EL PRAT
La consellera Núria Parlon destaca la reducció dels delictes a l'aeroport
La titular del Departament d'Interior i Seguretat Pública subratlla l’eficàcia de la nova estratègia policial basada en més coordinació, reforç d’efectius i millora de les infraestructures
![[Img #60190]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/9209_aa.png)
La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, va participar ahir dijous, 12 de juny, en la jornada consular celebrada a l’aeroport del Prat, durant la qual va destacar que el Departament ha dissenyat una "estratègia basada en la coordinació, en incrementar els efectius i millorar les condicions de denúncia de les persones que es veien afectades per robatoris com els furts per ser més eficaços en la resposta".
La consellera va remarcar que aquesta feina feta de "forma col·laborativa" permet mostrar "les bones dades" registrades. Tot i això, va demanar "prudència". Parlon va manifestar que "hem de continuar treballant des de la prevenció i amb tolerància zero cap als delictes".
La titular d'Interior va comparèixer acompanyada del director general de la Policia, Josep Lluís Trapero; del comissari de Mossos d’Esquadra cap de la Regió Policial Metropolitana Sud, Eduard Sallent; de la comissària cap de la Regió Policial de Barcelona, Montserrat Estruch; del comissari Xavier Monclús, del sotsinspector cap de l’Àrea Regional de Seguretat Aeroportuària, Joan Alfred Vives i de la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela.
Trapero va explicar que el treball conjunt i coordinat que s'ha fet entre la direcció de l’aeroport, la part policial i l'estament judicial ha permès "revertir la situació a l’aeroport".
Per la seva banda, Vives va destacar que cal continuar sent "tenaços en la lluita contra la delinqüència". Segons el sotsinspector cap de l’Àrea Regional de Seguretat Aeroportuària, l’aeroport ha guanyat un "múscul policial", ja que són recursos que permeten millorar les dades i que el ciutadà percebi la major presència d’efectius a la T1 i T2.
Les darreres dades disponibles, relatives al mes de maig 2025, ressalten el notable augment de passatgers a l’aeroport en el que portem del 2025, amb un augment de 208.000 persones, passant dels 4.992.000 el 2024 a 5.200.000 enguany. Paral·lelament, han augmentat notablement (més del 50%) el nombre de detinguts, dels 95 l’any 2024 als 149 aquest 2025.
D'altra banda, el nombre de delictes denunciats ha baixat un 56,45%. S’ha passat dels 698 fets el 2024 als 394 de 2025.
"Aquest augment d’afluència de passatgers i de nombre de detinguts i la davallada de delictes denunciats és una constant que es manté mensualment des de gener de 2025 fins a l’actualitat", asseguren des de la conselleria.
Pel que fa a la coordinació amb Fiscalia i el deganat del partit judicial del Prat en relació amb la intervenció amb delinqüents multireincidents, des de principis de 2024 han estat dictades pels diferents Jutjats d’instrucció i Primera Instància del Prat i els Jutjats Penals de Barcelona, un total de 56 ordres d’allunyament, de les quals 29 han estat com a pena accessòria.
Actualment, segueixen en vigor 22 d’aquestes ordres d’allunyament, però cal tenir en compte que hi ha 15 sentències positives, com a pena accessòria, que estan en via judicial de ser notificades, amb multireincidents en recerca i detenció per ordres de diferents jutjats, que passaran a estar en vigor pròximament, una vegada formalitzat el procés judicial.
Un altre punt destacable han estat les millores d’infraestructura a les instal·lacions del complex aeroportuari. En aquest sentit, s’ha subratllat la importància de gaudir de noves instal·lacions policials, com les dependències de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a la Terminal 2, on es reuneixen les condicions òptimes d’atenció ciutadana i la finalització de les obres d’adequació per disposar de tres garjoles de contenció i sis locutoris d’OAC a la Terminal 1.
També s’ha destacat que, conjuntament amb AENA, s’està treballant per millorar la saturació del trànsit en el pàrquing exprés de la T1, ja que es tracta de l’artèria principal de l’aeroport amb trànsit de passatgers. "Això permetrà minimitzar els problemes de seguretat i congestió viària", apunten les mateixes fonts.
D’altra banda, AENA facilitarà un local a la planta 0 de la Terminal 1 on s’instal·larà el servei de trànsit, factor que permetrà oferir un servei més eficient a la unitat. En aquest mateix local també s’instal·larà un despatx que facilitarà la gestió i supervisió des de la proximitat per l’equip directiu de l’ARSA.
Actuacions amb el col·lectiu sense llar
En relació amb les persones sense llar a l’aeroport, s’ha constatat que el nombre de persones distribuïdes entre les dues terminals no ha augmentat en comparació a 2024. Des de la conselleria destaquen que els casos més necessitats de serveis socials ja són atesos pel servei que ha contractat el Departament de Serveis Socials i Inclusió, a l’espera d’oferir-los una alternativa.
"S’espera aviat poder disposar d’un conveni de sensellarisme liderat per la Generalitat de Catalunya amb la participació dels Serveis Socials dels Ajuntaments de Barcelona i del Prat", subratllen.
A la jornada d'ahir, també es va valorar positivament la implantació del servei de sanejament i higienització que es porta a terme a les dues terminals tres dies per setmana, a la matinada, "un servei que no ha provocat conflictes amb les persones sense llar i s’ha mostrat molt efectiu i eficient per la bona convivència de tota la comunitat aeroportuària", asseguren.
