VILADECANS
El tomà quet cherry, protagonista d’una nova campanya d’estiu
Pagesos, comerciants i restauradors s’uneixen per impulsar el producte local amb tallers, rutes gastronòmiques i un nou Mercat de Pagès a la Rambla Modolell
![[Img #60791]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/3495_aa.png)
Al llarg d'aquest estiu, pagesos, comerciants i hostalers de Viladecans impulsaran el tomà quet cherry cultivat a l'horta local, una campanya integrada en la iniciativa Producte de Viladecans i que compta amb el suport de la Cooperativa AgrÃcola, el Gremi d'Hostaleria i la Xarxa Comercial.
Â
La setmana passada es va presentar la proposta amb un taller de cuina impartit pels xefs Mingo Morilla i Alberto Alguacil, dels restaurants Cal Mingo i Can MartÃ, on van ensenyar el potencial d'aquest producte amb tres tapes diferents. Les persones inscrites van tastar, de primer, tomà quet amb oli d'oliva verge i sal, una brotxeta de seitó amb tomà quet i daus de mozzarella de segon, i finalment, un broix amb quètxup casolà i porc esqueixat.
Aquest showcooking ha estat la primera pedra d'altres accions que tindran l'objectiu de fer saber a la ciutadania la qualitat dels productes fets a la ciutat, reforçant l'economia local dins els eixos de promoció, creació i senyalització del gènere en punts de venda o la programació de visites guiades a l'Horta.Â
Â
A més, a finals de setembre s'establirà un nou Mercat de Pagès cada tarda de divendres a la Rambla Modolell, per facilitar l'accés al producte fora de l'horari laboral. Els mercats municipals comptaran amb la seva pròpia campanya promocional i també hi haurà una ruta gastronòmica per descobrir el cherry de Viladecans.
Â
Les accions s'estendran fins a l'hivern, on la carbassa serà el producte protagonista des de la pròxima tardor.
Al llarg d'aquest estiu, pagesos, comerciants i hostalers de Viladecans impulsaran el tomà quet cherry cultivat a l'horta local, una campanya integrada en la iniciativa Producte de Viladecans i que compta amb el suport de la Cooperativa AgrÃcola, el Gremi d'Hostaleria i la Xarxa Comercial.
Â
La setmana passada es va presentar la proposta amb un taller de cuina impartit pels xefs Mingo Morilla i Alberto Alguacil, dels restaurants Cal Mingo i Can MartÃ, on van ensenyar el potencial d'aquest producte amb tres tapes diferents. Les persones inscrites van tastar, de primer, tomà quet amb oli d'oliva verge i sal, una brotxeta de seitó amb tomà quet i daus de mozzarella de segon, i finalment, un broix amb quètxup casolà i porc esqueixat.
Aquest showcooking ha estat la primera pedra d'altres accions que tindran l'objectiu de fer saber a la ciutadania la qualitat dels productes fets a la ciutat, reforçant l'economia local dins els eixos de promoció, creació i senyalització del gènere en punts de venda o la programació de visites guiades a l'Horta.Â
Â
A més, a finals de setembre s'establirà un nou Mercat de Pagès cada tarda de divendres a la Rambla Modolell, per facilitar l'accés al producte fora de l'horari laboral. Els mercats municipals comptaran amb la seva pròpia campanya promocional i també hi haurà una ruta gastronòmica per descobrir el cherry de Viladecans.
Â
Les accions s'estendran fins a l'hivern, on la carbassa serà el producte protagonista des de la pròxima tardor.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1