ÀREA METROPOLITANA
L’AMBici culmina la seva ampliació i estrena noves tarifes
El servei de bicicleta compartida metropolitana arriba als 15 municipis previstos amb 2.600 vehicles i 236 estacions, i ofereix descomptes i abonaments diaris per atreure nous usuaris
![[Img #60381]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/2658_imagen-de-whatsapp-2025-06-27-a-las-123342_c13f0c83.jpg)
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha finalitzat l’ampliació de l’AMBici, el servei de bicicleta compartida metropolitana, que ja està present a 15 municipis de l’entorn de la capital. Amb aquesta ampliació la xarxa passa a tenir 236 estacions i 2.600 bicicletes.
Un dels darrers municipis en afegir-se a aquesta iniciativa ha estat l’Hospitalet, on ja hi ha 33 estacions i 363 bicicletes. Ha estat precisament en aquesta localitat on l’ens supramunicipal ha fet balanç del servei i ha presentat les pròximes novetats.
La consellera de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Elisabet Latorre, ha destacat “l’aposta clara de l’AMB per la mobilitat sostenibilitat i la descarbonització”.
“Seguim millorant els serveis per als ciutadans i impulsant alternatives reals per desplaçar-se d’una manera més neta”, ha dit Latorre, que ha considerat que l’objectiu és seguir potenciant l’ús de la bicicleta pública com a mitjà de transport sostenible.
El darrer mes de maig el servei va assolir un nou rècord amb més de 166.000 usos mensuals.
Reducció de les tarifes
El preu del servei s’ha reduït aquests dies en un 50 % per fomentar l’entrada de nous abonats, de manera que el preu anual ha passat de costar 40 euros a 20 euros. El Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible assumeix el 30 % del cost de l’abonament i l’AMB el 20 % restant.
Latorre ha explicat que la mesura és retroactiva, de manera que als abonats que ja hagin pagat el preu complet se’ls retornarà la part proporcional.
Amb la finalitat d’arribar a més públic, l’AMB ha posat en marxa un nou abonament per dies, una tarifa que ofereix la possibilitat de fer servir l’AMBici 1, 2 o 3 dies amb una tarifa de 5, 9 i 12 euros.
![[Img #60382]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/666_imagen-de-whatsapp-2025-06-27-a-las-123359_854746da.jpg)
La consellera de Mobilitat Sostenible ha explicat que d’aquesta manera es pretén atreure usuaris esporàdics “o persones que vulguin provar el servei abans d’adquirir un abonament més ampli”. Un altre dels objectius és fomentar el turisme de proximitat coincidint amb la temporada estival. Latorre ha apuntat que els nous abonaments es posen en marxa a l’estiu “que és quan les persones més utilitzen la bicicleta, però es mantindran durant tot l’any”.
Mobilitat segura
El tinent d’alcalde de l’Àrea de qualitat urbana de l'Hospitalet, David Gómez, ha recordat que la ciutat aposta pel transport públic i el medi ambient i ha apuntat que actualment el municipi compta amb 100 quilòmetres de xarxa ciclable.
Gómez ha apuntat que “cada cop que plantegem la reforma d’un carrer, i en aquests moments a la ciutat n’estem remodelant 25, ho fem amb la mirada posada en la mobilitat sostenible i amb la incorporació d’espais per a la bicicleta”.
![[Img #60383]](https://elfar.cat/upload/images/06_2025/5604_imagen-de-whatsapp-2025-06-27-a-las-123409_3064c5a0.jpg)
El tinent d’alcalde ha recordat que aquest mes s’ha posat en marxa un nou servei municipal gratuït d’estacionament segur per a bicicletes. En tota la ciutat, s’han instal·lat 50 estacions amb capacitat per a 460 bicicletes amb l’objectiu de fomentar-ne l’ús com a mitjà de transport no contaminant i com a complement de la xarxa pedalable. Tot plegat, segons Gómez, contribueix a l’impuls de la mobilitat sostenible.
