ÀREA METROPOLITANA
L’AMBici es reforçarà grà cies a les ajudes del Govern central per promoure l’ús de la bicicleta
L'AMB s'acull a les subvencions del Ministeri de Transport per reduir un 50% l'abonament anual del servei
![[Img #59049]](https://elfar.cat/upload/images/03_2025/828_ambici-baner-inici-prova.jpg)
L’AMBici i el Bicing es reforçaran grà cies al paquet d’ajudes que ha aprovat el Govern central per al foment de l’ús dels serveis públics de préstec de bicicletes. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona, els titulars d’aquests serveis, accediran als fons que s’ofereixen a través del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, i que permetran reforçar aquests dos sistemes. L’objectiu és seguir potenciant l’ús de la bici pública, com a mitjà de transport sostenible d’últim quilòmetre, a la metròpolis de Barcelona.Â
Â
L’à rea metropolitana de Barcelona és la quarta metròpolis del món amb més usos de bici pública compartida després de ParÃs, Nova York i Ciutat de Mèxic.
Â
Per aconseguir aquest objectiu comú, l’AMB i l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Serveis Municipals (BSM), l’empresa pública que gestiona el Bicing, s’han coordinat i han establert estratègies complementà ries, d’acord amb les caracterÃstiques i el grau de maduresa en què es troba actualment cadascun dels serveis.
Â
Per una banda, l’AMB, reduirà al 50% el preu de venda dels abonaments de l’AMBici abans de l’estiu. D’aquesta manera, el cost de l’abonament de l’AMBici passarà de 40 euros anuals a 20 euros anuals. Aquestes tarifes amb descompte del 50% s’aplicaran als abonaments anuals adquirits entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025, o fins a la vigència dels ajuts que es puguin prorrogar amb condicions equivalents a les previstes al Reial decret llei de referència.Â
Â
D’altra banda, el Bicing destinarà els fons del Govern central a impulsar l’ampliació de la seva flota elèctrica i del nombre d’estacions. Aquesta ampliació, en marxa des de l’any passat, té com a objectiu assolir les 8.000 bicicletes (5.000 de les quals seran elèctriques) i sumar 66 noves estacions prioritzant les zones de més demanda del servei i aquells barris on es vol millorar la connexió.
Â
L’AMB també ha aprovat aquesta setmana, al Consell Metropolità , un nou abonament del servei AMBici: l’abonament flexible. Concretament, aquesta nova tarifa ofereix tres possibles perÃodes de diferents dies de vigència (un, dos i tres dies), cadascun amb la seva tarifa (5, 9 i 12 euros), i que permeten viatges il·limitats de fins a 30 minuts. Amb aquest nou abonament, l’AMB ofereix la possibilitat de captar un nou perfil d’usuaris, els esporà dics, als quals l’abonament AMBici no els surt a compte econòmicament.
Â
L’AMBici, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, compta amb més de 16.000 usuaris actius des que es va posar en marxa ara fa dos anys. El 2024, el servei va superar els 1,6 milions de desplaçaments. Actiu en 15 municipis metropolitans, per a la seva implantació ha disposat de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation.
Â
En aquests moments, l’AMBici està instal·lant 32 noves estacions i 345 bicicletes, repartides entre els 15 municipis metropolitans que ja disposen del servei. Per tant, es passarà de les 204 estacions i 2.255 bicicletes actuals a 236 estacions i 2.600 bicicletes.
Â
L’AMBici i el Bicing es reforçaran grà cies al paquet d’ajudes que ha aprovat el Govern central per al foment de l’ús dels serveis públics de préstec de bicicletes. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona, els titulars d’aquests serveis, accediran als fons que s’ofereixen a través del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, i que permetran reforçar aquests dos sistemes. L’objectiu és seguir potenciant l’ús de la bici pública, com a mitjà de transport sostenible d’últim quilòmetre, a la metròpolis de Barcelona.Â
Â
L’à rea metropolitana de Barcelona és la quarta metròpolis del món amb més usos de bici pública compartida després de ParÃs, Nova York i Ciutat de Mèxic.
Â
Per aconseguir aquest objectiu comú, l’AMB i l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Serveis Municipals (BSM), l’empresa pública que gestiona el Bicing, s’han coordinat i han establert estratègies complementà ries, d’acord amb les caracterÃstiques i el grau de maduresa en què es troba actualment cadascun dels serveis.
Â
Per una banda, l’AMB, reduirà al 50% el preu de venda dels abonaments de l’AMBici abans de l’estiu. D’aquesta manera, el cost de l’abonament de l’AMBici passarà de 40 euros anuals a 20 euros anuals. Aquestes tarifes amb descompte del 50% s’aplicaran als abonaments anuals adquirits entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025, o fins a la vigència dels ajuts que es puguin prorrogar amb condicions equivalents a les previstes al Reial decret llei de referència.Â
Â
D’altra banda, el Bicing destinarà els fons del Govern central a impulsar l’ampliació de la seva flota elèctrica i del nombre d’estacions. Aquesta ampliació, en marxa des de l’any passat, té com a objectiu assolir les 8.000 bicicletes (5.000 de les quals seran elèctriques) i sumar 66 noves estacions prioritzant les zones de més demanda del servei i aquells barris on es vol millorar la connexió.
Â
L’AMB també ha aprovat aquesta setmana, al Consell Metropolità , un nou abonament del servei AMBici: l’abonament flexible. Concretament, aquesta nova tarifa ofereix tres possibles perÃodes de diferents dies de vigència (un, dos i tres dies), cadascun amb la seva tarifa (5, 9 i 12 euros), i que permeten viatges il·limitats de fins a 30 minuts. Amb aquest nou abonament, l’AMB ofereix la possibilitat de captar un nou perfil d’usuaris, els esporà dics, als quals l’abonament AMBici no els surt a compte econòmicament.
Â
L’AMBici, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, compta amb més de 16.000 usuaris actius des que es va posar en marxa ara fa dos anys. El 2024, el servei va superar els 1,6 milions de desplaçaments. Actiu en 15 municipis metropolitans, per a la seva implantació ha disposat de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation.
Â
En aquests moments, l’AMBici està instal·lant 32 noves estacions i 345 bicicletes, repartides entre els 15 municipis metropolitans que ja disposen del servei. Per tant, es passarà de les 204 estacions i 2.255 bicicletes actuals a 236 estacions i 2.600 bicicletes.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98