L'HOSPITALET
L’Ajuntament posa en marxa mig centenar d’aparcaments gratuïts per a bicicletes
S’han instal·lat majoritàriament en línies d’estacionament de la calçada i, en algun cas, en zones de vianants de gran amplada
![[Img #60017]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/9439_estacionament-bicis-3.jpg)
Aquesta setmana ha començat a funcionar a l’Hospitalet un nou servei municipal gratuït d’estacionament segur per a bicicletes coincidint amb el Dia Mundial de la Bicicleta que se celebra avui, 3 de juny.
En tota la ciutat, s’han instal·lat 50 estacions amb capacitat per a 460 bicicletes amb l’objectiu de fomentar-ne l’ús com a mitjà de transport no contaminant i com a complement de la xarxa pedalable de l’Hospitalet.
Els nous aparcaments per a bicicletes s’han instal·lat majoritàriament en línies d’estacionament de la calçada i, en algun cas, en zones de vianants de gran amplada.
El nou servei pretén garantir l’ús de la bicicleta com a alternativa viable al vehicle de combustió per a desplaçaments propers i disminuir els gasos contaminants, així com complementar la xarxa pedalable de la ciutat.
El projecte té un cost de 545.000 euros i és finançat majoritàriament amb els fons europeus Next Generation, que es completen amb una aportació municipal.
Aquest sistema d’estacionament, impulsat per l’Ajuntament, funciona amb una aplicació mòbil que activa tres punts d’ancoratge per a cada bicicleta, al selló i a les dues rodes, amb cadenats, sistemes de seguretat i control d’obertura i tancament.
Els estacionaments tenen espai per guardar el casc, sistema d’alarma per detectar comportaments anòmals i prevenció del vandalisme, i estan connectats amb el Centre de Gestió de la Mobilitat de l’Hospitalet.
Dels 50 estacionaments, 45 són per a vuit bicicletes cadascun, amb quatre estructures d’ancoratge, i cinc més tenen capacitat per a 20 bicicletes cadascun, amb 10 estructures d’ancoratge. Aquests últims tenen càmeres de videovigilància i punt de recollida de dades ambientals de NO2 i PM10.
Les estacions es van instal·lar fa un any i mig, però el servei no s’ha pogut posar en marxa fins ara perquè era necessari regular el tractament de dades dels usuaris per protegir les dades personals i establir les condicions d’ús del servei.
El sistema funciona 24 hores al dia i s’hi pot estacionar la bicicleta per un màxim de 48 hores consecutives entre setmana i 72 hores consecutives el cap de setmana, un límit de temps amb l’objectiu d’afavorir la rotació d’usuaris.
Aquesta setmana ha començat a funcionar a l’Hospitalet un nou servei municipal gratuït d’estacionament segur per a bicicletes coincidint amb el Dia Mundial de la Bicicleta que se celebra avui, 3 de juny.
En tota la ciutat, s’han instal·lat 50 estacions amb capacitat per a 460 bicicletes amb l’objectiu de fomentar-ne l’ús com a mitjà de transport no contaminant i com a complement de la xarxa pedalable de l’Hospitalet.
Els nous aparcaments per a bicicletes s’han instal·lat majoritàriament en línies d’estacionament de la calçada i, en algun cas, en zones de vianants de gran amplada.
El nou servei pretén garantir l’ús de la bicicleta com a alternativa viable al vehicle de combustió per a desplaçaments propers i disminuir els gasos contaminants, així com complementar la xarxa pedalable de la ciutat.
El projecte té un cost de 545.000 euros i és finançat majoritàriament amb els fons europeus Next Generation, que es completen amb una aportació municipal.
Aquest sistema d’estacionament, impulsat per l’Ajuntament, funciona amb una aplicació mòbil que activa tres punts d’ancoratge per a cada bicicleta, al selló i a les dues rodes, amb cadenats, sistemes de seguretat i control d’obertura i tancament.
Els estacionaments tenen espai per guardar el casc, sistema d’alarma per detectar comportaments anòmals i prevenció del vandalisme, i estan connectats amb el Centre de Gestió de la Mobilitat de l’Hospitalet.
Dels 50 estacionaments, 45 són per a vuit bicicletes cadascun, amb quatre estructures d’ancoratge, i cinc més tenen capacitat per a 20 bicicletes cadascun, amb 10 estructures d’ancoratge. Aquests últims tenen càmeres de videovigilància i punt de recollida de dades ambientals de NO2 i PM10.
Les estacions es van instal·lar fa un any i mig, però el servei no s’ha pogut posar en marxa fins ara perquè era necessari regular el tractament de dades dels usuaris per protegir les dades personals i establir les condicions d’ús del servei.
El sistema funciona 24 hores al dia i s’hi pot estacionar la bicicleta per un màxim de 48 hores consecutives entre setmana i 72 hores consecutives el cap de setmana, un límit de temps amb l’objectiu d’afavorir la rotació d’usuaris.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98