CULTURA I OCI
Una exposició recorda com era Cornellà quan la travessava el 'Carrilet'
A partir del 16 d'octubre, la mostra es podrà veure a l’accés de les dues estacions de ferrocarrils de la ciutat
![[Img #61597]](https://elfar.cat/upload/images/10_2025/2716_0659a790-217f-4c7d-8d90-b30b75ab0834.jpeg)
A partir del 16 d’octubre es podrà veure a l’accés de les dues estacions de ferrocarrils de la ciutat una exposició que recorda com era la ciutat quan la travessava el Carrilet. La mostra consisteix en dues torretes informatives amb fotografies i documents històrics.
El 5 de juliol de 1985 Cornellà va veure passar el darrer carrilet, el tren de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que creuava els barris d'Almeda, Centre i Riera. Després de molts anys de reivindicacions del veïnat i de la ciutat, entrava en funcionament el túnel de la línia Llobregat-Anoia, que uneix la plaça d'Espanya de Barcelona amb Igualada i Manresa, al seu pas per la ciutat.
El tren separava la ciutat del riu Llobregat, però el creixement urbanístic va fer que la via quedés envoltada d'habitatges, cosa que afegida a la manca d'inversió en la infraestructura durant el franquisme, va acabar per convertir-lo en una barrera dins de la ciutat i en un perill per als seus habitants. Els accidents al voltant de les vies i els passos a nivell van provocar 17 morts entre 1946 i 1971.
Aquest dijous, 16 d'octubre, l'Avenç de Cornellà i el Club d'Amics del Ferrocarril organitzen dos actes vinculats a aquesta efemèride.
A partir del 16 d’octubre es podrà veure a l’accés de les dues estacions de ferrocarrils de la ciutat una exposició que recorda com era la ciutat quan la travessava el Carrilet. La mostra consisteix en dues torretes informatives amb fotografies i documents històrics.
El 5 de juliol de 1985 Cornellà va veure passar el darrer carrilet, el tren de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que creuava els barris d'Almeda, Centre i Riera. Després de molts anys de reivindicacions del veïnat i de la ciutat, entrava en funcionament el túnel de la línia Llobregat-Anoia, que uneix la plaça d'Espanya de Barcelona amb Igualada i Manresa, al seu pas per la ciutat.
El tren separava la ciutat del riu Llobregat, però el creixement urbanístic va fer que la via quedés envoltada d'habitatges, cosa que afegida a la manca d'inversió en la infraestructura durant el franquisme, va acabar per convertir-lo en una barrera dins de la ciutat i en un perill per als seus habitants. Els accidents al voltant de les vies i els passos a nivell van provocar 17 morts entre 1946 i 1971.
Aquest dijous, 16 d'octubre, l'Avenç de Cornellà i el Club d'Amics del Ferrocarril organitzen dos actes vinculats a aquesta efemèride.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169