ÀREA METROPOLITANA
Barcelona Energia es consolida com l’elèctrica pública metropolitana amb més de 16.000 punts de subministrament
En el darrer any, ha evitat l’emissió de més de 35.000 tones de CO₂
![[Img #60172]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/6963_be_assemblea2025_iugallart.jpg)
Barcelona Energia ha tancat l’últim exercici amb un creixement del 22,58% en punts de subministrament, assolint un total de 16.139 punts actius entre llars, empreses i administracions públiques. La companyia consolida així el seu model energètic públic, sostenible i sense ànim de lucre, amb una trajectòria a l’alça des del 2018.
Dels punts de subministrament actuals, 7.857 corresponen al segment privat —principalment llars (82%)— i 8.282 a titularitat pública. En el darrer any, Barcelona Energia ha subministrat 313 GWh d’electricitat 100% renovable i ha evitat l’emissió de més de 35.000 tones de CO₂ a l’atmosfera. Des de l’inici de la seva activitat, la companyia ha proveït més de 1.500 GWh i ha contribuït a reduir prop de 220.000 tones de CO₂.
Aquest creixement no s’entén sense el suport dels ajuntaments de l’àrea metropolitana. Barcelona Energia ja subministra energia a l’Ajuntament de Barcelona i a 12 municipis més, com Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Feliu, el Papiol, Sant Just Desvern, Esplugues, Pallejà, Torrelles i Santa Coloma de Cervelló. En total, aquestes adhesions representen una cobertura per a gairebé dos milions d’habitants, amb 6.813 punts de subministrament públic i un consum de 225 GWh. La previsió és superar la vintena de municipis adherits durant el proper any.
"Aquestes dades confirmen que cada vegada més persones i institucions aposten per una energia neta, assequible i amb valors. Barcelona Energia demostra que un model públic, eficient i participatiu no només és viable, sinó que és clau per avançar cap a un sistema energètic més just i sostenible”, ha manifestat el director general de Barcelona Energia, Iu Gallart.
En l’àmbit econòmic, la companyia ha tancat l’exercici amb una facturació de 42,6 milions d’euros, en un context de major estabilitat en els preus de l’energia. Aquest model, basat en el servei públic, ha permès invertir en nous serveis i millores tecnològiques com el Recomanador energètic intel·ligent, una app mòbil per a l’usuari o la implantació de tarifes més personalitzades.
A més, Barcelona Energia impulsa projectes estratègics per a la transició energètica com l’autoconsum fotovoltaic amb bateries virtuals, la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i l’aerotèrmia. També ha llançat serveis com la certificació energètica d’habitatges o l’adaptació a la nova normativa espanyola de lectura quarthorària, que permetrà optimitzar el consum amb més precisió a partir de la tardor.
El projecte destaca també pel seu enfocament participatiu. El Consell de Persones Usuàries, que va celebrar la seva setena assemblea aquest juny, permet a la ciutadania fer propostes, debatre i millorar la gestió de l’empresa. Aquesta relació directa s’ha complementat amb col·laboracions en àmbits com el comerç, la cultura i l’educació, així com amb la implicació en iniciatives socials com la lluita contra la pobresa energètica.
Segons el darrer estudi de percepció de marca, Barcelona Energia obté una valoració mitjana de 9,15 sobre 10 per part dels seus usuaris, situant-se entre les primeres nou comercialitzadores de l’àrea metropolitana i destacant com l’única opció pública i 100% renovable del rànquing.
![[Img #60172]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/6963_be_assemblea2025_iugallart.jpg)
Barcelona Energia ha tancat l’últim exercici amb un creixement del 22,58% en punts de subministrament, assolint un total de 16.139 punts actius entre llars, empreses i administracions públiques. La companyia consolida així el seu model energètic públic, sostenible i sense ànim de lucre, amb una trajectòria a l’alça des del 2018.
Dels punts de subministrament actuals, 7.857 corresponen al segment privat —principalment llars (82%)— i 8.282 a titularitat pública. En el darrer any, Barcelona Energia ha subministrat 313 GWh d’electricitat 100% renovable i ha evitat l’emissió de més de 35.000 tones de CO₂ a l’atmosfera. Des de l’inici de la seva activitat, la companyia ha proveït més de 1.500 GWh i ha contribuït a reduir prop de 220.000 tones de CO₂.
Aquest creixement no s’entén sense el suport dels ajuntaments de l’àrea metropolitana. Barcelona Energia ja subministra energia a l’Ajuntament de Barcelona i a 12 municipis més, com Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Feliu, el Papiol, Sant Just Desvern, Esplugues, Pallejà, Torrelles i Santa Coloma de Cervelló. En total, aquestes adhesions representen una cobertura per a gairebé dos milions d’habitants, amb 6.813 punts de subministrament públic i un consum de 225 GWh. La previsió és superar la vintena de municipis adherits durant el proper any.
"Aquestes dades confirmen que cada vegada més persones i institucions aposten per una energia neta, assequible i amb valors. Barcelona Energia demostra que un model públic, eficient i participatiu no només és viable, sinó que és clau per avançar cap a un sistema energètic més just i sostenible”, ha manifestat el director general de Barcelona Energia, Iu Gallart.
En l’àmbit econòmic, la companyia ha tancat l’exercici amb una facturació de 42,6 milions d’euros, en un context de major estabilitat en els preus de l’energia. Aquest model, basat en el servei públic, ha permès invertir en nous serveis i millores tecnològiques com el Recomanador energètic intel·ligent, una app mòbil per a l’usuari o la implantació de tarifes més personalitzades.
A més, Barcelona Energia impulsa projectes estratègics per a la transició energètica com l’autoconsum fotovoltaic amb bateries virtuals, la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i l’aerotèrmia. També ha llançat serveis com la certificació energètica d’habitatges o l’adaptació a la nova normativa espanyola de lectura quarthorària, que permetrà optimitzar el consum amb més precisió a partir de la tardor.
El projecte destaca també pel seu enfocament participatiu. El Consell de Persones Usuàries, que va celebrar la seva setena assemblea aquest juny, permet a la ciutadania fer propostes, debatre i millorar la gestió de l’empresa. Aquesta relació directa s’ha complementat amb col·laboracions en àmbits com el comerç, la cultura i l’educació, així com amb la implicació en iniciatives socials com la lluita contra la pobresa energètica.
Segons el darrer estudi de percepció de marca, Barcelona Energia obté una valoració mitjana de 9,15 sobre 10 per part dels seus usuaris, situant-se entre les primeres nou comercialitzadores de l’àrea metropolitana i destacant com l’única opció pública i 100% renovable del rànquing.






















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15