17.000 usuaris
L’AMBici és de titularitat de l’AMB, està gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i compta amb 17.000 usuaris des que es va posar en marxa ara fa dos anys. El 2024, el servei va superar els 1,6 milions de desplaçaments. Per a la seva implantació s’ha disposat de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation.
Actualment el servei està actiu a 15 municipis metropolitans: Cornellà, Esplugues, el Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Castelldefels, Gavà, l’Hospitalet, Molins de Rei, Sant Feliu, Viladecans, Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha finalitzat l’ampliació de l’AMBici, el servei de bicicleta compartida metropolitana, que ja està present a 15 municipis de l’entorn de la capital. Amb aquesta ampliació la xarxa passa a tenir 236 estacions i 2.600 bicicletes.
Un dels darrers municipis en afegir-se a aquesta iniciativa ha estat l’Hospitalet, on ja hi ha 33 estacions i 363 bicicletes. Ha estat precisament en aquesta localitat on l’ens supramunicipal ha fet balanç del servei i ha presentat les pròximes novetats.
La consellera de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Elisabet Latorre, ha destacat “l’aposta clara de l’AMB per la mobilitat sostenibilitat i la descarbonització”.
“Seguim millorant els serveis per als ciutadans i impulsant alternatives reals per desplaçar-se d’una manera més neta”, ha dit Latorre, que ha considerat que l’objectiu és seguir potenciant l’ús de la bicicleta pública com a mitjà de transport sostenible.
El darrer mes de maig el servei va assolir un nou rècord amb més de 166.000 usos mensuals.
Reducció de les tarifes
El preu del servei s’ha reduït aquests dies en un 50 % per fomentar l’entrada de nous abonats, de manera que el preu anual ha passat de costar 40 euros a 20 euros. El Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible assumeix el 30 % del cost de l’abonament i l’AMB el 20 % restant.
Latorre ha explicat que la mesura és retroactiva, de manera que als abonats que ja hagin pagat el preu complet se’ls retornarà la part proporcional.
Amb la finalitat d’arribar a més públic, l’AMB ha posat en marxa un nou abonament per dies, una tarifa que ofereix la possibilitat de fer servir l’AMBici 1, 2 o 3 dies amb una tarifa de 5, 9 i 12 euros.
La consellera de Mobilitat Sostenible ha explicat que d’aquesta manera es pretén atreure usuaris esporàdics “o persones que vulguin provar el servei abans d’adquirir un abonament més ampli”. Un altre dels objectius és fomentar el turisme de proximitat coincidint amb la temporada estival. Latorre ha apuntat que els nous abonaments es posen en marxa a l’estiu “que és quan les persones més utilitzen la bicicleta, però es mantindran durant tot l’any”.
Mobilitat segura
El tinent d’alcalde de l’Àrea de qualitat urbana de l'Hospitalet, David Gómez, ha recordat que la ciutat aposta pel transport públic i el medi ambient i ha apuntat que actualment el municipi compta amb 100 quilòmetres de xarxa ciclable.
Gómez ha apuntat que “cada cop que plantegem la reforma d’un carrer, i en aquests moments a la ciutat n’estem remodelant 25, ho fem amb la mirada posada en la mobilitat sostenible i amb la incorporació d’espais per a la bicicleta”.
El tinent d’alcalde ha recordat que aquest mes s’ha posat en marxa un nou servei municipal gratuït d’estacionament segur per a bicicletes. En tota la ciutat, s’han instal·lat 50 estacions amb capacitat per a 460 bicicletes amb l’objectiu de fomentar-ne l’ús com a mitjà de transport no contaminant i com a complement de la xarxa pedalable. Tot plegat, segons Gómez, contribueix a l’impuls de la mobilitat sostenible.
17.000 usuaris
L’AMBici és de titularitat de l’AMB, està gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i compta amb 17.000 usuaris des que es va posar en marxa ara fa dos anys. El 2024, el servei va superar els 1,6 milions de desplaçaments. Per a la seva implantació s’ha disposat de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation.
Actualment el servei està actiu a 15 municipis metropolitans: Cornellà, Esplugues, el Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Castelldefels, Gavà, l’Hospitalet, Molins de Rei, Sant Feliu, Viladecans, Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98