COMARCA
En marxa una prova pilot per mesurar l’experiència dels usuaris de l’Hospital de Viladecans
Permet conèixer de manera senzilla i efectiva el grau de recomanació dels centres sanitaris per part dels pacients
![[Img #59247]](https://elfar.cat/upload/images/04_2025/9341_hv_241023_80.jpg)
L’Hospital de Viladecans és un dels triats per l’Institut Català de la Salut (ICS) per posar en marxa una prova pilot que mesuri l’experiència dels usuaris dels centres sanitaris. L’objectiu de la iniciativa és conèixer millor la satisfacció dels pacients, orientar la gestió dels centres cap a les seves necessitats, així com prendre decisions estratègiques basades en la seva experiència. Aquests sistema ja funciona a l’Hospital Bellvitge de l’Hospitalet i a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.
El mètode, anomenat Net Promoter Score (NPS), àmpliament utilitzat en diversos sectors, permet conèixer de manera senzilla i efectiva el grau de recomanació dels centres sanitaris per part dels pacients. Es basa en una única pregunta: En cas de necessitat, fins a quin punt recomanaria l’hospital o el centre d’atenció primària als seus familiars o amics? Les persones usuàries han de respondre amb una puntuació de 0 a 10, on 0 significa Molt improbable i 10 Definitivament el recomanaria. A continuació, se’ls demana que especifiquin el motiu de la seva resposta.
La pregunta s’envia mitjançant sms o correu electrònic als pacients passades 48-72 hores de la seva visita a Urgències o de l’alta hospitalària.
![[Img #59247]](https://elfar.cat/upload/images/04_2025/9341_hv_241023_80.jpg)
L’Hospital de Viladecans és un dels triats per l’Institut Català de la Salut (ICS) per posar en marxa una prova pilot que mesuri l’experiència dels usuaris dels centres sanitaris. L’objectiu de la iniciativa és conèixer millor la satisfacció dels pacients, orientar la gestió dels centres cap a les seves necessitats, així com prendre decisions estratègiques basades en la seva experiència. Aquests sistema ja funciona a l’Hospital Bellvitge de l’Hospitalet i a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.
El mètode, anomenat Net Promoter Score (NPS), àmpliament utilitzat en diversos sectors, permet conèixer de manera senzilla i efectiva el grau de recomanació dels centres sanitaris per part dels pacients. Es basa en una única pregunta: En cas de necessitat, fins a quin punt recomanaria l’hospital o el centre d’atenció primària als seus familiars o amics? Les persones usuàries han de respondre amb una puntuació de 0 a 10, on 0 significa Molt improbable i 10 Definitivament el recomanaria. A continuació, se’ls demana que especifiquin el motiu de la seva resposta.
La pregunta s’envia mitjançant sms o correu electrònic als pacients passades 48-72 hores de la seva visita a Urgències o de l’alta hospitalària.
































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.188