COMARCA
Les obres de la segona fase de l'accés ferroviari a la T1 de l'aeroport del Prat arriben al 80% d'execució
El Ministeri de Transports calcula que els treballs estaran enllestits abans d'acabar l'any
![[Img #60328]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/1277_image010.jpg)
Els treballs de la segona fase de l'accés ferroviari a la T1 de l'aeroport del Prat estan al 80% de la seva execució i el Ministeri de Transports calcula finalitzar-los abans d'acabar l'any. Aquesta fase compta amb una inversió prevista de 64,1 milions dins d'una actuació global per import de 400 milions.Â
Â
En la primera fase es va executar l'accés ferroviari sota les pistes d'aterratge de l'aeroport mitjançant la tuneladora. El nou accés ferroviari afavorirà la intermodalitat entre el ferrocarril i l'aeroport i serveis directes amb un temps de viatge de 19 minuts entre les dues terminals i el centre de Barcelona. El trajecte serà operat per FGC i espera donar servei entre 7 i 9 milions de viatgers a l'any.
Â
El nou traçat, de via doble, té una longitud de 5,2 quilòmetres, dels quals 4,3 quilòmetres estan soterrats i d'aquests els 3,1 quilòmetres del tram principal es van excavar amb la tuneladora.Â
Â
El tram comença a la lÃnia d'ample convencional entre Barcelona i Vilanova i discorre cap a la futura estació de la T1, amb una parada a la T2, on connectarà amb la lÃnia 9 de metro.
Â
En el marc de la fase dos dels treballs, el ministeri ha adjudicat recentment dos contractes amb un pressupost global superior als 4,4 milions. Es tracta de la nova escomesa elèctrica principal i de suport, ambdues necessà ries per a la posada en servei de la nova infraestructura.
Â
En els pròxims mesos, se seguirà treballant en els tres à mbits d'actuació: zona exterior, túnel i estacions subterrà nies. En la zona exterior, s'avançarà en l'execució de pantalles acústiques, el drenatge longitudinal a l'exterior de la plataforma ferrovià ria i avançant en el muntatge del sistema d'electrificació i de via. També s'avançarà en la finalització de les canalitzacions de mitja tensió i instal·lacions ferrovià ries de la plataforma en la zona de connexió de la rampa amb la infraestructura executada prèviament.
Â
A més, es faran soldadures de via en placa i el muntatge de diversos elements de catenà ria rÃgida. També es muntarà la senyalització dinà mica d'evacuació en el túnel, s'instal·laran els revestiments en ambdues estacions i es muntarà la il·luminació normal i d'emergència a l'andana.
Â
Els treballs de la segona fase de l'accés ferroviari a la T1 de l'aeroport del Prat estan al 80% de la seva execució i el Ministeri de Transports calcula finalitzar-los abans d'acabar l'any. Aquesta fase compta amb una inversió prevista de 64,1 milions dins d'una actuació global per import de 400 milions.Â
Â
En la primera fase es va executar l'accés ferroviari sota les pistes d'aterratge de l'aeroport mitjançant la tuneladora. El nou accés ferroviari afavorirà la intermodalitat entre el ferrocarril i l'aeroport i serveis directes amb un temps de viatge de 19 minuts entre les dues terminals i el centre de Barcelona. El trajecte serà operat per FGC i espera donar servei entre 7 i 9 milions de viatgers a l'any.
Â
El nou traçat, de via doble, té una longitud de 5,2 quilòmetres, dels quals 4,3 quilòmetres estan soterrats i d'aquests els 3,1 quilòmetres del tram principal es van excavar amb la tuneladora.Â
Â
El tram comença a la lÃnia d'ample convencional entre Barcelona i Vilanova i discorre cap a la futura estació de la T1, amb una parada a la T2, on connectarà amb la lÃnia 9 de metro.
Â
En el marc de la fase dos dels treballs, el ministeri ha adjudicat recentment dos contractes amb un pressupost global superior als 4,4 milions. Es tracta de la nova escomesa elèctrica principal i de suport, ambdues necessà ries per a la posada en servei de la nova infraestructura.
Â
En els pròxims mesos, se seguirà treballant en els tres à mbits d'actuació: zona exterior, túnel i estacions subterrà nies. En la zona exterior, s'avançarà en l'execució de pantalles acústiques, el drenatge longitudinal a l'exterior de la plataforma ferrovià ria i avançant en el muntatge del sistema d'electrificació i de via. També s'avançarà en la finalització de les canalitzacions de mitja tensió i instal·lacions ferrovià ries de la plataforma en la zona de connexió de la rampa amb la infraestructura executada prèviament.
Â
A més, es faran soldadures de via en placa i el muntatge de diversos elements de catenà ria rÃgida. També es muntarà la senyalització dinà mica d'evacuació en el túnel, s'instal·laran els revestiments en ambdues estacions i es muntarà la il·luminació normal i d'emergència a l'andana.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98