COMARCA
Aena obre una convocatòria històrica per renovar tota l’oferta gastronòmica de l’aeroport del Prat
El nou concurs suposa el 98 % de l’activitat actual, amb contractes de fins a 12 anys i espais per a noves tendències i marques locals
![[Img #61012]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/660_250909-bcn-concurso-restauracion-barcelona1.jpg)
Al voltant d'un centenar de representants d'empreses del sector de la restauració han assistit a l'esdeveniment Muerde Barcelona, en el qual s'han presentat els detalls del nou concurs de restauració de l'aeroport del Prat. Es tracta d'una convocatòria excepcional, ja que representa el 98 % de l'activitat de restauració de l'aeroport i no tornarà a repetir-se en més d'una dècada: els contractes tindran una durada d'entre 8 i 12 anys.
Â
Aena aposta per conceptes consolidats en els aeroports -hamburgueseries, espais dedicats al pernil, food markets, coffee shops, grab & go i propostes saludables- i al mateix temps obre espai a noves tendències: una vermuteria, un restaurant japonès, opcions sense gluten i un restaurant premium de 225 metres quadrats dirigit per un xef amb estrella Michelin. Com a novetat, s'incorporen locals de concepte obert per a donar major flexibilitat als operadors, aixà com tres espais de 40 metres quadrats situats en punts estratègics d'alta rendibilitat.
Â
La proposta combina marques internacionals i nacionals amb una decidida aposta per les marques locals, que permetran traslladar l'essència de la gastronomia catalana a l'aeroport. Aixà mateix, i responent a les demandes recollides en les enquestes a passatgers, Aena ha ampliat la superfÃcie destinada a terrasses, especialment la terrassa nord, que s'oferirà Ãntegrament com un espai de food court i entreteniment, amb possibilitats d'incloure retail, esdeveniments i oci durant 12 anys.
Â
El concurs inclou un total de 49 unitats organitzades en 29 lots: 20 d'ells amb una única unitat i 9 amb entre 2 i 5 unitats. La superfÃcie total ascendeix a 20.188 metres quadrats, la qual cosa suposa un increment proper al 30 % respecte a la licitació anterior.
Â
La convocatòria ofereix als operadors contractes d'entre 8 i 12 anys, la qual cosa la converteix en una oportunitat única en el sector. Aena espera que tant nous candidats com socis actuals presentin solucions innovadores i sostenibles, amb especial èmfasi en l'ús de materials respectuosos amb el medi ambient, equips de baix consum energètic i sistemes eficaços de gestió de residus. A més, es valorarà la incorporació de tecnologies digitals que millorin l'eficiència operativa i l'experiència del passatger, com a sistemes de pagament sense contacte, cuines intel·ligents o l'ús de big data per a optimitzar el servei.
Â
Â
Al voltant d'un centenar de representants d'empreses del sector de la restauració han assistit a l'esdeveniment Muerde Barcelona, en el qual s'han presentat els detalls del nou concurs de restauració de l'aeroport del Prat. Es tracta d'una convocatòria excepcional, ja que representa el 98 % de l'activitat de restauració de l'aeroport i no tornarà a repetir-se en més d'una dècada: els contractes tindran una durada d'entre 8 i 12 anys.
Â
Aena aposta per conceptes consolidats en els aeroports -hamburgueseries, espais dedicats al pernil, food markets, coffee shops, grab & go i propostes saludables- i al mateix temps obre espai a noves tendències: una vermuteria, un restaurant japonès, opcions sense gluten i un restaurant premium de 225 metres quadrats dirigit per un xef amb estrella Michelin. Com a novetat, s'incorporen locals de concepte obert per a donar major flexibilitat als operadors, aixà com tres espais de 40 metres quadrats situats en punts estratègics d'alta rendibilitat.
Â
La proposta combina marques internacionals i nacionals amb una decidida aposta per les marques locals, que permetran traslladar l'essència de la gastronomia catalana a l'aeroport. Aixà mateix, i responent a les demandes recollides en les enquestes a passatgers, Aena ha ampliat la superfÃcie destinada a terrasses, especialment la terrassa nord, que s'oferirà Ãntegrament com un espai de food court i entreteniment, amb possibilitats d'incloure retail, esdeveniments i oci durant 12 anys.
Â
El concurs inclou un total de 49 unitats organitzades en 29 lots: 20 d'ells amb una única unitat i 9 amb entre 2 i 5 unitats. La superfÃcie total ascendeix a 20.188 metres quadrats, la qual cosa suposa un increment proper al 30 % respecte a la licitació anterior.
Â
La convocatòria ofereix als operadors contractes d'entre 8 i 12 anys, la qual cosa la converteix en una oportunitat única en el sector. Aena espera que tant nous candidats com socis actuals presentin solucions innovadores i sostenibles, amb especial èmfasi en l'ús de materials respectuosos amb el medi ambient, equips de baix consum energètic i sistemes eficaços de gestió de residus. A més, es valorarà la incorporació de tecnologies digitals que millorin l'eficiència operativa i l'experiència del passatger, com a sistemes de pagament sense contacte, cuines intel·ligents o l'ús de big data per a optimitzar el servei.
Â
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1