COMARCA
El perfil mitjà del turista del Baix Llobregat és el d’un home jove que viatja per oci o negocis
Fa una estada de quatre nits, majorità riament en hotels
![[Img #60283]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/211_video_preview_image.jpeg)
El perfil mitjà del turista que visita el Baix Llobregat és un home (67,7%), espanyol (40%) o europeu (43%), de 42 anys, que viatja per oci (el 45,6%) o negocis (32,5%) i que s’allotja en un hotel. Durant l'estada, les seves ocupacions són gaudir de la platja i anar de compres.Â
Â
Aquesta és la principal conclusió de l’Enquesta de perfil i hà bits del turista de la Destinació Barcelona, elaborada a partir d’una operativa estadÃstica de l’Observatori del Turisme a Barcelona i explotada per l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat. Un estudi realitzat, a més, en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat i el LABturisme de la Diputació de Barcelona. L’enquesta es va realitzar en 23 punts d’enquestació a 700 turistes, entre gener i desembre del 2024.
Â
Segons aquest estudi, el turista que va visitar el Baix Llobregat durant el 2024 va fer una estada d’una mitjana de 4,47 nits, predominantment en hotels (63,5%). Altres tipologies d'allotjaments més emprades van ser casa d’amics (15,4%), apartaments (9,6%), cà mpings (5,9%) i autocaravana (2,1%).
Â
La despesa total per persona durant l’estada va ser d’uns 881,10 euros, distribuïts entre l’allotjament, el transport i despeses com oci, gastronomia o compres.Â
Â
De fet, el 61,7% dels enquestats va gaudir de la platja i el 42,6% de les compres, aixà com de visites culturals (32,0%) o sortides nocturnes (17,9%).
Â
El Baix Llobregat va rebre a un turista que arribava a la comarca generalment en avió (el 57,1%), seguit del vehicle propi (26,6%) i del tren (9,6%).
Â
Respecte als darrers anys, el Baix Llobregat recupera el turista internacional (60%) i amb una finalitat d'oci i lleure (40,1%). El viatge professional és el segon motiu d'estada (aixà ho van fer el 26,4% dels enquestats).
Â
La importà ncia de la sostenibilitat queda reflectida en les dades, que conclouen que el 70% dels turistes pagaria més per un servei sostenible, de fet, les certificacions de sostenibilitat són clau sempre per escollir la destinació per un 12,6% de turistes, i gairebé sempre per un 16,9%, i a vegades per un 5,9%.
Â
Les platges, el Canal OlÃmpic de Catalunya a Castelldefels, la Cripta Gaudà de la Colònia Güell, les Coves del Salnitre de Collbató i els Espais Naturals del Delta del Llobregat són alguns dels principals atractius turÃstics de la comarca.Â
El perfil mitjà del turista que visita el Baix Llobregat és un home (67,7%), espanyol (40%) o europeu (43%), de 42 anys, que viatja per oci (el 45,6%) o negocis (32,5%) i que s’allotja en un hotel. Durant l'estada, les seves ocupacions són gaudir de la platja i anar de compres.Â
Â
Aquesta és la principal conclusió de l’Enquesta de perfil i hà bits del turista de la Destinació Barcelona, elaborada a partir d’una operativa estadÃstica de l’Observatori del Turisme a Barcelona i explotada per l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat. Un estudi realitzat, a més, en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat i el LABturisme de la Diputació de Barcelona. L’enquesta es va realitzar en 23 punts d’enquestació a 700 turistes, entre gener i desembre del 2024.
Â
Segons aquest estudi, el turista que va visitar el Baix Llobregat durant el 2024 va fer una estada d’una mitjana de 4,47 nits, predominantment en hotels (63,5%). Altres tipologies d'allotjaments més emprades van ser casa d’amics (15,4%), apartaments (9,6%), cà mpings (5,9%) i autocaravana (2,1%).
Â
La despesa total per persona durant l’estada va ser d’uns 881,10 euros, distribuïts entre l’allotjament, el transport i despeses com oci, gastronomia o compres.Â
Â
De fet, el 61,7% dels enquestats va gaudir de la platja i el 42,6% de les compres, aixà com de visites culturals (32,0%) o sortides nocturnes (17,9%).
Â
El Baix Llobregat va rebre a un turista que arribava a la comarca generalment en avió (el 57,1%), seguit del vehicle propi (26,6%) i del tren (9,6%).
Â
Respecte als darrers anys, el Baix Llobregat recupera el turista internacional (60%) i amb una finalitat d'oci i lleure (40,1%). El viatge professional és el segon motiu d'estada (aixà ho van fer el 26,4% dels enquestats).
Â
La importà ncia de la sostenibilitat queda reflectida en les dades, que conclouen que el 70% dels turistes pagaria més per un servei sostenible, de fet, les certificacions de sostenibilitat són clau sempre per escollir la destinació per un 12,6% de turistes, i gairebé sempre per un 16,9%, i a vegades per un 5,9%.
Â
Les platges, el Canal OlÃmpic de Catalunya a Castelldefels, la Cripta Gaudà de la Colònia Güell, les Coves del Salnitre de Collbató i els Espais Naturals del Delta del Llobregat són alguns dels principals atractius turÃstics de la comarca.Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98