COMARCA
El SEAP del Baix Llobregat atén 121 casos de maltractament
La memòria anual destaca que el 57% de les persones ateses són dones majors de 66 anys i subratlla la necessitat de reforçar la prevenció i l’atenció integrada davant situacions de vulnerabilitat social.
![[Img #60612]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/5453_aa.png)
El Servei Especialitzat d’Atenció a les Persones (SEAP) del Consell Comarcal del Baix Llobregat ha presentat la memòria corresponent a l’any 2024, posant en relleu el seu compromÃs amb l’atenció a situacions de maltractament i no bon tracte detectades a la comarca. Durant l’any passat, el SEAP va gestionar un total de 121 casos, dels quals 58 van ser nous expedients, i ha treballat coordinadament amb els serveis socials municipals i altres dispositius per garantir una resposta adequada i personalitzada a les persones en situació de vulnerabilitat.
Â
Segons les dades recollides, el 76% de les derivacions provenien dels serveis socials municipals, mentre que la resta arribava a través de centres de salut, cossos de seguretat, centres residencials i serveis especialitzats com el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) i el SEAIA (Servei d’Atenció Integral a Adolescents).
Â
La memòria posa de manifest una realitat preocupant: el 56,9% de les persones ateses van ser dones, amb una edat mitjana de 66 anys. Les situacions més freqüents estaven relacionades amb conductes de risc per part de la pròpia persona, maltractament psicològic i fÃsic, aixà com negligència per part de l’entorn més proper.
Â
El SEAP destaca la importà ncia de continuar reforçant la prevenció, detecció i atenció d’aquestes situacions, especialment entre la població gran més vulnerable. A més, fa una crida a enfortir el treball interdisciplinari i en xarxa entre els diferents serveis del territori per garantir una resposta integral i eficaç davant el maltractament.
El Servei Especialitzat d’Atenció a les Persones (SEAP) del Consell Comarcal del Baix Llobregat ha presentat la memòria corresponent a l’any 2024, posant en relleu el seu compromÃs amb l’atenció a situacions de maltractament i no bon tracte detectades a la comarca. Durant l’any passat, el SEAP va gestionar un total de 121 casos, dels quals 58 van ser nous expedients, i ha treballat coordinadament amb els serveis socials municipals i altres dispositius per garantir una resposta adequada i personalitzada a les persones en situació de vulnerabilitat.
Â
Segons les dades recollides, el 76% de les derivacions provenien dels serveis socials municipals, mentre que la resta arribava a través de centres de salut, cossos de seguretat, centres residencials i serveis especialitzats com el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) i el SEAIA (Servei d’Atenció Integral a Adolescents).
Â
La memòria posa de manifest una realitat preocupant: el 56,9% de les persones ateses van ser dones, amb una edat mitjana de 66 anys. Les situacions més freqüents estaven relacionades amb conductes de risc per part de la pròpia persona, maltractament psicològic i fÃsic, aixà com negligència per part de l’entorn més proper.
Â
El SEAP destaca la importà ncia de continuar reforçant la prevenció, detecció i atenció d’aquestes situacions, especialment entre la població gran més vulnerable. A més, fa una crida a enfortir el treball interdisciplinari i en xarxa entre els diferents serveis del territori per garantir una resposta integral i eficaç davant el maltractament.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98