MOLINS DE REI
El Museu del Renaixement incorpora nou gravats provinents de Lleida
Les peces formen part de la Col·lecció Gelonch Viladegut
![[Img #61674]](https://elfar.cat/upload/images/10_2025/343_04.jpg)
El Museu del Renaixement de Molins de Rei ha incorporat nou gravats procedents del Museu de Lleida, que formen part de la Col·lecció Gelonch Viladegut. Aquests substitueixen d’altres nou de la mateixa col·lecció que s’han pogut veure al museu durant els darrers mesos.
Â
Els gravats que s’exposen són obres de gran qualitat de sis autors diferents: Albrecht Dürer, Jacob Matham, Lucas Kilian, Jan Wierix, Thomas Leu i un sisè autor anònim. Dürer és l’artista més famós del Renaixement alemany i és, sens dubte, un dels millors gravadors de tots els temps. Els altres cinc gravadors se situen sobretot a finals del segle XVI i primera meitat del segle XVII.
Â
Les peces s’exposen en dos grups separats: el primer, format per quatre obres, es troba a la primera planta, on el museu explica les principals caracterÃstiques tècniques i formals del Renaixement. El segon, format per cinc obres, s’ubica a la segona planta, en la qual es parla de la vida quotidiana a l’època.
Â
Els gravats de la primera planta són de temà tica religiosa, destacant especialment una estampa de Jan Wierix que reprodueix amb una gran qualitat de detall la famosa pintura del Judici Final de Miquel Àngel a la Capella Sixtina.
Â
Els de la segona planta, en canvi, són retrats de personatges importants de l’època del Renaixement: com els reis Enric IV de França i Felip II d’Espanya, o Caterina de Médici, Maria de Médici i Joana d’Albret. Amb aquestes incorporacions, Molins de Rei també vol destacar la importà ncia de moltes dones en l’època del Renaixement.
Â
A banda del seu valor estètic i històric i, més enllà de les temà tiques i dels autors, es valora molt especialment el gènere del gravat donat que grà cies a estampes com les que s’exposen al Museu del Renaixement van començar a circular les innovacions compositives i formals en l’època.
Â
La rotació semestral de les peces es deu al fet que aquestes obres, per necessitats de conservació preventiva, només poden exposar-se durant un perÃode de temps determinat, per evitar una sobreexposició a la llum que les podria fer malbé. Els gravats nous gravats es podran visitar fins el 12 d’abril de l’any vinent.Â
El Museu del Renaixement de Molins de Rei ha incorporat nou gravats procedents del Museu de Lleida, que formen part de la Col·lecció Gelonch Viladegut. Aquests substitueixen d’altres nou de la mateixa col·lecció que s’han pogut veure al museu durant els darrers mesos.
Â
Els gravats que s’exposen són obres de gran qualitat de sis autors diferents: Albrecht Dürer, Jacob Matham, Lucas Kilian, Jan Wierix, Thomas Leu i un sisè autor anònim. Dürer és l’artista més famós del Renaixement alemany i és, sens dubte, un dels millors gravadors de tots els temps. Els altres cinc gravadors se situen sobretot a finals del segle XVI i primera meitat del segle XVII.
Â
Les peces s’exposen en dos grups separats: el primer, format per quatre obres, es troba a la primera planta, on el museu explica les principals caracterÃstiques tècniques i formals del Renaixement. El segon, format per cinc obres, s’ubica a la segona planta, en la qual es parla de la vida quotidiana a l’època.
Â
Els gravats de la primera planta són de temà tica religiosa, destacant especialment una estampa de Jan Wierix que reprodueix amb una gran qualitat de detall la famosa pintura del Judici Final de Miquel Àngel a la Capella Sixtina.
Â
Els de la segona planta, en canvi, són retrats de personatges importants de l’època del Renaixement: com els reis Enric IV de França i Felip II d’Espanya, o Caterina de Médici, Maria de Médici i Joana d’Albret. Amb aquestes incorporacions, Molins de Rei també vol destacar la importà ncia de moltes dones en l’època del Renaixement.
Â
A banda del seu valor estètic i històric i, més enllà de les temà tiques i dels autors, es valora molt especialment el gènere del gravat donat que grà cies a estampes com les que s’exposen al Museu del Renaixement van començar a circular les innovacions compositives i formals en l’època.
Â
La rotació semestral de les peces es deu al fet que aquestes obres, per necessitats de conservació preventiva, només poden exposar-se durant un perÃode de temps determinat, per evitar una sobreexposició a la llum que les podria fer malbé. Els gravats nous gravats es podran visitar fins el 12 d’abril de l’any vinent.Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169