SANT BOI
Monbus construeix a Sant Boi el seu gran centre d’operacions a Catalunya amb una inversió de 10 milions d’euros
La nova infraestructura serà el principal hub logÃstic, corporatiu i formatiu del grup a l’à rea metropolitana de Barcelona
![[Img #60758]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/3943_monbus-render-sant-boi.jpg)
Monbus ha iniciat les obres de construcció del que serà el seu gran centre d’operacions a Catalunya, ubicat a Sant Boi. Amb una inversió aproximada de 10 milions d’euros, el nou complex —que ocuparà una superfÃcie total de 17.311 metres quadrats— es convertirà en el principal nucli logÃstic, corporatiu i formatiu del grup a l’à rea metropolitana de Barcelona.Â
Â
El centre s’ha concebut com una infraestructura integral, pensada per concentrar en un sol espai múltiples funcions clau per al desenvolupament de l’activitat de Monbus a Catalunya. Dins del recinte s’hi ubicarà un aparcament per a la flota de vehicles de més de 13.000 metres quadrats, amb capacitat adaptable segons les necessitats operatives. També s’hi construirà un taller de manteniment de 2.500 metres quadrats, que es convertirà en el més gran del grup a la provÃncia, aixà com un túnel de rentat, una cabina de pintura i una unitat de subministrament de gasoil per a vehicles que encara utilitzen aquest combustible.
Â
Amb tot, el projecte ha integrat des del principi la transició cap a l’electromobilitat com a element estructural. En aquesta primera fase, el centre estarà equipat amb set carregadors dobles per a autobusos elèctrics, permetent la cà rrega simultà nia de fins a 14 vehicles. A més, tant el taller com la resta de les instal·lacions tècniques estaran adaptats a les necessitats de manteniment de flotes elèctriques, i s’hi ha previst la preinstal·lació d’infraestructures per a futures ampliacions.
Â
Un dels punts destacats del projecte és el centre de control d’operacions, des d’on es coordinarà l’activitat de Monbus a tot el territori català . Aquest equipament es completarà amb 820 metres quadrats d’oficines corporatives, que acolliran la nova seu central del grup a Catalunya, i amb un centre de formació reglada de 1.200 metres quadrats. Aquest últim disposarà d’aules, espais tècnics i una aula-taller de 160 metres quadrats destinada a la formació prà ctica de conductors i personal de manteniment. Des de la companyia asseguren que una part d’aquesta oferta formativa tindrà una orientació clara a la inserció laboral en el sector del transport i la mecà nica, connectant de manera directa el desenvolupament de talent local amb les necessitats reals del sector.
Â
El nou centre s’edifica sobre un espai industrial ja existent, ocupat anteriorment per Laboratorios Ordesa i Transportes MartÃn, cosa que permet aprofitar el sòl disponible i revitalitzar una zona industrial consolidada, sense consumir nous espais naturals.Â
Â
Les mateixes fonts expliquen que l’obertura del centre de Sant Boi permetrà a Monbus millorar l’operativa dià ria, reduir els temps de resposta, optimitzar el manteniment de la flota i reforçar la seva capacitat de donar servei amb proximitat i qualitat. "Alhora, esdevindrà un referent formatiu i tecnològic en l’à mbit del transport públic professional, contribuint de manera activa a la transformació del sector i del territori", remarquen.
Monbus ha iniciat les obres de construcció del que serà el seu gran centre d’operacions a Catalunya, ubicat a Sant Boi. Amb una inversió aproximada de 10 milions d’euros, el nou complex —que ocuparà una superfÃcie total de 17.311 metres quadrats— es convertirà en el principal nucli logÃstic, corporatiu i formatiu del grup a l’à rea metropolitana de Barcelona.Â
Â
El centre s’ha concebut com una infraestructura integral, pensada per concentrar en un sol espai múltiples funcions clau per al desenvolupament de l’activitat de Monbus a Catalunya. Dins del recinte s’hi ubicarà un aparcament per a la flota de vehicles de més de 13.000 metres quadrats, amb capacitat adaptable segons les necessitats operatives. També s’hi construirà un taller de manteniment de 2.500 metres quadrats, que es convertirà en el més gran del grup a la provÃncia, aixà com un túnel de rentat, una cabina de pintura i una unitat de subministrament de gasoil per a vehicles que encara utilitzen aquest combustible.
Â
Amb tot, el projecte ha integrat des del principi la transició cap a l’electromobilitat com a element estructural. En aquesta primera fase, el centre estarà equipat amb set carregadors dobles per a autobusos elèctrics, permetent la cà rrega simultà nia de fins a 14 vehicles. A més, tant el taller com la resta de les instal·lacions tècniques estaran adaptats a les necessitats de manteniment de flotes elèctriques, i s’hi ha previst la preinstal·lació d’infraestructures per a futures ampliacions.
Â
Un dels punts destacats del projecte és el centre de control d’operacions, des d’on es coordinarà l’activitat de Monbus a tot el territori català . Aquest equipament es completarà amb 820 metres quadrats d’oficines corporatives, que acolliran la nova seu central del grup a Catalunya, i amb un centre de formació reglada de 1.200 metres quadrats. Aquest últim disposarà d’aules, espais tècnics i una aula-taller de 160 metres quadrats destinada a la formació prà ctica de conductors i personal de manteniment. Des de la companyia asseguren que una part d’aquesta oferta formativa tindrà una orientació clara a la inserció laboral en el sector del transport i la mecà nica, connectant de manera directa el desenvolupament de talent local amb les necessitats reals del sector.
Â
El nou centre s’edifica sobre un espai industrial ja existent, ocupat anteriorment per Laboratorios Ordesa i Transportes MartÃn, cosa que permet aprofitar el sòl disponible i revitalitzar una zona industrial consolidada, sense consumir nous espais naturals.Â
Â
Les mateixes fonts expliquen que l’obertura del centre de Sant Boi permetrà a Monbus millorar l’operativa dià ria, reduir els temps de resposta, optimitzar el manteniment de la flota i reforçar la seva capacitat de donar servei amb proximitat i qualitat. "Alhora, esdevindrà un referent formatiu i tecnològic en l’à mbit del transport públic professional, contribuint de manera activa a la transformació del sector i del territori", remarquen.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1