COMARCA
El Govern preveu licitar el 2026 les obres del desdoblament de la B-224 a Sant Esteve Sesrovires
La consellera Sílvia Paneque anuncia que enguany s’enllestirà el projecte constructiu d’aquesta actuació que millorarà la funcionalitat i la seguretat d'una via estratègica entre l’Anoia i el Baix Llobregat
![[Img #60123]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/8773_foto_2_6s1q24r.jpg)
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat preveu tenir enllestits aquest 2025 els projectes constructius de la variant de Vallbona d’Anoia de la B-224 i del desdoblament del tram de Sant Esteve Sesrovires, amb la voluntat de licitar les obres l’any vinent. Així ho ha anunciat la consellera Sílvia Paneque en una visita institucional als municipis afectats, acompanyada d’alcaldes i alcaldesses de la zona.
Aquesta actuació forma part d’un pla global per transformar la B-224 en una via més funcional, segura i sostenible, amb una inversió prevista superior als 100 milions d’euros. La B-224 és una carretera bàsica de la Generalitat que connecta Capellades amb Martorell, passant per municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires, i que registra un trànsit que pot superar els 35.000 vehicles diaris en els trams més propers a Martorell.
Paneque ha posat en valor la col·laboració amb els ajuntaments per desenvolupar un pla integral que inclou la implantació del model de carretera 2+1 —amb tres carrils alterns per afavorir avançaments segurs—, així com mesures per reduir els xocs frontals, una de les principals causes d’accidents greus. Aquest tipus de configuració es desplegarà entre la rotonda amb la BV-2293 a Sant Esteve Sesrovires i Vallbona d’Anoia.
“Tenim reptes compartits amb els ajuntaments, que coneixen de primera mà el territori”, ha afirmat la consellera, que també ha subratllat el compromís del Govern amb la descarbonització de la xarxa viària. Per això, ha explicat, s’estan incorporant sistemes d’energia fotovoltaica en túnels i trams entropitzats, i s’utilitzen materials sostenibles en la renovació del ferm, per reduir l’impacte ambiental de les infraestructures.
Actualment, ja estan en execució les obres de desdoblament d’un primer tram de dos quilòmetres entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, amb una inversió de 26,6 milions d’euros, que finalitzaran a finals d’any. També està en redacció el projecte del tram següent, fins a la rotonda amb la BV-2293, amb un pressupost previst de 17 milions.
Pel que fa a la variant de Vallbona, el projecte està en redacció i es preveu que permeti alliberar el nucli urbà del trànsit de pas. La inversió estimada és de 20 milions d’euros.
El pla també inclou actuacions paral·leles a l’entorn del corredor, com el condicionament de la BV-2241 entre Sant Sadurní, Piera i Masquefa (3,4 MEUR), la construcció de rotondes a la Beguda Baixa (700.000 €) i a Masquefa (1,8 MEUR), amb l’objectiu de millorar la canalització i seguretat del trànsit.
Amb aquest conjunt d’actuacions, el Govern vol consolidar la B-224 com un eix de mobilitat segur, eficient i adaptat als criteris de sostenibilitat i transició energètica del país.
![[Img #60122]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/1441_bb.png)
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat preveu tenir enllestits aquest 2025 els projectes constructius de la variant de Vallbona d’Anoia de la B-224 i del desdoblament del tram de Sant Esteve Sesrovires, amb la voluntat de licitar les obres l’any vinent. Així ho ha anunciat la consellera Sílvia Paneque en una visita institucional als municipis afectats, acompanyada d’alcaldes i alcaldesses de la zona.
Aquesta actuació forma part d’un pla global per transformar la B-224 en una via més funcional, segura i sostenible, amb una inversió prevista superior als 100 milions d’euros. La B-224 és una carretera bàsica de la Generalitat que connecta Capellades amb Martorell, passant per municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires, i que registra un trànsit que pot superar els 35.000 vehicles diaris en els trams més propers a Martorell.
Paneque ha posat en valor la col·laboració amb els ajuntaments per desenvolupar un pla integral que inclou la implantació del model de carretera 2+1 —amb tres carrils alterns per afavorir avançaments segurs—, així com mesures per reduir els xocs frontals, una de les principals causes d’accidents greus. Aquest tipus de configuració es desplegarà entre la rotonda amb la BV-2293 a Sant Esteve Sesrovires i Vallbona d’Anoia.
“Tenim reptes compartits amb els ajuntaments, que coneixen de primera mà el territori”, ha afirmat la consellera, que també ha subratllat el compromís del Govern amb la descarbonització de la xarxa viària. Per això, ha explicat, s’estan incorporant sistemes d’energia fotovoltaica en túnels i trams entropitzats, i s’utilitzen materials sostenibles en la renovació del ferm, per reduir l’impacte ambiental de les infraestructures.
Actualment, ja estan en execució les obres de desdoblament d’un primer tram de dos quilòmetres entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, amb una inversió de 26,6 milions d’euros, que finalitzaran a finals d’any. També està en redacció el projecte del tram següent, fins a la rotonda amb la BV-2293, amb un pressupost previst de 17 milions.
Pel que fa a la variant de Vallbona, el projecte està en redacció i es preveu que permeti alliberar el nucli urbà del trànsit de pas. La inversió estimada és de 20 milions d’euros.
El pla també inclou actuacions paral·leles a l’entorn del corredor, com el condicionament de la BV-2241 entre Sant Sadurní, Piera i Masquefa (3,4 MEUR), la construcció de rotondes a la Beguda Baixa (700.000 €) i a Masquefa (1,8 MEUR), amb l’objectiu de millorar la canalització i seguretat del trànsit.
Amb aquest conjunt d’actuacions, el Govern vol consolidar la B-224 com un eix de mobilitat segur, eficient i adaptat als criteris de sostenibilitat i transició energètica del país.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98