ESPARREGUERA
La promoció econòmica es consolida amb més activitat empresarial, noves fires i planificació estratègica
La memòria de 2024 recull l’augment de les actuacions en ocupació, emprenedoria i consum
![[Img #60736]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/9339_aa.jpg)
L’Ajuntament d’Esparreguera ha publicat aquest mes la Memòria del Servei de Promoció Econòmica de 2024, en què es recullen les actuacions dutes a terme en àmbits com l’ocupació, l’emprenedoria, l’empresa, el comerç, el consum, el turisme i l’acció jove. El document reflecteix un increment generalitzat dels serveis prestats i posa en valor l’aposta per consolidar una estratègia transversal per al desenvolupament econòmic del municipi.
Segons la memòria, el Centre Local de Serveis a les Empreses i l’Emprenedoria va prestar 234 serveis a 136 empreses, de les quals 40 eren noves iniciatives. S’ha registrat un augment del 20,9 % en els serveis d’informació i gairebé s’han triplicat els assessoraments puntuals. A més, es van gestionar 83 tràmits administratius i es van visitar 21 empreses en accions de prospecció, pràcticament quadruplicant la xifra de l’any anterior.
En l’àmbit del comerç, destaca l’estrena de dues activitats destacades: el circuit de tapes T’apalanques, vinculat al Festival de Circ Contemporani, i el Mercat Origen del Parc Rural del Montserrat. El mercat setmanal de venda no sedentària va comptar amb 68 parades actives, mentre que el servei va rebre gairebé 2.700 comunicacions comercials i va iniciar visites conjuntes amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat.
Pel que fa al consum, el Servei Públic de Consum va atendre 576 persones i va gestionar 485 sol·licituds, de les quals 354 a través de l’OMIC. El servei de mediació en matèria de consum va obrir 131 expedients i gestionar més d’un miler d’interaccions, sent la llum, la telefonia i les entitats bancàries els àmbits amb més reclamacions. També es van fer 11 accions de sensibilització, moltes d’elles dirigides a escoles i col·lectius vulnerables.
El Servei Local d’Ocupació va comptabilitzar 2.019 persones usuàries registrades, amb una cobertura del 65 % de la població aturada. Es van realitzar més de 1.000 accions d’orientació i es van incorporar 296 nous usuaris, principalment majors de 30 anys.
En acció jove, s’ha desplegat el Programa de Suport a l’Ocupació Juvenil, que en el seu primer any ha arribat a 368 joves. El 57,45 % dels participants ha aconseguit feina i més de la meitat ha iniciat una formació acadèmica o ocupacional.
Pel que fa al turisme, el consistori ha començat a redactar el Pla Local de Turisme i el Catàleg de Punts d’Interès Turístic, a més d’adhesions a xarxes com la XATIC.
![[Img #60736]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/9339_aa.jpg)
L’Ajuntament d’Esparreguera ha publicat aquest mes la Memòria del Servei de Promoció Econòmica de 2024, en què es recullen les actuacions dutes a terme en àmbits com l’ocupació, l’emprenedoria, l’empresa, el comerç, el consum, el turisme i l’acció jove. El document reflecteix un increment generalitzat dels serveis prestats i posa en valor l’aposta per consolidar una estratègia transversal per al desenvolupament econòmic del municipi.
Segons la memòria, el Centre Local de Serveis a les Empreses i l’Emprenedoria va prestar 234 serveis a 136 empreses, de les quals 40 eren noves iniciatives. S’ha registrat un augment del 20,9 % en els serveis d’informació i gairebé s’han triplicat els assessoraments puntuals. A més, es van gestionar 83 tràmits administratius i es van visitar 21 empreses en accions de prospecció, pràcticament quadruplicant la xifra de l’any anterior.
En l’àmbit del comerç, destaca l’estrena de dues activitats destacades: el circuit de tapes T’apalanques, vinculat al Festival de Circ Contemporani, i el Mercat Origen del Parc Rural del Montserrat. El mercat setmanal de venda no sedentària va comptar amb 68 parades actives, mentre que el servei va rebre gairebé 2.700 comunicacions comercials i va iniciar visites conjuntes amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat.
Pel que fa al consum, el Servei Públic de Consum va atendre 576 persones i va gestionar 485 sol·licituds, de les quals 354 a través de l’OMIC. El servei de mediació en matèria de consum va obrir 131 expedients i gestionar més d’un miler d’interaccions, sent la llum, la telefonia i les entitats bancàries els àmbits amb més reclamacions. També es van fer 11 accions de sensibilització, moltes d’elles dirigides a escoles i col·lectius vulnerables.
El Servei Local d’Ocupació va comptabilitzar 2.019 persones usuàries registrades, amb una cobertura del 65 % de la població aturada. Es van realitzar més de 1.000 accions d’orientació i es van incorporar 296 nous usuaris, principalment majors de 30 anys.
En acció jove, s’ha desplegat el Programa de Suport a l’Ocupació Juvenil, que en el seu primer any ha arribat a 368 joves. El 57,45 % dels participants ha aconseguit feina i més de la meitat ha iniciat una formació acadèmica o ocupacional.
Pel que fa al turisme, el consistori ha començat a redactar el Pla Local de Turisme i el Catàleg de Punts d’Interès Turístic, a més d’adhesions a xarxes com la XATIC.

























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15