COMARCA
Els turistes valoren amb un notable alt la seva experiència a la Regió de Barcelona
L'Outlet de Viladecans i la muntanya de Montserrat són dos dels principals atractius
![[Img #60666]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/8267_600-monestir-de-montserrat_andrei-nekrassov_-shutterstockcom.jpg)
Els turistes que visiten la Regió de Barcelona, que inclou la provÃncia sense comptar amb la ciutat de Barcelona, valoren amb un notable alt la seva estada a la zona. L’últim Ãndex de Reputació Online (iRon), que s’elabora des de l’any 2016, ha arribat enguany a un mà xim històric de 8,33 sobre 10, cinc centèsimes més que l’any passat i nou més que fa cinc anys, segons el Monitor de reputació turÃstica online 2025 del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. L’estudi s’elabora a partir de l’anà lisi de les fitxes dels recursos turÃstics de la destinació presents als principals portals de turisme online.
Â
L’últim informe s’ha basat en 2,24 milions d’opinions acumulades (136.000 de les quals s’han generat en el darrer any) i en l’estudi de més de 22.000 fitxes d’allotjaments, restaurants i atractius turÃstics del territori, cosa que ha permès constatar la millora en la valoració respecte de l’any passat: 8,13 sobre 10 en allotjaments (set centèsimes més que l’any passat); 7,96 en restaurants (una centèsima menys); i 8,88, gairebé un excel·lent, pel que fa a atractius turÃstics, que mantenen la tendència positiva dels últims anys (8,86, segons l’informe anterior).
Â
Entre els atractius turÃstics, les experiències culturals tornen a ser el gran referent. No només assoleixen molt bones valoracions sinó que també inspiren més ressenyes, fins al 33% del total. L’enogastronomia, tot i que no acumula un gran volum d’opinions, sà que genera entusiasme i, en conseqüència, la millor reputació, amb un iRON de 9,29, que millora el 9,26 de l’any anterior. Amb valoracions mitjanes igualment altes com l’any passat, li segueix el turisme actiu (9,06), cultural (9,05) i natural (9,05). Pel que fa a la representativitat, es mantenen els percentatges en volums d’opinions: Atraccions (18%), Natura (16%), Platja (11%) i Comerç (11%).
Â
El top-10 d’atractius turÃstics millor valorats de la provÃncia per part dels usuaris és divers i inclou el Monestir de Montserrat, els punts comercials de La Roca Village i The Style Outlets de Viladecans, el Circuit de Barcelona-Catalunya, el Parc Natural de Collserola, la Muntanya de Montserrat i la Plaça Major Vic.
Â
Pel que fa als allotjaments, es consolida com el sector lÃder en volum d’opinions anual (gairebé un milió acumulades) i registra una lleugera millora en termes de satisfacció respecte les darreres edicions. El volum més important d’opinions (8,13 sobre 8,06 de l’any anterior) se centralitza en el Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf i Maresme. A la gran majoria de les comarques, la nota mitjana està per sobre del vuit. Â
Â
Pel que fa als restaurants, es mantenen similars valors dels indicadors de l’any passat. La categoria menjar, amb un iRON de 8,20, destaca à mpliament per sobre del preu, amb un discret 7,76. Els establiments amb més ressenyes són els del Maresme, seguits pel Baix Llobregat, Garraf i Vallès Occidental.
Els turistes que visiten la Regió de Barcelona, que inclou la provÃncia sense comptar amb la ciutat de Barcelona, valoren amb un notable alt la seva estada a la zona. L’últim Ãndex de Reputació Online (iRon), que s’elabora des de l’any 2016, ha arribat enguany a un mà xim històric de 8,33 sobre 10, cinc centèsimes més que l’any passat i nou més que fa cinc anys, segons el Monitor de reputació turÃstica online 2025 del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. L’estudi s’elabora a partir de l’anà lisi de les fitxes dels recursos turÃstics de la destinació presents als principals portals de turisme online.
Â
L’últim informe s’ha basat en 2,24 milions d’opinions acumulades (136.000 de les quals s’han generat en el darrer any) i en l’estudi de més de 22.000 fitxes d’allotjaments, restaurants i atractius turÃstics del territori, cosa que ha permès constatar la millora en la valoració respecte de l’any passat: 8,13 sobre 10 en allotjaments (set centèsimes més que l’any passat); 7,96 en restaurants (una centèsima menys); i 8,88, gairebé un excel·lent, pel que fa a atractius turÃstics, que mantenen la tendència positiva dels últims anys (8,86, segons l’informe anterior).
Â
Entre els atractius turÃstics, les experiències culturals tornen a ser el gran referent. No només assoleixen molt bones valoracions sinó que també inspiren més ressenyes, fins al 33% del total. L’enogastronomia, tot i que no acumula un gran volum d’opinions, sà que genera entusiasme i, en conseqüència, la millor reputació, amb un iRON de 9,29, que millora el 9,26 de l’any anterior. Amb valoracions mitjanes igualment altes com l’any passat, li segueix el turisme actiu (9,06), cultural (9,05) i natural (9,05). Pel que fa a la representativitat, es mantenen els percentatges en volums d’opinions: Atraccions (18%), Natura (16%), Platja (11%) i Comerç (11%).
Â
El top-10 d’atractius turÃstics millor valorats de la provÃncia per part dels usuaris és divers i inclou el Monestir de Montserrat, els punts comercials de La Roca Village i The Style Outlets de Viladecans, el Circuit de Barcelona-Catalunya, el Parc Natural de Collserola, la Muntanya de Montserrat i la Plaça Major Vic.
Â
Pel que fa als allotjaments, es consolida com el sector lÃder en volum d’opinions anual (gairebé un milió acumulades) i registra una lleugera millora en termes de satisfacció respecte les darreres edicions. El volum més important d’opinions (8,13 sobre 8,06 de l’any anterior) se centralitza en el Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf i Maresme. A la gran majoria de les comarques, la nota mitjana està per sobre del vuit. Â
Â
Pel que fa als restaurants, es mantenen similars valors dels indicadors de l’any passat. La categoria menjar, amb un iRON de 8,20, destaca à mpliament per sobre del preu, amb un discret 7,76. Els establiments amb més ressenyes són els del Maresme, seguits pel Baix Llobregat, Garraf i Vallès Occidental.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98