Sábado, 06 de Septiembre de 2025

Actualizada

Viernes, 05 de Septiembre de 2025 a las 17:38:49 horas

| 238
Lunes, 23 de Junio de 2025
COMARCA

El perfil mitjà del turista del Baix Llobregat és el d’un home jove que viatja per oci o negocis

Fa una estada de quatre nits, majoritàriament en hotels

[Img #60283]

El perfil mitjà del turista que visita el Baix Llobregat és un home (67,7%), espanyol (40%) o europeu (43%), de 42 anys, que viatja per oci (el 45,6%) o negocis (32,5%) i que s’allotja en un hotel. Durant l'estada, les seves ocupacions són gaudir de la platja i anar de compres. 

 

Aquesta és la principal conclusió de l’Enquesta de perfil i hàbits del turista de la Destinació Barcelona, elaborada a partir d’una operativa estadística de l’Observatori del Turisme a Barcelona i explotada per l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat. Un estudi realitzat, a més, en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat i el LABturisme de la Diputació de Barcelona. L’enquesta es va realitzar en 23 punts d’enquestació a 700 turistes, entre gener i desembre del 2024.

 

Segons aquest estudi, el turista que va visitar el Baix Llobregat durant el 2024 va fer una estada d’una mitjana de 4,47 nits, predominantment en hotels (63,5%). Altres tipologies d'allotjaments més emprades van ser casa d’amics (15,4%), apartaments (9,6%), càmpings (5,9%) i autocaravana (2,1%).

 

La despesa total per persona durant l’estada va ser d’uns 881,10 euros, distribuïts entre l’allotjament, el transport i despeses com oci, gastronomia o compres. 

 

De fet, el 61,7% dels enquestats va gaudir de la platja i el 42,6% de les compres, així com de visites culturals (32,0%) o sortides nocturnes (17,9%).

 

El Baix Llobregat va rebre a un turista que arribava a la comarca generalment en avió (el 57,1%), seguit del vehicle propi (26,6%) i del tren (9,6%).

 

Respecte als darrers anys, el Baix Llobregat recupera el turista internacional (60%) i amb una finalitat d'oci i lleure (40,1%). El viatge professional és el segon motiu d'estada (així ho van fer el 26,4% dels enquestats).

 

La importància de la sostenibilitat queda reflectida en les dades, que conclouen que el 70% dels turistes pagaria més per un servei sostenible, de fet, les certificacions de sostenibilitat són clau sempre per escollir la destinació per un 12,6% de turistes, i gairebé sempre per un 16,9%, i a vegades per un 5,9%.

 

Les platges, el Canal Olímpic de Catalunya a Castelldefels, la Cripta Gaudí de la Colònia Güell, les Coves del Salnitre de Collbató i els Espais Naturals del Delta del Llobregat són alguns dels principals atractius turístics de la comarca. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.