Viernes, 17 de Octubre de 2025

Actualizada

Viernes, 17 de Octubre de 2025 a las 04:12:20 horas

| 75
Viernes, 17 de Octubre de 2025
MOLINS DE REI

El Museu del Renaixement incorpora nou gravats provinents de Lleida

Les peces formen part de la Col·lecció Gelonch Viladegut

[Img #61674]

El Museu del Renaixement de Molins de Rei ha incorporat nou gravats procedents del Museu de Lleida, que formen part de la Col·lecció Gelonch Viladegut. Aquests substitueixen d’altres nou de la mateixa col·lecció que s’han pogut veure al museu durant els darrers mesos.

 

Els gravats que s’exposen són obres de gran qualitat de sis autors diferents: Albrecht Dürer, Jacob Matham, Lucas Kilian, Jan Wierix, Thomas Leu i un sisè autor anònim. Dürer és l’artista més famós del Renaixement alemany i és, sens dubte, un dels millors gravadors de tots els temps. Els altres cinc gravadors se situen sobretot a finals del segle XVI i primera meitat del segle XVII.

 

Les peces s’exposen en dos grups separats: el primer, format per quatre obres, es troba a la primera planta, on el museu explica les principals característiques tècniques i formals del Renaixement. El segon, format per cinc obres, s’ubica a la segona planta, en la qual es parla de la vida quotidiana a l’època.

 

Els gravats de la primera planta són de temàtica religiosa, destacant especialment una estampa de Jan Wierix que reprodueix amb una gran qualitat de detall la famosa pintura del Judici Final de Miquel Àngel a la Capella Sixtina.

 

Els de la segona planta, en canvi, són retrats de personatges importants de l’època del Renaixement: com els reis Enric IV de França i Felip II d’Espanya, o Caterina de Médici, Maria de Médici i Joana d’Albret. Amb aquestes incorporacions, Molins de Rei també vol destacar la importància de moltes dones en l’època del Renaixement.

 

A banda del seu valor estètic i històric i, més enllà de les temàtiques i dels autors, es valora molt especialment el gènere del gravat donat que gràcies a estampes com les que s’exposen al Museu del Renaixement van començar a circular les innovacions compositives i formals en l’època.

 

La rotació semestral de les peces es deu al fet que aquestes obres, per necessitats de conservació preventiva, només poden exposar-se durant un període de temps determinat, per evitar una sobreexposició a la llum que les podria fer malbé. Els gravats nous gravats es podran visitar fins el 12 d’abril de l’any vinent. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.