Miércoles, 01 de Octubre de 2025

Actualizada

Miércoles, 01 de Octubre de 2025 a las 13:53:00 horas

| 82
Miércoles, 01 de Octubre de 2025
COMARCA

La Diputació i Pimec inauguren la 9a edició del programa Comerç 21 per enfortir el sector

Un total de 13 noves empreses rebran un acompanyament personalitzat per millorar àrees clau com la definició del model de negoci, digitalització, comercialització i màrqueting, la gestió de l’equip humà o la professionalització

[Img #61352]

Un total de 50 microempreses del sector comercial i de serveis, 13 d'elles del Baix Llobregat, han iniciat la seva trajectòria al programa Comerç 21, impulsat per Pimec Comerç i la Diputació de Barcelona per aconseguir un comerç de proximitat fort, competitiu i resilient. El programa va arrencar aquest dilluns amb un acte inaugural a l’Escola Industrial de Barcelona.

 

El programa consta d’una primera fase de diagnosi per identificar punts de millorar: sis hores d’assessorament individualitzat i 12 hores de sessions col·lectives sobre temàtiques seleccionades en funció de la necessitat. Després de definir un full de ruta amb els objectius i accions concretes que es poden dur a terme, les participants iniciaran la fase d’execució, amb 12 hores de suport individualitzat per part d’una persona experta en l’àrea prioritàries que es volen treballar i vuit hores de sessions col·lectives. Sis mesos després d’acabar el projecte, les empreses fan un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat.

 

Les gairebé 400 micropimes que han passat per les edicions anteriors han valorat amb un 9 sobre 10 els resultats assolits. Entre les millores aconseguides, hi destaquen més visió empresarial, millores en l’organització, una gestió més eficient, la introducció o millora de les seves xarxes socials o en la venda online, més orientació al client i la introducció a noves eines comercials.

 

Com va explicar la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, durant l’acte d’inauguració, “l'èxit del projecte ens mostra no només l’interès creixent pel programa i l’encert del seu disseny, sinó també la vitalitat i el potencial del nostre teixit comercial”. Serra va posar l’accent en la vocació de la Diputació de Barcelona per donar suport al petit comerç a través d’eines útils per afrontar els canvis. “Tenim la convicció que el comerç de proximitat és una peça essencial dels municipis de la demarcació. I la nostra missió és vetllar perquè pugui reforçar-se, modernitzar-se i adaptar-se als reptes d’una societat que canvia ràpidament”, va recalcar.

 

Per la seva part, la directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, va manifestar que “des de l'entitat estem molt satisfets d'inaugurar una nova edició de Comerç 21, un programa que s'ha consolidat com una eina clau per acompanyar les petites i mitjanes empreses del sector en el seu creixement i transformació”. En aquest sentit, també va posar en valor el paper del comerç local en l'economia i la societat, tot apuntant que “a través d'aquesta col·laboració publicoprivada donem al comerç de proximitat les eines necessàries perquè sigui més competitiu, resilient i innovador”.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.109

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.