VILADECANS
L'Ajuntament demana que la Generalitat estudiï la implantació d’un carril bus a la C-32
El ple municipal aprova una moció que destaca les freqüents congestions que pateixen les línies que circulen per l’autopista
![[Img #61493]](https://elfar.cat/upload/images/10_2025/7568_img_7221-copia.jpg)
El Ple Municipal de Viladecans ha demanat a la Generalitat, administració propietària de la autopista C-32, que realitzi un estudi sobre la viabilitat de construir un carril bus segregat en aquesta via que augmenti l’eficiència i rapidesa dels autobusos exprés. Seria un carril de circulació exclusiva per a busos a la zona del Delta del Llobregat, que aniria fins a la connexió amb el nus del Llobregat (rondes i autovia C-31).
La proposta, presentada pels grups municipals del PSC (12 regidors), En Comú Podem (2), ERC (5) i PP (3), només va comptar amb l’abstenció de VOX (3).
La moció assenyala que, en els darrers dos anys, les freqüències dels busos metropolitans que tenen origen o bé passen per Viladecans s’han incrementat amb la incorporació de noves línies, entre les quals les línies exprés, que circulen per la C-32. Malgrat això, "aquestes línies que circulen per l’autopista, segueixen sent poc eficients i atractives, ja que molt sovint es troben immerses en els mateixos embussos que, de forma sistemàtica i freqüent, es formen a la C-32, sobretot entre Gavà i Sant Boi", diu el text.
El document aprovat explica que, en els darrers anys, la ciutat de Viladecans ha definit l’Agenda Urbana local 2030, el pla estratègic de ciutat i diversos plans sectorials, i s’ha marcat com a missió esdevenir neutra de CO2 el 2030 i negativa el 2050 i ser una zona de baixes emissions (ZBE). “Tota aquesta planificació s’ha fet sota l’estat d’emergència climàtica en el qual ens trobem, segons la ja va declarar el ple municipal l’any 2019”, ha subratllat el tinent d’alcaldessa de Transició Ecològica, Mobilitat, Neteja Viària i Recollida de Residus, Jordi Mazón. “Fruit del treball i la línia política portada a terme en els darrers anys i la projecció de futur dels propers, Viladecans és la capital verda europea l’any 2025", ha recordat.
Viladecans participa en el projecte d’àmbit europeu per definir i implantar mesures per a la reducció de la mobilitat del vehicle privat i el foment de la mobilitat sostenible i el transport públic; per millorar la qualitat de l’aire i tenir una ciutat més saludable per al seu veïnat, i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic. “És voluntat d’aquest ajuntament millorar la qualitat de l’aire de la ciutat, implantant la ZBE i fent el transport públic més eficient i atractiu per als desplaçaments de la ciutadania de Viladecans cap als municipis del seu entorn”, culmina la moció.
El Ple Municipal de Viladecans ha demanat a la Generalitat, administració propietària de la autopista C-32, que realitzi un estudi sobre la viabilitat de construir un carril bus segregat en aquesta via que augmenti l’eficiència i rapidesa dels autobusos exprés. Seria un carril de circulació exclusiva per a busos a la zona del Delta del Llobregat, que aniria fins a la connexió amb el nus del Llobregat (rondes i autovia C-31).
La proposta, presentada pels grups municipals del PSC (12 regidors), En Comú Podem (2), ERC (5) i PP (3), només va comptar amb l’abstenció de VOX (3).
La moció assenyala que, en els darrers dos anys, les freqüències dels busos metropolitans que tenen origen o bé passen per Viladecans s’han incrementat amb la incorporació de noves línies, entre les quals les línies exprés, que circulen per la C-32. Malgrat això, "aquestes línies que circulen per l’autopista, segueixen sent poc eficients i atractives, ja que molt sovint es troben immerses en els mateixos embussos que, de forma sistemàtica i freqüent, es formen a la C-32, sobretot entre Gavà i Sant Boi", diu el text.
El document aprovat explica que, en els darrers anys, la ciutat de Viladecans ha definit l’Agenda Urbana local 2030, el pla estratègic de ciutat i diversos plans sectorials, i s’ha marcat com a missió esdevenir neutra de CO2 el 2030 i negativa el 2050 i ser una zona de baixes emissions (ZBE). “Tota aquesta planificació s’ha fet sota l’estat d’emergència climàtica en el qual ens trobem, segons la ja va declarar el ple municipal l’any 2019”, ha subratllat el tinent d’alcaldessa de Transició Ecològica, Mobilitat, Neteja Viària i Recollida de Residus, Jordi Mazón. “Fruit del treball i la línia política portada a terme en els darrers anys i la projecció de futur dels propers, Viladecans és la capital verda europea l’any 2025", ha recordat.
Viladecans participa en el projecte d’àmbit europeu per definir i implantar mesures per a la reducció de la mobilitat del vehicle privat i el foment de la mobilitat sostenible i el transport públic; per millorar la qualitat de l’aire i tenir una ciutat més saludable per al seu veïnat, i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic. “És voluntat d’aquest ajuntament millorar la qualitat de l’aire de la ciutat, implantant la ZBE i fent el transport públic més eficient i atractiu per als desplaçaments de la ciutadania de Viladecans cap als municipis del seu entorn”, culmina la moció.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.119