OPINIÓ
El Baix Llobregat, un territori unit per un comerç resilient i col·laboratiu
JAUME MASCLANS. President de PIMEC Baix Llobregat-L'Hospitalet
![[Img #60530]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/2444_jaume-masclans-pimec.jpg)
El comerç local viu moments de profund canvi i transformació. La digitalització, el canvi d’hàbits de consum, l’impacte del comerç electrònic estan configurant un nou escenari ple de reptes, però també d’oportunitats. En aquest context, només des del diàleg constant i la col·laboració entre administracions públiques i teixit empresarial podrem donar respostes efectives i sostenibles.
A Pimec Baix Llobregat-L’Hospitalet ho tenim clar: cal enfortir les aliances entre els ajuntaments i les associacions comercials per garantir la supervivència, adaptació i competitivitat del comerç de proximitat. Aquesta va ser la voluntat que ens va moure a reunir recentment les alcaldies del territori per analitzar conjuntament la situació del sector comercial i consensuar línies de treball conjuntes.
L’èxit de la X Trobada d’alcaldes i alcaldesses del Baix Llobregat, que vam celebrar al Consell Comarcal del territori, no rau només en la participació institucional –amb la participació i representació del 90% dels consistoris del territori– sinó en l’esperit col·laboratiu.
El comerç local és molt més que un espai de compra-venda: és un element vertebrador de la vida urbana, generador de riquesa i ocupació i factor de cohesió social. Per això, defensar-lo no és només una qüestió econòmica, sinó també de model de societat. I, per defensar-lo, cal actuar. Hem de tenir una estratègia territorial coordinada, amb mesures específiques, per promoure un model comercial més resilient i adaptat als nous hàbits de consum. Alhora, hem de treballar en polítiques públiques que tinguin en compte els costos ocults del comerç en línia, revertint-los en l’equitat i la competitivitat del comerç local. Cal també dotar els municipis d’eines de diagnosi reals, basades en dades actualitzades i compartides, que permetin planificar polítiques comercials locals rigoroses i eficients per l’impuls del sector.
Aquest camí no es pot fer sense la col·laboració publicoprivada, oferint coneixement, proximitat i propostes. Aquest treball conjunt és una necessitat urgent si volem tenir un comerç viu, resilient i arrelat al territori. El Baix Llobregat té un teixit comercial ric, divers i amb gran potencial, però és responsabilitat de tothom preservar-lo, innovar-lo i fer-lo créixer.
El comerç local viu moments de profund canvi i transformació. La digitalització, el canvi d’hàbits de consum, l’impacte del comerç electrònic estan configurant un nou escenari ple de reptes, però també d’oportunitats. En aquest context, només des del diàleg constant i la col·laboració entre administracions públiques i teixit empresarial podrem donar respostes efectives i sostenibles.
A Pimec Baix Llobregat-L’Hospitalet ho tenim clar: cal enfortir les aliances entre els ajuntaments i les associacions comercials per garantir la supervivència, adaptació i competitivitat del comerç de proximitat. Aquesta va ser la voluntat que ens va moure a reunir recentment les alcaldies del territori per analitzar conjuntament la situació del sector comercial i consensuar línies de treball conjuntes.
L’èxit de la X Trobada d’alcaldes i alcaldesses del Baix Llobregat, que vam celebrar al Consell Comarcal del territori, no rau només en la participació institucional –amb la participació i representació del 90% dels consistoris del territori– sinó en l’esperit col·laboratiu.
El comerç local és molt més que un espai de compra-venda: és un element vertebrador de la vida urbana, generador de riquesa i ocupació i factor de cohesió social. Per això, defensar-lo no és només una qüestió econòmica, sinó també de model de societat. I, per defensar-lo, cal actuar. Hem de tenir una estratègia territorial coordinada, amb mesures específiques, per promoure un model comercial més resilient i adaptat als nous hàbits de consum. Alhora, hem de treballar en polítiques públiques que tinguin en compte els costos ocults del comerç en línia, revertint-los en l’equitat i la competitivitat del comerç local. Cal també dotar els municipis d’eines de diagnosi reals, basades en dades actualitzades i compartides, que permetin planificar polítiques comercials locals rigoroses i eficients per l’impuls del sector.
Aquest camí no es pot fer sense la col·laboració publicoprivada, oferint coneixement, proximitat i propostes. Aquest treball conjunt és una necessitat urgent si volem tenir un comerç viu, resilient i arrelat al territori. El Baix Llobregat té un teixit comercial ric, divers i amb gran potencial, però és responsabilitat de tothom preservar-lo, innovar-lo i fer-lo créixer.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.10