CORNELLÀ
La IA arriba al servei d'atenció ciutadana de l'Ajuntament
El nou ciberagent LIAM®, operatiu via WhatsApp, atén consultes ciutadanes les 24 hores amb tecnologia d’OpenAI i criteris ètics
![[Img #60945]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/1439_aa.jpeg)
El servei d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Cornellà OAC360º compta des d'ara en endavant amb el nou canal d'assistència LIAM®, un ciberagent construït amb IA (Intel·ligència Artificial) d'última generació.
Aquest ciberagent funciona mitjançant WhatsaApp®, això vol dir que el poden enviar tant missatges escrits, com d'à udio, com imatges o emoticones. Des del consistori asseguren que "no és un simple chatbot amb respostes predeterminades ja que pensa i s'adapta a cada consulta grà cies a la tecnologia d'OpenAI, amb respostes fiables, segures i governades per criteris ètics".
Ha estat desenvolupat amb tecnologies d'intel·ligència artificial conversacional avançada, entrenada per experts humans i amb un alt grau d'empatia per acompanyar la ciutadania en la resolució dels trà mits.
Disposar de LIAM® permetrà que el servei OAC360º estigui operatiu durant les 24 hores del dia. En el seu horari habitual de funcionament seguirà atès per persones de la manera habitual; però si cal fer una consulta fora d'horari, LIAM® sempre estarà de guà rdia i disponible.
OAC360º és un servei d'atenció per via electrònica o telefònica que complementa l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), i assisteix a qui ho sol·licita, tant per resoldre dubtes com per fer trà mits administratius municipals. Funciona de dilluns a divendres de 8 a 20 hores.
El servei d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Cornellà OAC360º compta des d'ara en endavant amb el nou canal d'assistència LIAM®, un ciberagent construït amb IA (Intel·ligència Artificial) d'última generació.
Aquest ciberagent funciona mitjançant WhatsaApp®, això vol dir que el poden enviar tant missatges escrits, com d'à udio, com imatges o emoticones. Des del consistori asseguren que "no és un simple chatbot amb respostes predeterminades ja que pensa i s'adapta a cada consulta grà cies a la tecnologia d'OpenAI, amb respostes fiables, segures i governades per criteris ètics".
Ha estat desenvolupat amb tecnologies d'intel·ligència artificial conversacional avançada, entrenada per experts humans i amb un alt grau d'empatia per acompanyar la ciutadania en la resolució dels trà mits.
Disposar de LIAM® permetrà que el servei OAC360º estigui operatiu durant les 24 hores del dia. En el seu horari habitual de funcionament seguirà atès per persones de la manera habitual; però si cal fer una consulta fora d'horari, LIAM® sempre estarà de guà rdia i disponible.
OAC360º és un servei d'atenció per via electrònica o telefònica que complementa l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), i assisteix a qui ho sol·licita, tant per resoldre dubtes com per fer trà mits administratius municipals. Funciona de dilluns a divendres de 8 a 20 hores.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98