ÀREA METROPOLITANA
L'AMB insta a la fi del conflicte laboral que afecta els usuaris del bus metropolità de l'Hospitalet
L'organisme metropolità ha proposat la incorporació de la figura d’un mediador amb l’objectiu d’apropar posicions i facilitar el dià leg entre les parts implicades
![[Img #60586]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/3601_carrusel.jpg)
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), mitjançant un comunicat, ha manifestat "la seva preocupació" pel conflicte laboral que actualment afecta el servei de Bus Metropolità que gestiona l’empresa Marfina Bus SA entre l’Hospitalet, el Prat i altres municipis i que, malauradament, repercuteix de manera directa en els usuaris.
Â
En aquest sentit, l’AMB "lamenta profundament que les parts implicades no hagin estat capaces, fins ara, de trobar una solució viable i satisfactòria dins del marc de les relacions laborals vigents i de les obligacions contretes per garantir el desenvolupament correcte del servei públic".
Â
"Sobta especialment que una empresa amb la trajectòria, experiència i coneixements demostrats en la gestió d’aquest tipus de serveis no hagi aconseguit articular fórmules de consens que permetin resoldre la situació de manera responsable i efectiva", subratllen les mateixes fonts.
Â
Davant aquesta situació, l’AMB ha proposat la incorporació de la figura d’un mediador amb l’objectiu d’apropar posicions i facilitar el dià leg entre les parts implicades. "La mediació es planteja com un instrument útil per superar les diferències, generar un clima d’entesa i, en última instà ncia, posar fi al conflicte en benefici de la ciutadania", apunten.
Â
Aixà mateix, l’AMB exigeix a ambdues parts "que rebaixin de manera immediata el nivell de conflictivitat, evitant mesures com acomiadaments o qualsevol acció que pugui deteriorar les condicions del servei i agreujar la situació actual". Les mateixes fonts remarquen que "la prioritat ha de ser garantir la continuïtat i la qualitat d’un servei essencial per a la ciutadania, tot preservant els drets laborals i el marc de dià leg constructiu".
L’AMB reitera la seva voluntat d’actuar com a facilitador de l’entesa, però recorda que la responsabilitat última d’assolir un acord recau en les parts negociadores. Per això, fa una crida urgent "a la responsabilitat, la sensatesa i el compromÃs de tots els implicats per resoldre de manera definitiva aquest conflicte".
L’organisme metropolità també recorda ha imposat dues penalitzacions a Marfina Bus, SA. La primera la va imposar el Consell Metropolità el 25 de febrer del 2025 i va consistir en una penalització greu de 85.000 euros per l’incompliment sistemà tic dels horaris de referència de la lÃnia M12. La segona la va imposar el Consell Metropolità el 25 de març del 2025. En aquest cas, era una segona penalització greu de 85.000 euros per l’incompliment sistemà tic dels horaris de referència de la lÃnia M14.
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), mitjançant un comunicat, ha manifestat "la seva preocupació" pel conflicte laboral que actualment afecta el servei de Bus Metropolità que gestiona l’empresa Marfina Bus SA entre l’Hospitalet, el Prat i altres municipis i que, malauradament, repercuteix de manera directa en els usuaris.
Â
En aquest sentit, l’AMB "lamenta profundament que les parts implicades no hagin estat capaces, fins ara, de trobar una solució viable i satisfactòria dins del marc de les relacions laborals vigents i de les obligacions contretes per garantir el desenvolupament correcte del servei públic".
Â
"Sobta especialment que una empresa amb la trajectòria, experiència i coneixements demostrats en la gestió d’aquest tipus de serveis no hagi aconseguit articular fórmules de consens que permetin resoldre la situació de manera responsable i efectiva", subratllen les mateixes fonts.
Â
Davant aquesta situació, l’AMB ha proposat la incorporació de la figura d’un mediador amb l’objectiu d’apropar posicions i facilitar el dià leg entre les parts implicades. "La mediació es planteja com un instrument útil per superar les diferències, generar un clima d’entesa i, en última instà ncia, posar fi al conflicte en benefici de la ciutadania", apunten.
Â
Aixà mateix, l’AMB exigeix a ambdues parts "que rebaixin de manera immediata el nivell de conflictivitat, evitant mesures com acomiadaments o qualsevol acció que pugui deteriorar les condicions del servei i agreujar la situació actual". Les mateixes fonts remarquen que "la prioritat ha de ser garantir la continuïtat i la qualitat d’un servei essencial per a la ciutadania, tot preservant els drets laborals i el marc de dià leg constructiu".
L’AMB reitera la seva voluntat d’actuar com a facilitador de l’entesa, però recorda que la responsabilitat última d’assolir un acord recau en les parts negociadores. Per això, fa una crida urgent "a la responsabilitat, la sensatesa i el compromÃs de tots els implicats per resoldre de manera definitiva aquest conflicte".
L’organisme metropolità també recorda ha imposat dues penalitzacions a Marfina Bus, SA. La primera la va imposar el Consell Metropolità el 25 de febrer del 2025 i va consistir en una penalització greu de 85.000 euros per l’incompliment sistemà tic dels horaris de referència de la lÃnia M12. La segona la va imposar el Consell Metropolità el 25 de març del 2025. En aquest cas, era una segona penalització greu de 85.000 euros per l’incompliment sistemà tic dels horaris de referència de la lÃnia M14.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98