Martes, 16 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 15 de Septiembre de 2025 a las 20:27:37 horas

| 148
Viernes, 28 de Marzo de 2025
GAVÀ

Augmenta la tramitació d’ajuts per al lloguer i la demanda d’habitatge assequible

L’Oficina Local d’Habitatge es reforça per donar resposta a les demandes i necessitats

[Img #59079]

Les dificultats per accedir a un habitatge digne i a un preu assequible es demostra en el nombre creixent de persones inscrites al Registre d’Habitatges de Protecció Oficial a través de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) de Gavà, el servei municipal especialitzat que canalitza l’assessorament, tràmits i ajuts en matèria d’habitatge.


Actualment ja hi ha inscrites 3.785 persones. D’aquestes, 1.148 ho van fer en el decurs de l’any 2024, una xifra que representa un 36% més que en 2023 (705). Es preveu que aquesta xifra continuï a l’alça, ja que en els primers mesos de 2025 s’han registrat 179 altes més.


Una altra dada a tenir en compte és el fet que cada vegada hi ha més persones que sol·liciten les ajudes al lloguer que anualment atorga la Generalitat de Catalunya.


En 2024, les sol·licituds d’ajuts al lloguer van registrar un increment del 157% respecte a l’any anterior. Es van tramitar 717 en totes les franges d’edat, de les quals 455 es van resoldre favorablement per un import global de prop d’1,4 milions d’euros, prop de 270.000 euros més respecte a 2023 quan les ajudes van pujar a 1,07 milions d’euros. Aquest increment va ser generalitzat a totes les franges d’edat que estableixen les ajudes.

 

Aquest any, el termini per demanar l’ajuda pels majors de 65 anys es va tancar el passat 21 de març. Les persones entre 36 i 64 anys poden tramitar la subvenció fins a l’11 d’abril, i el termini pels joves de 35 anys o menys s’obrirà durant la segona quinzena d’abril.


A més d’ajudar en la tramitació dels ajuts al lloguer i el Registre d’Habitatges de Protecció Oficial, l’OLH s’encarrega de gestionar altres temes en matèria d’habitatge. En concret, tramita els ajuts a la rehabilitació, gestiona la Xarxa de Mediació per al lloguer social, assessora les famílies amb dificultats econòmiques i en risc de perdre el seu habitatge incloent-hi situacions d’emergència social i residencial, i fa un seguiment del quadre d’habitatges llogats per GTI i cedits en ús a famílies derivades de la Mesa d’Emergències, a un preu de Lloguer Social Obligatori.


En relació amb l’acompanyament a famílies amb dificultats a l’hora de fer front al pagament del lloguer o la hipoteca, el 2024 es van gestionar 11 expedients, sis dels quals van ser favorables, aconseguint prop de 9.000 euros en ajudes.


A més, es van obrir 10 expedients per evitar la pèrdua d’habitatge, set dels quals van ser favorables, aconseguint 18.000 euros en ajudes a famílies.


Pel que fa a la xarxa de Mediació per al lloguer social, a hores d’ara hi ha 95 habitatges llogats. Els propietaris que cedeixen el seu pis per ser llogats a través d’aquest servei municipal tenen una bonificació del 95% en el rebut de l’IBI. A més, compten amb una assegurança de llar i assessoria jurídica a càrrec de l’Ajuntament, que cobreix fins a sis mesos de lloguer en cas d’impagament i la seguretat que al cap d’aquest temps el llogater ha de deixar l’habitatge.

 

Reforç del servei de l’OLH

 

Davant l’increment de consultes i tramits, l’Oficina Local d’Habitatge ha reforçat els serveis que ofereix per donar una resposta més àgil i immediata.  

 

Una de les millores implementades és el reforç del Punt d’Informació exclusiu per temes de l'OLH. La ciutadania es pot adreçar sense cita prèvia per resoldre dubtes i demanar informació sobre ajuts, condicions d’accés a l’habitatge públic, i altres tràmits relacionats amb l’Oficina.


El servei està situat a la planta baixa de l’Ajuntament i permet reduir temps d’espera i facilitar un accés més còmode i directe. El seu horari d’atenció és de dilluns a divendres de 9.30 a 14.30 hores i els dimarts també en horari de tarda de 16 a 18.30 hores.

 

D'altra banda, també s'han incrementat les cites presencials per millorar l’atenció directa a la ciutadania. La mitjana de persones ateses és de 15 al dia. Una xifra que s’incrementa de forma considerable durant la campanya d’ajuts al lloguer, entre els mesos de febrer i maig, quan s’atenen prop de 50 persones al dia.  

 

Així mateix, s'ha reforçat l’atenció telefònica. Una persona s’encarrega exclusivament d’atendre el telèfon. D’aquesta manera s’ha millorat la resposta a consultes i tràmits relacionats amb l’habitatge. Des de la creació d’aquesta figura, el passat novembre, el servei ha incrementat un 46,26% el nombre de trucades que es responen de manera immediata.

 

Per últim, el web Gavà Habitatge presenta una estructura més accessible, intuïtiva i fàcil de navegar. Conté la informació necessària per cobrir les necessitats dels usuaris com ara serveis en matèria d’habitatge, promocions, ajuts i tràmits. 

 

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.