COMARCA
Les obres del carril bus de la B-23 finalitzaran aquest juliol
L'actuació abasta un tram de set quilòmetres, entre Sant Feliu i l’avinguda Diagonal de Barcelona, i comportarà una inversió de més de 20 milions d'euros
![[Img #60140]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/1701_carril-bus.png)
Els directors d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i de Transports i Mobilitat, Susi López, i la delegada del Govern a Barcelona, Pilar DÃaz, juntament amb alcaldes i alcaldesses i representants municipals d’Esplugues, Sant Just Desvern, Sant Joan DespÃ, Sant Feliu i Barcelona, van visitar ahir dimarts, 10 de juny, la recta final de les obres del carril bus de la B-23. Els treballs, que finalitzaran aquest juliol, suposaran una inversió de 20,8 milions d'euros.
Â
L’obra, que va començar la primavera de 2023, abasta un tram de set quilòmetres de la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas, a Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic.
Â
La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trà nsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de lÃnies de bus interurbanes. Per aquest accés a Barcelona passen dià riament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de quatre milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.
Â
A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. AixÃ, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire. De fet, es calcula que l’actuació permetrà estalviar en emissions 34 tones de CO2 anuals.
Â
L’obra consisteix en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana de la B-23. El nou carril té 3,5 metres d’amplada i se situa a l’esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació -dos o tres, segons el tram- i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.
Â
Aquesta actuació s’emmarca en un acord entre la Generalitat i l’Estat, titular de la B-23. La Generalitat està executant l’obra, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per mitjà dels fons europeus Next Generation. Aixà mateix, s’ha acordat que el traspàs de l’Estat a la Generalitat de la infraestructura es materialitzarà formalment durant aquesta tardor.
Els directors d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i de Transports i Mobilitat, Susi López, i la delegada del Govern a Barcelona, Pilar DÃaz, juntament amb alcaldes i alcaldesses i representants municipals d’Esplugues, Sant Just Desvern, Sant Joan DespÃ, Sant Feliu i Barcelona, van visitar ahir dimarts, 10 de juny, la recta final de les obres del carril bus de la B-23. Els treballs, que finalitzaran aquest juliol, suposaran una inversió de 20,8 milions d'euros.
Â
L’obra, que va començar la primavera de 2023, abasta un tram de set quilòmetres de la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas, a Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic.
Â
La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trà nsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de lÃnies de bus interurbanes. Per aquest accés a Barcelona passen dià riament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de quatre milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.
Â
A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. AixÃ, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire. De fet, es calcula que l’actuació permetrà estalviar en emissions 34 tones de CO2 anuals.
Â
L’obra consisteix en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana de la B-23. El nou carril té 3,5 metres d’amplada i se situa a l’esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació -dos o tres, segons el tram- i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.
Â
Aquesta actuació s’emmarca en un acord entre la Generalitat i l’Estat, titular de la B-23. La Generalitat està executant l’obra, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per mitjà dels fons europeus Next Generation. Aixà mateix, s’ha acordat que el traspàs de l’Estat a la Generalitat de la infraestructura es materialitzarà formalment durant aquesta tardor.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98