Jueves, 02 de Octubre de 2025

Actualizada

Jueves, 02 de Octubre de 2025 a las 11:24:59 horas

| 63
Jueves, 02 de Octubre de 2025
OLESA DE MONTSERRAT

Reconeixement estatal a la xarxa de carril rodat per a vehicles de mobilitat personal

Olesa obté el primer premi en la categoria de municipis de 10.000 a 100.000 habitants de part del Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible

[Img #61368]

L’Ajuntament d’Olesa ha rebut un reconeixement que atorga el Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible per la creació de la xarxa pública de carril rodat per a vehicles de mobilitat personal (VMP). Aquests guardons s’han lliurat en el marc de la commemoració de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible (SEMS), que es va celebrar del 16 al 22 de setembre. 

 

El primer tinent d’alcalde i regidor de Mobilitat, Jordi Parent, i el cap de la Policia Local i del Departament de Mobilitat, Isaac Aymerich, van recollir el primer premi en la categoria de municipis d’entre 10.000 i 100.000 habitants. 

 

L’alcalde d’Olesa i regidor d’Urbanisme, Marc Serradó, ha destacat que aquest guardó reconeix la voluntat, el projecte i l’esforç per canviar el model de ciutat i fomentar la mobilitat sostenible. “Aquest premi reconeix la voluntat de pacificar carrers i de fer-los adaptables per a bicicletes i pels vehicles de mobilitat reduïda en general. El reconeixement va més enllà de modificacions concretes per adaptar localment la xarxa a les necessitats del municipi, premia el compromís d'Olesa per avançar cap una mobilitat més saludable, més sostenible i més adaptada a les necessitats de tothom”, ha subratllat.
 

La xarxa connecta els principals punts d’interès a través de dos grans eixos: un de vertical, que va des de la zona esportiva de Les Planes fins a l’estació de FGC, i un d’horitzontal, que travessa tot l’Eixample, des del barri de La Central fins a Sant Bernat. D’una  extensió aproximada de 13’5 quilòmetres, gairebé tres quilòmetres són carrers segregats (amb un carril específic per a bicicleta i patinet) i nou, de carril compartit. “Aquesta xarxa té diverses particularitats perquè connecta els principals equipaments com el CAP, el pavelló esportiu, instituts i escoles, ...i això fa que hi hagi molts estudiants i gent jove que la fa servir”, va ressaltat Parent durant la presentació.
 

El 1r tinent d’alcalde i regidor de Mobilitat també va explicar les adaptacions fetes a la xarxa de carrils d’Olesa. A la zona on es va detectar que hi havia menor ús, en trams dels carrers de Pau Casals i de Colom, es va transformar el carril segregat a  compartit guanyant així espai per fer 37 places d’aparcament gratuït. “És un projecte viu que s’adapta a les necessitats de la ciutadania. Vam veure que hi havia un tram segregat poc utilitzat, vam  transformar-lo en carril compartit i l’espai lliure es va aprofitar per a fer més places d’aparcament”, va dir Parent.

 

La velocitat màxima en aquests trams compartits és de 20 km/h, amb preferència per a bicicletes i patinets a les cruïlles de  carrers com de Colom i del Metge Carrera. 

 

 

Amb la creació dels carrils, es van implementar mesures de seguretat com la reducció de velocitat a les cruïlles, senyalització de prioritat per a vianants i aparcaments per a bicis i patinets. Es van instal·lar 243 aparcaments de bicicletes a diferents punts del municipi com a l’estació dels Ferrocarrils Catalans, al costat d’equipaments públics, escoles i instituts i 134 més per a patinets. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.