MARTORELL
Les associacions locals poden optimitzar les seves gestions amb un nou web
Ja és en funcionament i es presentarà a la ciutadania, el 29 i 30 d’octubre, a les 18 hores, a El Círcol
![[Img #61577]](https://elfar.cat/upload/images/10_2025/727_aa.jpg)
La Regidoria de Teixit Associatiu de l’Ajuntament de Martorell estrena l’Espai Entitats, un nou web que centralitza tot el necessari per a optimitzar la gestió d’una entitat. El nou portal permetrà fer tràmits en línia – subvencions, sol·licituds i registres-, formacions i activitats, i aglutinarà les ordenances i reglaments necessaris.
La regidora de l’àrea, Àngels Soria, destaca que aquesta és una eina “creada per donar suport i facilitar els tràmits i les gestions més habituals que han de fer, ja que sovint els costa saber on trobar tot el que necessiten. Ara tenen un sol espai on accedir a tots els tràmits”. Soria descriu que el web s’estructura en tres àrees: tràmits, formacions, i ordenances i reglament.
Pel que fa als tràmits en línia, es podran sol·licitar subvencions a les entitats esportives, culturals, de joventut i a les associacions veïnals, la cessió d’espais i equipaments o bé de materials municipals, i agilitzar els tràmits al Registre Municipal d’Entitats de Participació Ciutadana (donar-se d’alta o baixa com a entitat o modificar dades). També s’hi podran fer instàncies generals, queixes, suggeriments i propostes.
Quant a les formacions, posarà a disposició un programa de formació especialitzat, estable i continuat, per tal que les entitats s’adaptin a les novetats en matèria legal, coneguin noves eines de comunicació i elaborin projectes amb més recursos. Un àmbit que permetrà millorar les seves competències, coneixements i habilitats per funcionar de manera autònoma i sòlida. L’apartat estableix un enllaç amb les formacions disponibles. Es destina tant a juntes directives com a càrrecs de responsabilitat, equips tècnics i voluntaris.
Finalment, el tercer apartat és d’Ordenances i reglaments. S’hi podrà consultar totes les ordenances municipals vigents de Martorell, recollides en una sola pàgina per facilitar-ne l’accés i la consulta: l’ordenança d’espectacles públics i activitats recreatives; la reguladora de l’administració electrònica; la reguladora de subvencions; el reglament regulador de participació ciutadana i el d’ús equipaments esportius.
Per tot plegat, la regidora conclou que l’Espai Entitats és una eina impulsada “després de detectar les dificultats per les que passen les entitats, les seves necessitats, i enfortir i facilitar el dia a dia de qui n’està al capdavant”.
Per conèixer més a fons la funció i les possibilitats del nou Espai d’Entitats, el Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones (PMSAPM) celebrarà dues sessions informatives obertes al públic i sense necessitat d’inscripció, el dimecres 29 i el dijous 30 d’octubre, a les 18 hores, a El Círcol.
Alhora, convida tota la gent vinculada a l’associacionisme a participar en la primera jornada de formació prevista, el dijous 16 d’octubre, de 18 a 20 hores, a El Círcol. Es titula Obligacions legals de les entitats i serà una sessió pràctica i imprescindible sobre les obligacions legals de les entitats no lucratives, impartida per Fundesplai–Suport Tercer Sector. Aportarà eines bàsiques però fonamentals per gestionar millor les associacions i donar seguretat al seu dia a dia.
Els seus continguts seran el marc legal de les entitats i obligacions registrals; les responsabilitats de les Juntes Directives; la gestió de persones (personal contractat i voluntariat); les obligacions econòmiques i fiscals i finalment altres obligacions vinculades a l’activitat (protecció de dades, assegurances…). Hi haurà places limitades i aquestes s’assignaran per ordre d’inscripció.
La Regidoria de Teixit Associatiu de l’Ajuntament de Martorell estrena l’Espai Entitats, un nou web que centralitza tot el necessari per a optimitzar la gestió d’una entitat. El nou portal permetrà fer tràmits en línia – subvencions, sol·licituds i registres-, formacions i activitats, i aglutinarà les ordenances i reglaments necessaris.
La regidora de l’àrea, Àngels Soria, destaca que aquesta és una eina “creada per donar suport i facilitar els tràmits i les gestions més habituals que han de fer, ja que sovint els costa saber on trobar tot el que necessiten. Ara tenen un sol espai on accedir a tots els tràmits”. Soria descriu que el web s’estructura en tres àrees: tràmits, formacions, i ordenances i reglament.
Pel que fa als tràmits en línia, es podran sol·licitar subvencions a les entitats esportives, culturals, de joventut i a les associacions veïnals, la cessió d’espais i equipaments o bé de materials municipals, i agilitzar els tràmits al Registre Municipal d’Entitats de Participació Ciutadana (donar-se d’alta o baixa com a entitat o modificar dades). També s’hi podran fer instàncies generals, queixes, suggeriments i propostes.
Quant a les formacions, posarà a disposició un programa de formació especialitzat, estable i continuat, per tal que les entitats s’adaptin a les novetats en matèria legal, coneguin noves eines de comunicació i elaborin projectes amb més recursos. Un àmbit que permetrà millorar les seves competències, coneixements i habilitats per funcionar de manera autònoma i sòlida. L’apartat estableix un enllaç amb les formacions disponibles. Es destina tant a juntes directives com a càrrecs de responsabilitat, equips tècnics i voluntaris.
Finalment, el tercer apartat és d’Ordenances i reglaments. S’hi podrà consultar totes les ordenances municipals vigents de Martorell, recollides en una sola pàgina per facilitar-ne l’accés i la consulta: l’ordenança d’espectacles públics i activitats recreatives; la reguladora de l’administració electrònica; la reguladora de subvencions; el reglament regulador de participació ciutadana i el d’ús equipaments esportius.
Per tot plegat, la regidora conclou que l’Espai Entitats és una eina impulsada “després de detectar les dificultats per les que passen les entitats, les seves necessitats, i enfortir i facilitar el dia a dia de qui n’està al capdavant”.
Per conèixer més a fons la funció i les possibilitats del nou Espai d’Entitats, el Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones (PMSAPM) celebrarà dues sessions informatives obertes al públic i sense necessitat d’inscripció, el dimecres 29 i el dijous 30 d’octubre, a les 18 hores, a El Círcol.
Alhora, convida tota la gent vinculada a l’associacionisme a participar en la primera jornada de formació prevista, el dijous 16 d’octubre, de 18 a 20 hores, a El Círcol. Es titula Obligacions legals de les entitats i serà una sessió pràctica i imprescindible sobre les obligacions legals de les entitats no lucratives, impartida per Fundesplai–Suport Tercer Sector. Aportarà eines bàsiques però fonamentals per gestionar millor les associacions i donar seguretat al seu dia a dia.
Els seus continguts seran el marc legal de les entitats i obligacions registrals; les responsabilitats de les Juntes Directives; la gestió de persones (personal contractat i voluntariat); les obligacions econòmiques i fiscals i finalment altres obligacions vinculades a l’activitat (protecció de dades, assegurances…). Hi haurà places limitades i aquestes s’assignaran per ordre d’inscripció.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169