CORNELLÀ
Prop d'un centenar de persones s’han apropat a la intel·ligència artificial al taller d’estiu del Citilab
El Tecnoestiu d’enguany, a més d’agrupar infants i famÃlies, també ha comptat amb la participació dels sèniors del Citilab
![[Img #61035]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/4544_aa.png)
El taller d’aquest estiu del Citilab ha reunit 91 persones, entre infants i adults, que han gaudit d’un matà d’aprenentatge i diversió entenent com funciona la intel·ligència artificial a partir de reptes gamificats.
Â
La novetat més destacada del Tecnoestiu d’enguany és que, per primera vegada, els membres del SeniorLab, la comunitat de sèniors del Citilab, també hi han participat. Per tant, no només s’ha comptat amb la implicació de famÃlies i casals d’estiu, com és habitual, sinó també amb la participació de persones grans.
Â
"L’ús, l’impacte i la presència de la intel·ligència artificial en la vida quotidiana exigeix que les persones, independentment de la nostra edat, estiguem cada dia més preparades, informades i formades per saber aprofitar aquesta tecnologia emergent i posar-la al nostre servei, coneixent les seves avantatges i les seves limitacions", subratllen des del Citilab.
Â
Davant d’aquesta realitat, el taller d’aquest estiu del Citilab ha convidat grans i petits a entendre com funciona la IA a través de reptes gamificats (diverses activitats educatives en forma de joc) que han permès que les persones participants reflexionin sobre diverses qüestions clau: d’on extreu la IA la informació que ens dona? la informació sempre és veraç o també s’equivoca? la intel·ligència artificial menteix? sabem diferenciar contingut que ha creat la IA i contingut generat per éssers humans?
Â
Després d’entendre el funcionament de la intel·ligència artificial i les conseqüències del seu ús des d’una mirada crÃtica i reflexiva, petits i grans han programat la seva pròpia IA a través d’una eina de programació per blocs senzilla i intuïtiva.
Â
Per fer-ho, han ensenyat l’ordinador a identificar aliments saludables i no saludables a partir de la cà mera web, mostrant dibuixos d’aliments diversos (un enciam, una llaminadura o una peça de fruita, per exemple) i indicant-li quins són més saludables.
Â
AixÃ, a través d’un cas molt concret com és la identificació d’aliments, els participants del Tecnoestiu han posat en prà ctica i entès com funciona la IA: les persones són qui donen coneixement a la intel·ligència artificial sobre diversitat d’à mbits i, a partir de l’entrenament i la repetició, aquesta tecnologia acaba executant certes tasques amb autonomia.
El taller d’aquest estiu del Citilab ha reunit 91 persones, entre infants i adults, que han gaudit d’un matà d’aprenentatge i diversió entenent com funciona la intel·ligència artificial a partir de reptes gamificats.
Â
La novetat més destacada del Tecnoestiu d’enguany és que, per primera vegada, els membres del SeniorLab, la comunitat de sèniors del Citilab, també hi han participat. Per tant, no només s’ha comptat amb la implicació de famÃlies i casals d’estiu, com és habitual, sinó també amb la participació de persones grans.
Â
"L’ús, l’impacte i la presència de la intel·ligència artificial en la vida quotidiana exigeix que les persones, independentment de la nostra edat, estiguem cada dia més preparades, informades i formades per saber aprofitar aquesta tecnologia emergent i posar-la al nostre servei, coneixent les seves avantatges i les seves limitacions", subratllen des del Citilab.
Â
Davant d’aquesta realitat, el taller d’aquest estiu del Citilab ha convidat grans i petits a entendre com funciona la IA a través de reptes gamificats (diverses activitats educatives en forma de joc) que han permès que les persones participants reflexionin sobre diverses qüestions clau: d’on extreu la IA la informació que ens dona? la informació sempre és veraç o també s’equivoca? la intel·ligència artificial menteix? sabem diferenciar contingut que ha creat la IA i contingut generat per éssers humans?
Â
Després d’entendre el funcionament de la intel·ligència artificial i les conseqüències del seu ús des d’una mirada crÃtica i reflexiva, petits i grans han programat la seva pròpia IA a través d’una eina de programació per blocs senzilla i intuïtiva.
Â
Per fer-ho, han ensenyat l’ordinador a identificar aliments saludables i no saludables a partir de la cà mera web, mostrant dibuixos d’aliments diversos (un enciam, una llaminadura o una peça de fruita, per exemple) i indicant-li quins són més saludables.
Â
AixÃ, a través d’un cas molt concret com és la identificació d’aliments, els participants del Tecnoestiu han posat en prà ctica i entès com funciona la IA: les persones són qui donen coneixement a la intel·ligència artificial sobre diversitat d’à mbits i, a partir de l’entrenament i la repetició, aquesta tecnologia acaba executant certes tasques amb autonomia.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1