La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, va participar ahir dijous, 12 de juny, en la jornada consular celebrada a l’aeroport del Prat, durant la qual va destacar que el Departament ha dissenyat una "estratègia basada en la coordinació, en incrementar els efectius i millorar les condicions de denúncia de les persones que es veien afectades per robatoris com els furts per ser més eficaços en la resposta".
La consellera va remarcar que aquesta feina feta de "forma col·laborativa" permet mostrar "les bones dades" registrades. Tot i això, va demanar "prudència". Parlon va manifestar que "hem de continuar treballant des de la prevenció i amb tolerància zero cap als delictes".
La titular d'Interior va comparèixer acompanyada del director general de la Policia, Josep Lluís Trapero; del comissari de Mossos d’Esquadra cap de la Regió Policial Metropolitana Sud, Eduard Sallent; de la comissària cap de la Regió Policial de Barcelona, Montserrat Estruch; del comissari Xavier Monclús, del sotsinspector cap de l’Àrea Regional de Seguretat Aeroportuària, Joan Alfred Vives i de la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela.
Trapero va explicar que el treball conjunt i coordinat que s'ha fet entre la direcció de l’aeroport, la part policial i l'estament judicial ha permès "revertir la situació a l’aeroport".
Per la seva banda, Vives va destacar que cal continuar sent "tenaços en la lluita contra la delinqüència". Segons el sotsinspector cap de l’Àrea Regional de Seguretat Aeroportuària, l’aeroport ha guanyat un "múscul policial", ja que són recursos que permeten millorar les dades i que el ciutadà percebi la major presència d’efectius a la T1 i T2.
Les darreres dades disponibles, relatives al mes de maig 2025, ressalten el notable augment de passatgers a l’aeroport en el que portem del 2025, amb un augment de 208.000 persones, passant dels 4.992.000 el 2024 a 5.200.000 enguany. Paral·lelament, han augmentat notablement (més del 50%) el nombre de detinguts, dels 95 l’any 2024 als 149 aquest 2025.
D'altra banda, el nombre de delictes denunciats ha baixat un 56,45%. S’ha passat dels 698 fets el 2024 als 394 de 2025.
"Aquest augment d’afluència de passatgers i de nombre de detinguts i la davallada de delictes denunciats és una constant que es manté mensualment des de gener de 2025 fins a l’actualitat", asseguren des de la conselleria.
Pel que fa a la coordinació amb Fiscalia i el deganat del partit judicial del Prat en relació amb la intervenció amb delinqüents multireincidents, des de principis de 2024 han estat dictades pels diferents Jutjats d’instrucció i Primera Instància del Prat i els Jutjats Penals de Barcelona, un total de 56 ordres d’allunyament, de les quals 29 han estat com a pena accessòria.
Actualment, segueixen en vigor 22 d’aquestes ordres d’allunyament, però cal tenir en compte que hi ha 15 sentències positives, com a pena accessòria, que estan en via judicial de ser notificades, amb multireincidents en recerca i detenció per ordres de diferents jutjats, que passaran a estar en vigor pròximament, una vegada formalitzat el procés judicial.
Un altre punt destacable han estat les millores d’infraestructura a les instal·lacions del complex aeroportuari. En aquest sentit, s’ha subratllat la importància de gaudir de noves instal·lacions policials, com les dependències de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a la Terminal 2, on es reuneixen les condicions òptimes d’atenció ciutadana i la finalització de les obres d’adequació per disposar de tres garjoles de contenció i sis locutoris d’OAC a la Terminal 1.
També s’ha destacat que, conjuntament amb AENA, s’està treballant per millorar la saturació del trànsit en el pàrquing exprés de la T1, ja que es tracta de l’artèria principal de l’aeroport amb trànsit de passatgers. "Això permetrà minimitzar els problemes de seguretat i congestió viària", apunten les mateixes fonts.
D’altra banda, AENA facilitarà un local a la planta 0 de la Terminal 1 on s’instal·larà el servei de trànsit, factor que permetrà oferir un servei més eficient a la unitat. En aquest mateix local també s’instal·larà un despatx que facilitarà la gestió i supervisió des de la proximitat per l’equip directiu de l’ARSA.
Actuacions amb el col·lectiu sense llar
En relació amb les persones sense llar a l’aeroport, s’ha constatat que el nombre de persones distribuïdes entre les dues terminals no ha augmentat en comparació a 2024. Des de la conselleria destaquen que els casos més necessitats de serveis socials ja són atesos pel servei que ha contractat el Departament de Serveis Socials i Inclusió, a l’espera d’oferir-los una alternativa.
"S’espera aviat poder disposar d’un conveni de sensellarisme liderat per la Generalitat de Catalunya amb la participació dels Serveis Socials dels Ajuntaments de Barcelona i del Prat", subratllen.
A la jornada d'ahir, també es va valorar positivament la implantació del servei de sanejament i higienització que es porta a terme a les dues terminals tres dies per setmana, a la matinada, "un servei que no ha provocat conflictes amb les persones sense llar i s’ha mostrat molt efectiu i eficient per la bona convivència de tota la comunitat aeroportuària", asseguren.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1