COMARCA
El Servei Local de Teleassistència gestiona més de 200.000 trucades l’any per prevenir riscos de les persones usuà ries
‘Parlem de...’ és un programa preventiu i proactiu, impulsat per la Diputació de Barcelona, amb consells relacionats amb els à mbits de la salut, la seguretat i el benestar social
![[Img #60807]](https://elfar.cat/upload/images/07_2025/4216_aa.jpg)
Parlem de..., nascut l’any 2015 com un programa de trucades preventives i proactives del Servei Local de Teleassistència (SLT), va gestionar més de 200.000 trucades durant l’any 2024 centrades en aspectes relacionats amb la salut, la seguretat i el benestar social.
Â
En funció de les caracterÃstiques, els riscos i els interessos de la persona usuà ria, o bé en funció de com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema i hi introdueix consells i recomanacions, tot convidant la persona a compartir les seves experiències.
Â
Segons informen des de la Diputació de Barcelona, les trucades es realitzen a totes les persones usuà ries del servei, tot i que es prioritzen aquelles que presenten un major risc en relació amb la temà tica de cada campanya.
Â
En l’à mbit de la salut destaquen les trucades orientades a prevenir els efectes de la calor i el fred, amb un total de 31.660 trucades, i les relacionades amb el foment de l’exercici fÃsic, amb 2.509 trucades durant el 2024.
Â
Relacionades amb la seguretat, es van dur a terme 15.209 trucades per prevenir incendis, en col·laboració amb Bombers de la Generalitat, i 19.653 trucades per prevenir robatoris i estafes, amb el suport de Mossos d’Esquadra.
Â
En l’à mbit del benestar, es fa un acompanyament a la soledat amb trucades en dates assenyalades com Nadal, Tots Sants o el Dia de la Dona, amb un total de 16.925 trucades registrades. Aixà mateix, s’efectuen trucades en altres moments especials, com ara els aniversaris de les persones usuà ries i per informar sobre serveis de la comunitat com biblioteques o casals, amb l’objectiu d’incrementar la seva participació social.
Â
El programa Parlem de... contempla també campanyes reactives, en col·laboració amb el Departament d’Interior de la Generalitat, que s’activen quan el PROCICAT emet una alerta taronja o vermella en algun territori de la provÃncia de Barcelona (excepte Barcelona ciutat), o bé quan es detecta una estafa en una zona determinada. En aquests casos, també es prioritzen les persones amb més risc associat a l’alerta. Al llarg de 2024 van destacar les trucades reactives vinculades a alertes per tempestes, aiguats, inundacions, temperatures extremes i risc de ventades, amb un total de 7.645 trucades.
Â
Les trucades telefòniques del Parlem de... són una de les tres modalitat de les campanyes de prevenció de riscos i foment de l’autonomia personal del SLT, que també inclouen xerrades presencials als municipis (es van realitzar 85 tallers amb la participació de 1.307 persones) i l’edició de dÃptics informatius amb consells de prevenció.
Â
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona, que enguany celebra el seu 20è aniversari, ofereix atenció domicilià ria les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any a persones grans, amb discapacitat o en situació de dependència.
Â
Es va crear el 2005 grà cies a la col·laboració entre la corporació i els municipis de la provÃncia, i a l’actualitat atén més de 118.000 persones que viuen situacions de risc per raons d’edat, salut, soledat, discapacitat i/o dependència.
Â
Amb el temps, el SLT ha evolucionat per convertir-se en un servei més proactiu, anticipant-se a les necessitats de les persones usuà ries mitjançant trucades de seguiment i consells personalitzats.
Â
També ajudarà en aquest aspecte el procés de digitalització del servei, que s’està portant a terme des del 2021 amb el suport del fons Next Generation de la Unió Europea, amb l’objectiu d’avançar cap a la teleassistència predictiva i cognitiva, capaç de predir necessitats i situacions de risc.
Parlem de..., nascut l’any 2015 com un programa de trucades preventives i proactives del Servei Local de Teleassistència (SLT), va gestionar més de 200.000 trucades durant l’any 2024 centrades en aspectes relacionats amb la salut, la seguretat i el benestar social.
Â
En funció de les caracterÃstiques, els riscos i els interessos de la persona usuà ria, o bé en funció de com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema i hi introdueix consells i recomanacions, tot convidant la persona a compartir les seves experiències.
Â
Segons informen des de la Diputació de Barcelona, les trucades es realitzen a totes les persones usuà ries del servei, tot i que es prioritzen aquelles que presenten un major risc en relació amb la temà tica de cada campanya.
Â
En l’à mbit de la salut destaquen les trucades orientades a prevenir els efectes de la calor i el fred, amb un total de 31.660 trucades, i les relacionades amb el foment de l’exercici fÃsic, amb 2.509 trucades durant el 2024.
Â
Relacionades amb la seguretat, es van dur a terme 15.209 trucades per prevenir incendis, en col·laboració amb Bombers de la Generalitat, i 19.653 trucades per prevenir robatoris i estafes, amb el suport de Mossos d’Esquadra.
Â
En l’à mbit del benestar, es fa un acompanyament a la soledat amb trucades en dates assenyalades com Nadal, Tots Sants o el Dia de la Dona, amb un total de 16.925 trucades registrades. Aixà mateix, s’efectuen trucades en altres moments especials, com ara els aniversaris de les persones usuà ries i per informar sobre serveis de la comunitat com biblioteques o casals, amb l’objectiu d’incrementar la seva participació social.
Â
El programa Parlem de... contempla també campanyes reactives, en col·laboració amb el Departament d’Interior de la Generalitat, que s’activen quan el PROCICAT emet una alerta taronja o vermella en algun territori de la provÃncia de Barcelona (excepte Barcelona ciutat), o bé quan es detecta una estafa en una zona determinada. En aquests casos, també es prioritzen les persones amb més risc associat a l’alerta. Al llarg de 2024 van destacar les trucades reactives vinculades a alertes per tempestes, aiguats, inundacions, temperatures extremes i risc de ventades, amb un total de 7.645 trucades.
Â
Les trucades telefòniques del Parlem de... són una de les tres modalitat de les campanyes de prevenció de riscos i foment de l’autonomia personal del SLT, que també inclouen xerrades presencials als municipis (es van realitzar 85 tallers amb la participació de 1.307 persones) i l’edició de dÃptics informatius amb consells de prevenció.
Â
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona, que enguany celebra el seu 20è aniversari, ofereix atenció domicilià ria les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any a persones grans, amb discapacitat o en situació de dependència.
Â
Es va crear el 2005 grà cies a la col·laboració entre la corporació i els municipis de la provÃncia, i a l’actualitat atén més de 118.000 persones que viuen situacions de risc per raons d’edat, salut, soledat, discapacitat i/o dependència.
Â
Amb el temps, el SLT ha evolucionat per convertir-se en un servei més proactiu, anticipant-se a les necessitats de les persones usuà ries mitjançant trucades de seguiment i consells personalitzats.
Â
També ajudarà en aquest aspecte el procés de digitalització del servei, que s’està portant a terme des del 2021 amb el suport del fons Next Generation de la Unió Europea, amb l’objectiu d’avançar cap a la teleassistència predictiva i cognitiva, capaç de predir necessitats i situacions de risc.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98