ESPARREGUERA
La promoció econòmica es consolida amb més activitat empresarial, noves fires i planificació estratègica
La memòria de 2024 recull l’augment de les actuacions en ocupació, emprenedoria i consum
![[Img #60736]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/9339_aa.jpg)
L’Ajuntament d’Esparreguera ha publicat aquest mes la Memòria del Servei de Promoció Econòmica de 2024, en què es recullen les actuacions dutes a terme en à mbits com l’ocupació, l’emprenedoria, l’empresa, el comerç, el consum, el turisme i l’acció jove. El document reflecteix un increment generalitzat dels serveis prestats i posa en valor l’aposta per consolidar una estratègia transversal per al desenvolupament econòmic del municipi.
Â
Segons la memòria, el Centre Local de Serveis a les Empreses i l’Emprenedoria va prestar 234 serveis a 136 empreses, de les quals 40 eren noves iniciatives. S’ha registrat un augment del 20,9 % en els serveis d’informació i gairebé s’han triplicat els assessoraments puntuals. A més, es van gestionar 83 trà mits administratius i es van visitar 21 empreses en accions de prospecció, prà cticament quadruplicant la xifra de l’any anterior.
Â
En l’à mbit del comerç, destaca l’estrena de dues activitats destacades: el circuit de tapes T’apalanques, vinculat al Festival de Circ Contemporani, i el Mercat Origen del Parc Rural del Montserrat. El mercat setmanal de venda no sedentà ria va comptar amb 68 parades actives, mentre que el servei va rebre gairebé 2.700 comunicacions comercials i va iniciar visites conjuntes amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat.
Â
Pel que fa al consum, el Servei Públic de Consum va atendre 576 persones i va gestionar 485 sol·licituds, de les quals 354 a través de l’OMIC. El servei de mediació en matèria de consum va obrir 131 expedients i gestionar més d’un miler d’interaccions, sent la llum, la telefonia i les entitats bancà ries els à mbits amb més reclamacions. També es van fer 11 accions de sensibilització, moltes d’elles dirigides a escoles i col·lectius vulnerables.
Â
El Servei Local d’Ocupació va comptabilitzar 2.019 persones usuà ries registrades, amb una cobertura del 65 % de la població aturada. Es van realitzar més de 1.000 accions d’orientació i es van incorporar 296 nous usuaris, principalment majors de 30 anys.
Â
En acció jove, s’ha desplegat el Programa de Suport a l’Ocupació Juvenil, que en el seu primer any ha arribat a 368 joves. El 57,45 % dels participants ha aconseguit feina i més de la meitat ha iniciat una formació acadèmica o ocupacional.
Â
Pel que fa al turisme, el consistori ha començat a redactar el Pla Local de Turisme i el Catà leg de Punts d’Interès TurÃstic, a més d’adhesions a xarxes com la XATIC.
Â
Â
L’Ajuntament d’Esparreguera ha publicat aquest mes la Memòria del Servei de Promoció Econòmica de 2024, en què es recullen les actuacions dutes a terme en à mbits com l’ocupació, l’emprenedoria, l’empresa, el comerç, el consum, el turisme i l’acció jove. El document reflecteix un increment generalitzat dels serveis prestats i posa en valor l’aposta per consolidar una estratègia transversal per al desenvolupament econòmic del municipi.
Â
Segons la memòria, el Centre Local de Serveis a les Empreses i l’Emprenedoria va prestar 234 serveis a 136 empreses, de les quals 40 eren noves iniciatives. S’ha registrat un augment del 20,9 % en els serveis d’informació i gairebé s’han triplicat els assessoraments puntuals. A més, es van gestionar 83 trà mits administratius i es van visitar 21 empreses en accions de prospecció, prà cticament quadruplicant la xifra de l’any anterior.
Â
En l’à mbit del comerç, destaca l’estrena de dues activitats destacades: el circuit de tapes T’apalanques, vinculat al Festival de Circ Contemporani, i el Mercat Origen del Parc Rural del Montserrat. El mercat setmanal de venda no sedentà ria va comptar amb 68 parades actives, mentre que el servei va rebre gairebé 2.700 comunicacions comercials i va iniciar visites conjuntes amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat.
Â
Pel que fa al consum, el Servei Públic de Consum va atendre 576 persones i va gestionar 485 sol·licituds, de les quals 354 a través de l’OMIC. El servei de mediació en matèria de consum va obrir 131 expedients i gestionar més d’un miler d’interaccions, sent la llum, la telefonia i les entitats bancà ries els à mbits amb més reclamacions. També es van fer 11 accions de sensibilització, moltes d’elles dirigides a escoles i col·lectius vulnerables.
Â
El Servei Local d’Ocupació va comptabilitzar 2.019 persones usuà ries registrades, amb una cobertura del 65 % de la població aturada. Es van realitzar més de 1.000 accions d’orientació i es van incorporar 296 nous usuaris, principalment majors de 30 anys.
Â
En acció jove, s’ha desplegat el Programa de Suport a l’Ocupació Juvenil, que en el seu primer any ha arribat a 368 joves. El 57,45 % dels participants ha aconseguit feina i més de la meitat ha iniciat una formació acadèmica o ocupacional.
Â
Pel que fa al turisme, el consistori ha començat a redactar el Pla Local de Turisme i el Catà leg de Punts d’Interès TurÃstic, a més d’adhesions a xarxes com la XATIC.
Â
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1