COMARCA
Viatjar amb metro i bus de TMB estalvia 1,6 tones de CO2 al dia
És l'equivalent al que generarien 1,7 milions de cotxes
![[Img #61226]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/6497_f3523664-7671-4a99-a3c3-d786c367d94e.jpg)
Els desplaçaments que es fan amb autobús i metro de la xarxa de Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) estalvien l’emissió d’1,6 tones de CO2 diàries, la qual cosa equival al que generarien 1,7 milions de turismes fent trajectes similars.
TMB ha fet aquest càlcul a partir de les validacions de passatgers del 2024, que van enfilar-se fins a 684 milions, ja que en el cas que aquest nombre d’usuaris hagués optat pel transport privat (agafant com a referència un turisme dièsel mitjà) s’haguessin emès 430.000 tones.
L’empresa del transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona ha incorporat a la web i l’aplicació mòbil una nova funcionalitat on detalla les emissions de CO2 en transport públic i l’equivalent en privat.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “el metro i els autobusos de TMB generen un estalvi d’emissions molt important que mostra com el transport públic és clau per a la lluita contra el canvi climàtic”. Per això, ha instat la ciutadania “a fer ús del transport públic per seguir avançant en una mobilitat sostenible a Barcelona”.
Des de finals del 2024, TMB ja compta amb el 25 % de vehicles de zero emissions a la seva flota, amb 46 vehicles d’hidrogen i 196 busos totalment elèctrics en servei. El febrer del 2025 es va llençar una nova licitació per comprar 19 vehicles articulats (de 18 metres) elèctrics de càrrega nocturna que arribaran durant el 2026 i substituiran vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil.
![[Img #61226]](https://elfar.cat/upload/images/09_2025/6497_f3523664-7671-4a99-a3c3-d786c367d94e.jpg)
Els desplaçaments que es fan amb autobús i metro de la xarxa de Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) estalvien l’emissió d’1,6 tones de CO2 diàries, la qual cosa equival al que generarien 1,7 milions de turismes fent trajectes similars.
TMB ha fet aquest càlcul a partir de les validacions de passatgers del 2024, que van enfilar-se fins a 684 milions, ja que en el cas que aquest nombre d’usuaris hagués optat pel transport privat (agafant com a referència un turisme dièsel mitjà) s’haguessin emès 430.000 tones.
L’empresa del transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona ha incorporat a la web i l’aplicació mòbil una nova funcionalitat on detalla les emissions de CO2 en transport públic i l’equivalent en privat.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “el metro i els autobusos de TMB generen un estalvi d’emissions molt important que mostra com el transport públic és clau per a la lluita contra el canvi climàtic”. Per això, ha instat la ciutadania “a fer ús del transport públic per seguir avançant en una mobilitat sostenible a Barcelona”.
Des de finals del 2024, TMB ja compta amb el 25 % de vehicles de zero emissions a la seva flota, amb 46 vehicles d’hidrogen i 196 busos totalment elèctrics en servei. El febrer del 2025 es va llençar una nova licitació per comprar 19 vehicles articulats (de 18 metres) elèctrics de càrrega nocturna que arribaran durant el 2026 i substituiran vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil.































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1