Lunes, 08 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 08 de Septiembre de 2025 a las 07:55:33 horas

| 258
Lunes, 31 de Marzo de 2025
COMARCA

La Diputació llença una campanya per fomentar el turisme de proximitat a la província

'Sense anar més lluny' s’adreça al públic local, amb especial èmfasi en les persones de 55 a 70 anys, actives i amb interès per la cultura, la gastronomia la natura

[Img #59128]

La Diputació de Barcelona ha presentat la campanya Sense anar més lluny, que neix amb un triple objectiu: posicionar les comarques de Barcelona com a destinació turística d’interès entre el públic local i de proximitat; promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible; i impulsar la marca turística Barcelona és molt més. 

 

La campanya, que es basa en un nou espot rodat a diferents espais, s’adreça al públic local i de proximitat, amb especial èmfasi en el segment sènior (55-70 anys): persones actives, amb interès per la cultura, la gastronomia i la natura, que busquen experiències autèntiques, variades i pròximes tant geogràficament com emocionalment, més enllà de la ciutat de Barcelona. L’espot està protagonitzat per una parella barcelonina sènior que surt de cap de setmana i recorre diferents espais de les comarques de Barcelona.

 

El lema principal de la campanya, Sense anar més lluny, reforça la idea de proximitat del territori respecte a Barcelona ciutat i que no cal anar gaire lluny per viure grans experiències, i s’acompanya amb el missatge de Desconnectar per tornar a connectar. A més, per tal d’arribar a diferents públics, la campanya inclou missatges sectorials relacionats amb l’enogastronomia, l’enoturisme, el turisme familiar, el turisme prèmium, el turisme rural, l’esportiu, el cultural, el col·lectiu LGTBI i el Modernisme. Produït per RDC Comunicació i La Creativa sota la direcció d’Hug Cirici, l’espot compta amb música creada originalment per a la campanya, interpretada per Mercè Martínez.

 

“El turisme de proximitat no només és una tendència, sinó una realitat consolidada: les últimes dades ens indiquen que el 28,4% de les persones que visiten la demarcació de Barcelona són catalans”, ha destacat la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera, durant la presentació de la campanya. “Aquesta xifra ens confirma que cada cop més persones opten per fer turisme sense anar més lluny, redescobrint la riquesa i diversitat del territori, i això no només ajuda a desestacionalitzar el turisme, sinó que també enforteix les economies locals i fomenta una connexió més autèntica entre visitants i residents”, ha subratllat.

 

A la província de Barcelona (menys la comarca del Barcelonès) es va tornar a superar el 2024 la xifra rècord de cinc milions de viatgers, assolida per primer cop el 2023, segons els indicadors anuals de 2024 elaborats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. El mercat estranger va suposar el 53,4% dels visitants i el 62,3% de les pernoctacions, el que suposa un augment del 6% i el 10%, respectivament, del seu pes relatiu en el conjunt.

 

El mercat domèstic, però, continua tenint un pes molt rellevant per a la destinació. Per exemple, les reserves hoteleres de l'últim mes han estat liderades pel mercat domèstic, sobretot a Barcelona regió (província excepte Barcelona ciutat), on signifiquen el 56,6%.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.