiva i dues d’assessorament individual exclusivament destinades a incorporar criteris de sostenibilitat als comerços.
En les vuit edicions que s’han celebrat fins ara de Comerç 21 han participat 374 empreses que representen un total de 1.520 llocs de treball i que han rebut unes 8.500 hores de formació col·lectiva i 6.200 hores d’assessorament individual. La majoria de les empreses participants eren de comerç al detall (68%), tenien menys de tres empleats (49%) i estaven dirigides per dones (65%). El 43% tenia menys de 10 anys, tot i que al programa també han participat empreses històriques: una vintena tenia 75 o més anys d’antiguitat.
Per a la diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra i Luque, “la formació i assessorament que ofereix el programa Comerç21 a establiments i comerços permet enfortir el comerç de proximitat de la demarcació”. A més, ha apuntat que “la Diputació de Barcelona treballa al costat de PIMEC Comerç, i dels 311 municipis de les comarques de Barcelona, perquè aquest sector sigui fort, competitiu i resilient i pugui afrontar els reptes de futur”.
Per la seva banda, el vicepresident de PIMEC, Antoni Torres, ha destacat la rellevància del programa Comerç21 com un exemple d'èxit en la col·laboració publicoprivada per fomentar i promoure els establiments de proximitat i el comerç local, que són “un factor de cohesió social i faciliten l’arrelament i l’equilibri territorial”.
En les properes setmanes s’obriran les inscripcions per participar a la novena edició de Comerç 21. Podran presentar la seva sol·licitud les microempreses de comerç i serveis que estiguin situades a la trama urbana d’algun dels municipis de la demarcació de Barcelona i tinguin capacitat i voluntat de millorar el seu negoci.
Una cinquantena de micropimes del sector comercial i de serveis de la demarcació de Barcelona han participat en la vuitena edició del programa Comerç 21, que impulsen la Diputació de Barcelona i PIMEC Comerç per millorar l’oferta comercial dels municipis de la provincia. De les 50 empreses, 13 són del Baix Llobregat.
La iniciativa ha ajudat aquestes empreses a redefinir el seu model de negoci, comercialització i màrqueting, digitalització, equip humà, professionalització i gestió, entre d’altres aspectes. Durant el programa, els participants han gaudit de 24 hores de formació col·lectiva i 18 hores d’assessorament individual, i d’aquí a sis mesos faran un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat. Com ja es va fer com a novetat en la sisena edició, s’han incorporat dues hores de formació col·lectiva i dues d’assessorament individual exclusivament destinades a incorporar criteris de sostenibilitat als comerços.
En les vuit edicions que s’han celebrat fins ara de Comerç 21 han participat 374 empreses que representen un total de 1.520 llocs de treball i que han rebut unes 8.500 hores de formació col·lectiva i 6.200 hores d’assessorament individual. La majoria de les empreses participants eren de comerç al detall (68%), tenien menys de tres empleats (49%) i estaven dirigides per dones (65%). El 43% tenia menys de 10 anys, tot i que al programa també han participat empreses històriques: una vintena tenia 75 o més anys d’antiguitat.
Per a la diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra i Luque, “la formació i assessorament que ofereix el programa Comerç21 a establiments i comerços permet enfortir el comerç de proximitat de la demarcació”. A més, ha apuntat que “la Diputació de Barcelona treballa al costat de PIMEC Comerç, i dels 311 municipis de les comarques de Barcelona, perquè aquest sector sigui fort, competitiu i resilient i pugui afrontar els reptes de futur”.
Per la seva banda, el vicepresident de PIMEC, Antoni Torres, ha destacat la rellevància del programa Comerç21 com un exemple d'èxit en la col·laboració publicoprivada per fomentar i promoure els establiments de proximitat i el comerç local, que són “un factor de cohesió social i faciliten l’arrelament i l’equilibri territorial”.
En les properes setmanes s’obriran les inscripcions per participar a la novena edició de Comerç 21. Podran presentar la seva sol·licitud les microempreses de comerç i serveis que estiguin situades a la trama urbana d’algun dels municipis de la demarcació de Barcelona i tinguin capacitat i voluntat de millorar el seu negoci.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1