MARTORELL
SEAT estrena a Múnic el Cupra Raval i l’ID. Polo, que es produiran a la factoria de la capital del Baix Nord
    
   
	    
	
    
        
    
    
        
          
		
    
        			        
    
    
    La planta de Martorell iniciarà la producció d’aquests dos models elèctrics urbans entre finals del 2025 i principis del 2026
	
	
        
        
        			        
        
                
        
        ![[Img #61006]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/4377_aa.jpg)
La planta de SEAT a Martorell es prepara per obrir una nova etapa amb la producció de vehicles elèctrics urbans. Segons informen des de l'Ajuntament de la capital del Baix Nord, el grup Volkswagen va presentar aquest passat diumenge al saló IAA Mobility de Múnic (Alemanya) el Cupra Raval i l’ID. Polo, els dos models que es fabricaran a la factoria del municipi.
 
El Cupra Raval obrirà la producció d’elèctrics a la fàbrica de Martorell entre finals d’aquest 2025 i principis del 2026. És el vuitè model de la marca i el primer de la família d’elèctrics urbans del grup Volkswagen, en una aposta del grup per comercialitzar vehicles elèctrics més assequibles. Basat en la plataforma MEB+ de Volkswagen, fa quatre metres de llarg i es presenta amb un xassís esportiu 15 mil·límetres més baix i dues mides de bateria.
 
Aquest nou Cupra elèctric comptarà amb una versió estàndard i una de superior anomenada VZ, amb una potència equivalent a 226 CV i llantes de 19 polzades, entre altres prestacions. El model s’ha presentat a Múnic cobert amb un vinil del mapa del barri del Raval de Barcelona.
 
El model ID. Polo també comptarà amb una versió superior, que mantindrà la categoria GTI. S’ha avançat que aquest model tindrà una potència de 220 CV i tracció al davant.
 
A Múnic també s’ha pogut veure l’elèctric Skoda Epiq, així com un prototip de la versió elèctrica del Volkswagen T-Cross: ID. Cross, que s’han mostrat descoberts. Aquests dos models són els totterrenys que es produiran a la planta que Volkswagen té a Pamplona, a Navarra. Serà la primera vegada que es fabrica un Skoda a Espanya. La previsió és que els quatre cotxes es puguin comercialitzar el 2026.
 
Amb els noms dels nous vehicles, el grup Volkswagen aposta per tornar als orígens i recuperar la nomenclatura original de la firma, allunyant-se de l’estratègia inicial de la línia d’elèctrics que optava per noms com ID.3, ID.4 o ID.5.
 
 
        
        
    
       
            
    
        
        
	
    
                                        
    
    
	
    
![[Img #61006]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/4377_aa.jpg)
La planta de SEAT a Martorell es prepara per obrir una nova etapa amb la producció de vehicles elèctrics urbans. Segons informen des de l'Ajuntament de la capital del Baix Nord, el grup Volkswagen va presentar aquest passat diumenge al saló IAA Mobility de Múnic (Alemanya) el Cupra Raval i l’ID. Polo, els dos models que es fabricaran a la factoria del municipi.
El Cupra Raval obrirà la producció d’elèctrics a la fàbrica de Martorell entre finals d’aquest 2025 i principis del 2026. És el vuitè model de la marca i el primer de la família d’elèctrics urbans del grup Volkswagen, en una aposta del grup per comercialitzar vehicles elèctrics més assequibles. Basat en la plataforma MEB+ de Volkswagen, fa quatre metres de llarg i es presenta amb un xassís esportiu 15 mil·límetres més baix i dues mides de bateria.
Aquest nou Cupra elèctric comptarà amb una versió estàndard i una de superior anomenada VZ, amb una potència equivalent a 226 CV i llantes de 19 polzades, entre altres prestacions. El model s’ha presentat a Múnic cobert amb un vinil del mapa del barri del Raval de Barcelona.
El model ID. Polo també comptarà amb una versió superior, que mantindrà la categoria GTI. S’ha avançat que aquest model tindrà una potència de 220 CV i tracció al davant.
A Múnic també s’ha pogut veure l’elèctric Skoda Epiq, així com un prototip de la versió elèctrica del Volkswagen T-Cross: ID. Cross, que s’han mostrat descoberts. Aquests dos models són els totterrenys que es produiran a la planta que Volkswagen té a Pamplona, a Navarra. Serà la primera vegada que es fabrica un Skoda a Espanya. La previsió és que els quatre cotxes es puguin comercialitzar el 2026.
Amb els noms dels nous vehicles, el grup Volkswagen aposta per tornar als orígens i recuperar la nomenclatura original de la firma, allunyant-se de l’estratègia inicial de la línia d’elèctrics que optava per noms com ID.3, ID.4 o ID.5.


























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.40