COMARCA
Els trens d'FGC que connectaran amb l'aeroport del Prat tindran una capacitat de gairebé 660 viatgers
Disposaran d'una trentena de pantalles panoràmiques amb informació ferroviària i aeroportuària
![[Img #59286]](https://elfar.cat/upload/images/04_2025/9430_pfr38924.jpg)
Els nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que connectaran amb l'aeroport del Prat tindran una capacitat total de 656 viatgers, seran accessibles, sense escales d’accés des de l’andana, i comptaran amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda.
A cada tren hi haurà 20 pantalles panoràmiques dedicades a informació del tren i nou pantalles, també panoràmiques, dedicades a informació aeroportuària, amb dades sobre les sortides i arribades dels vols. A més, tots els cotxes disposaran de múltiples espais per guardar equipatge.
El nou servei d’FGC unirà el centre de la capital catalana amb les dues terminals de l’aeroport del Prat, amb una freqüència de pas de cada 15 minuts i un temps de trajecte de poc més de 20 minuts (entre l’estació de Passeig de Gràcia i la T-1).
La nova línia, actualment en construcció, comptarà amb 22,7 quilòmetres de longitud i un total de nou estacions: Sant Andreu, Sagrera, El Clot, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, El Prat, Aeroport T-2 i Aeroport T-1.
El president d'FGC, Carles Ruiz, ha assegurat que “la connexió amb Ferrocarrils entre Barcelona i l’Aeroport de Barcelona-El Prat millorarà notablement la mobilitat sostenible a l’entorn de l’aeroport així com el temps de viatge del centre de Barcelona a les terminals 1 i 2”. En aquesta línia, ha subratllat que “el nou servei ens situarà al costat dels millors aeroports del món pel que fa a l’accessibilitat ferroviària”.
Els nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que connectaran amb l'aeroport del Prat tindran una capacitat total de 656 viatgers, seran accessibles, sense escales d’accés des de l’andana, i comptaran amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda.
A cada tren hi haurà 20 pantalles panoràmiques dedicades a informació del tren i nou pantalles, també panoràmiques, dedicades a informació aeroportuària, amb dades sobre les sortides i arribades dels vols. A més, tots els cotxes disposaran de múltiples espais per guardar equipatge.
El nou servei d’FGC unirà el centre de la capital catalana amb les dues terminals de l’aeroport del Prat, amb una freqüència de pas de cada 15 minuts i un temps de trajecte de poc més de 20 minuts (entre l’estació de Passeig de Gràcia i la T-1).
La nova línia, actualment en construcció, comptarà amb 22,7 quilòmetres de longitud i un total de nou estacions: Sant Andreu, Sagrera, El Clot, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, El Prat, Aeroport T-2 i Aeroport T-1.
El president d'FGC, Carles Ruiz, ha assegurat que “la connexió amb Ferrocarrils entre Barcelona i l’Aeroport de Barcelona-El Prat millorarà notablement la mobilitat sostenible a l’entorn de l’aeroport així com el temps de viatge del centre de Barcelona a les terminals 1 i 2”. En aquesta línia, ha subratllat que “el nou servei ens situarà al costat dels millors aeroports del món pel que fa a l’accessibilitat ferroviària”.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1