Lunes, 06 de Octubre de 2025

Actualizada

Lunes, 06 de Octubre de 2025 a las 10:13:34 horas

| 72
Lunes, 06 de Octubre de 2025
COMARCA

La Diputació destaca el valor de la gastronomia per a la promoció turística de les comarques de Barcelona

La 14a Jornada del Cercle de Turisme posa el focus en les experiències autèntiques com a motor per atreure visitants

[Img #61430]

Prop de 180 professionals es van aplegar el dijous passat a la 14a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, i que va celebrar al CETT la seva jornada anual. Sota el lema Compartir és la recepta, la trobada va tenir la gastronomia com a fil conductor, en un any marcat al sector turístic pel rol de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

 

“Gastronomia és autenticitat i són experiències. Cuinant expliquem la història de la terra, dels pobles i de les persones. Des de la Diputació de Barcelona treballem alineats amb aquesta visió posicionant la gastronomia com un element transversal que aporta qualitat i diferència a la destinació”, va explicar la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Anna Herrera.

 

“La gastronomia és la millor ambaixadora del territori, la que pot explicar millor qui som i d'on venim. És un instrument clau per projectar el territori i el turisme que volem”, va subratllar la gerenta de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo, que va moderar una taula rodona on van participar la diputada Ana Herrera; la directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera; el director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández; i la presidenta del CETT, Maria Abellanet. Tots ells van coincidir en destacar el rol central de la gastronomia i les experiències vinculades com un element central, bé per atreure visitants o bé per completar l’experiència del turista que arriba atret per altres motivacions, com ara la cultura o la música.
 

Durant l’acte, la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna M. Sánchez, va fer balanç d’algunes de les accions impulsades enguany al sector per la Diputació de Barcelona, el 80 % de les quals ha tingut la gastronomia entre els seus components. Per exemple, en el darrere any la Diputació de Barcelona ha donat a conèixer les comarques de Barcelona a 635 operadors, 25 fires professionals o 260 assessoraments i visites, entre d’altres accions. Sánchez va avançar que, si enguany ha estat l’any de la gastronomia, el 2026 es posarà el focus en el cicloturisme, aprofitant la visibilitat mediàtica que implicarà el rol de Barcelona com a punt de sortida del Tour de França de 2025; i el patrimoni arquitectònic, donat que el 2026 Barcelona serà la Capital Mundial de l’Arquitectura.

 

El Cercle de Turisme és la plataforma de la Diputació de Barcelona que treballa conjuntament amb els empresaris i les destinacions de les comarques de Barcelona per realitzar accions de màrqueting turístic efectives i coordinades. L’objectiu és generar negoci turístic, ocupació i desenvolupament econòmic sostenible amb la màxima eficiència. Per aconseguir-ho, el Cercle de Turisme treballa en tres línies: compartir coneixement, incentivar la relació entre empresaris i destinacions i dur a terme accions de promoció. Hi participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques de la província.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.